Her kommer Vintern - Syncronauter! Rettt!

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Ørjan
-
-
Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
Phone: 97120012

Post by Ørjan »

det som err kult er å ha fire vinsjer, en på vær side.....
You create your own universe as you go along.
roars
-
-

Post by roars »

Syncroeier wrote:Det er jo finfin plass inni fronten på bilen til winch, bare kroken trenger å vises gjennom skiltet! 8) flytte skiltet kanskje.. :) vurderer den biltema saken selv når økonomien tillater unødvendige leketøy..
Har ikke bestemt meg helt....tror jeg skal ta den ut over støtfangeren...har jo coachfanger...lager lett en ny gjennomføring med ruller :)
Roar Sørnmo
vibberg
-
-

Post by vibberg »

I disse dager må jeg humre når jeg tenker på han som sa at han ikke trengte syncro i Oslo :lol:

Har stort sett ikke hatt problemer med å finne parkeringspalsser etter nyttår, kan jo lukeparkere der ingen andre tør prøve seg.

Og til de som mener at diffsperre bak er nok: Har vært nødt til å bruke begge flere ganger. Og moro er dét!
Syncro -85 1.9 Televerket Transporter
Golf Pasadena -91 1,6TDK
WasserBoxer
-
-

Post by WasserBoxer »

Televerket og senere Tele og nu mere Telenor har sansen for sperrer.

Min 89 Tele - installasjon har også sperre foran. Angrer ikke ett sekund på dette, og har også hatt opplevelsen av å måtte trå til først med bakknappen så med den foran også.

Skal det vera FIRE hjulstrekk så får det vere det..... :)
Steinar Berggren
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

jøssda, bruker sperrene flittig jeg! ikke alltid nødvendig, greit å holde de iform også, men jeg har definitivt hatt mye bruk for begge!
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

WasserBoxer wrote:Televerket og senere Tele og nu mere Telenor har sansen for sperrer.

Min 89 Tele - installasjon har også sperre foran. Angrer ikke ett sekund på dette, og har også hatt opplevelsen av å måtte trå til først med bakknappen så med den foran også.

Skal det vera FIRE hjulstrekk så får det vere det..... :)
Man må iallefall ha mulighet til det. :wink:

Skulle ønske jeg kunne hatt sperre på min T4. :p Det hadde gjort seg.
steinn
-
-

Post by steinn »

vibberg: Helt enig med deg, det har ikke vært noe problem med å finne parkeringsplass i Oslo. Min "faste" plass i Møllergt. har vært opptatt av snøfonner, de resterende to snøfrie plassene har vært opptatt av andre biler. Hvis du har sett en grå T3 oppi de værste fonnene der, så har den mest sannsynlig vært min! :D God bakkeklaring er det andre store plusset til T3 syncro, synd at ikke T4/5 lages på samme måte. Eneste bil med samme terrengegenskaper må være Tuaregen, men jeg har ikke sett en slik til 20 000,-. :cry:
Syncroeier
-
-

Post by Syncroeier »

Tør å påstå at T3 syncro rundjuler touareg ang. skaukjøring!

du er ikke alene om å parkere i snøfonn! :lol:
Image
SYNCRO
-
-

Post by SYNCRO »

Syncroeier wrote:Det er jo finfin plass inni fronten på bilen til winch, bare kroken trenger å vises gjennom skiltet! 8) flytte skiltet kanskje.. :)
Du skal nok være SVÆRT forsiktig med å føre wiren gjennom der skiltet pleier å stå. Da må det jo skjæres hull i bjelken bak fangeren. Dette er kanskje den mest viktige kollisjonsikkerhets komponenten på en T3.
Ved en kollisjon vil denne ha en ekstremt nedsatt virkning.
+ at om dette blir oppdaget av biltilsynet blir du ennten avskiltet eller får en svært kort frist til å rette feilen.
Bare et tips fra meg da.
Eskild
steinn
-
-

Post by steinn »

Touaregen er visstnok helt rå i terrenget, spesielt når du har den justerbare luftfjæringa. Da har den en bra bakkeklaring. Med en V10 TD på trehundreogørtenhester (=315?) og syvhundreognoeNm bør du ha nok krefter til å komme deg frem. Men som sagt, du får den ikke til 20 000. Bare enkommatremill.!!! :evil: :shock:

Det var en skikkelig rå parkering du har der forresten. :o
Syncroeier
-
-

Post by Syncroeier »

Syns nå jeg så noen hull i denne omtrent der når jeg hadde av fangern sist? det er jo mulig å ta den ut under denne bjelken også, og montere vaierføringer..

En ting er fjæring og krefter, kan du mekanisk sperre av alle differ?

