Ødelagt låsesylinder bakdør

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Larsrugt
Car: T4 1994 og 1996

Ødelagt låsesylinder bakdør

Post by Larsrugt »

Har problemer med låsesylinderen i bakdøra på min T4. Det virker som om den er full av dritt da det ikke er mulig å stikke nøkkelen inn. Har forsøkt å pirke ut, men til ingen nytte. Nå har jeg tatt hele låsemekanismen ut av døra i et håp om å kunne få renset sylinderen. Men den sitter bom fast i en sylinder av plast som jeg er redd for å ødelegge. Noen tips for hva jeg kan gjøre videre? Er det mulig å redde den, eller må jeg få tak i en ny?
Logits
Car: 99 t4 syncro

Re: Ødelagt låsesylinder bakdør

Post by Logits »

Jeg hadde en ødelagt sylinder på bakluka i en tahoe.. den var ikke mulig å redde hvertfall. Hadde irret seg fast :x
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Snakker vi bakluka eller sidedøra? Regner med bakluka evt flügeldørene. Har du ikke tilgang på nye fjører og låseplater til sylinderen, er det fånyttes å reparere den. Mest sannsynlig ødelegger du dette når du banker den ut. Kjøp ny sylinder og få programmert den opp. Det er enkle saker. :)
Jeg har reparert flere slike, men like mange har jeg kassert. De er rett og slett for oppspist.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Larsrugt

Post by Larsrugt »

Vi snakker bakluka. Ut i fra det du sier, virker det som om det lureste er å få tak i ny sylinder. Får stikke innom nærmeste møller i løpet av dagen.
Larsrugt

Post by Larsrugt »

Var på besøk hos møller i dag, de kunne ikke gjøre stort annet enn å selge meg ny sylinder til 1800,-. Det er litt i meste laget, så hvilke alternativer har jeg nå? Virker som det er litt risikosport å demontere, men kanskje det er verdt å prøve. Men hvordan går jeg da frem?
Post Reply