Foring / Opplagring for starter.

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Jungeldyret

Foring / Opplagring for starter.

Post by Jungeldyret »

Hjelp. :?
Er det noen som har gode forslag til hvordan jeg kan ordne opplagringen til starteren i Girkassehuset. Kjøpte en brukt kasse for et år siden, oppdaget da at hullet til foringen var blitt ovalt. Freste ut i hullet slik at det var et lite parti innerst som var ok. Satte inn en senterpinne for å sentrere foringen og støpte den fast med kjemisk metall. Dette har vart i et år og nå røyk dette.
Virker som om kjemisk metall var for dårlig.
Er det noen som har forslag på annen støpemasse, eventuelt andre løsninger. :(
vwtrond
-
-

Annen løsning

Post by vwtrond »

På varebilen vår på jobben. T4 2,4D 94 mod. Så var opplagringen for enden på startmotoren også ødelagt. Bosch har en erstatnings-starter som ikkje trenger ekstra opplagring i enden. Vi byttet til den typen og det har funka fint siden.
Trond Steinar Førde Andersen
Meg: Caravelle 98 mod 2,5tdi lang minibuss (Solgt), :caravelle 9-seter 2001 mod 2,5tdi lang. (Solgt) kjører nå Audi Q7
Konebil: car.9-seter 94mod, 2.4 syncro kort(Solgt) /Ny bil : 1999 modell caravelle 5 seter 2,5tdi lang.
Jungeldyret

Post by Jungeldyret »

:D Flott. Dette var oppløftende.
Det hadde vært for galt å måtte skifte hele kassa med det arbeide dette ville medført.
Sist jeg hadde ute motor og girkasse svor jeg på at dette skulle jeg ikke gjøre igjen.
Takk for svaret. :D
Post Reply