'elektrisk' diffbrems funker sjelden i skikkelig skautilstander.. fikk prøvd min fars legacy outback, og den falt skikkelig igjennom på dette..
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

SYNCRO wrote:
Syncroeier wrote:Det er jo finfin plass inni fronten på bilen til winch, bare kroken trenger å vises gjennom skiltet! 8) flytte skiltet kanskje.. :)
Du skal nok være SVÆRT forsiktig med å føre wiren gjennom der skiltet pleier å stå. Da må det jo skjæres hull i bjelken bak fangeren. Dette er kanskje den mest viktige kollisjonsikkerhets komponenten på en T3.
Ved en kollisjon vil denne ha en ekstremt nedsatt virkning.
+ at om dette blir oppdaget av biltilsynet blir du ennten avskiltet eller får en svært kort frist til å rette feilen.
Bare et tips fra meg da.
Eskild
http://www.telusplanet.net/public/gary2 ... /winch.htm
Tage Vedal

T3-fan
steinn
-
-

Post by steinn »

Jeg kjenner ikke bilen annet enn det jeg har lest og hørt. Jeg vil ikke ha hatt bilen i og med at du får V10'eren bare med automatgir. Har lest og hørt at den har diff.lås foran og bak, men da jeg kikket inn i en så jeg en vribryter med prosenttall på. Der var det avtegnet en mellomaksel så det ut som. Kanskje den har brems på denne? Ikke vet jeg.

Statoil Kongsberg? Sier det deg noe?
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!

88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger

Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
Syncroeier
-
-

Post by Syncroeier »

Jeg jobber på statoil ja, ser du bilen der så får du komme innom å ta en gratis kaffekopp! :)

er det full sperring så hjelper jo det ja, om noen vil teste Touaregen sin mot Syncro i skauen så stiller jeg opp! :lol:
steinn
-
-

Post by steinn »

Har vært innom for å kjøpe bilen din jeg. :roll: Har Statoilkopp.

88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger

Syncroeier
-
-

Post by Syncroeier »

Utrolig nok er du ikke den eneste som har villet kjøpe denne gamle kassa.. :)

Alt har jo en pris, men med den bruksverdien denne bilen er for meg blir den nok dyr!
RZR-Jånni
-
-
Car: 1967 og 1991
Phone: 975 976 57

Post by RZR-Jånni »

Tilbake til topic :P : Det var digg med syncro forrige fredag. Jeg var på vei fra Bergen til Arendal. Først inn til Odda, så opp mot Røldal og over Haukeli. Det begynte å snø som bare det fra Odda og videre over fjellet. Når jeg kom inn på E134 var en liten drittbil foran meg oppover på snøføret. Var ikke lett å se hvor veien gikk. Men det var bare å legge seg på siden av den og suse forbi oppover. Kjørte forbi alt som var. (Men det var jo mørkt, klokken var rundt 22, så var ikke mye trafikk da). Gjennom Røldal bar det, der går det oppover igjen og nok en gang var det sinker som kjørte foran meg. Svosj, forbi. Svosj forbi vogntog. Svosj, så tok jeg igjen brøytebilen. Den stoppet og slapp meg forbi da. ;)

Gøy med syncro! :lol:
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
steinn
-
-

info touareg

Post by steinn »

Syncroeier wrote:Syns nå jeg så noen hull i denne omtrent der når jeg hadde av fangern sist? det er jo mulig å ta den ut under denne bjelken også, og montere vaierføringer..

En ting er fjæring og krefter, kan du mekanisk sperre av alle differ?

'elektrisk' diffbrems funker sjelden i skikkelig skautilstander.. fikk prøvd min fars legacy outback, og den falt skikkelig igjennom på dette..
Den fåes med sperrer bak og bremser på mellom-og foraksel. Maks bakkeklaring er 30 cm. Høy og lavserie på girkassa. Det ser virkelig ut til at Touaegen faller i gjennom på røff terrengkjøring

88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger

Syncroeier
-
-

Post by Syncroeier »

hadde vært artig med en test, ny mot gammel, jeg stiller opp! :D
steinn
-
-

Post by steinn »

Jeg stiller også opp. Du sponser en Touareg V10 på meg, ikke sant? :lol:

88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger

Syncroeier
-
-

Post by Syncroeier »

OOHH, da var endelig vinteren på plass! :D

På vei hjem fra jobb hang en lokal råner etter meg med en sliten BMW, jeg så jo at han som meg hadde 'bred kjørestil', så når jeg kom til en snuplass for busser(liten runde ved siden av veien) kastet jeg den rundt, og kjørte rundt 'lock to lock' med rattet! 2 nyydelige kontraer senere var jeg på veien igjen, rett bak BMWen.. skal si han glante ja! :lol:

ELSKER denne bilen på vinterføre! ligger man litt for bredt er det bare å gasse litt så retter den opp..morro!
steinn
-
-

Post by steinn »

HÆÆÆ :!: Har du mye snø i K.berg?? Der ble jeg grønn av misunnelse gitt :mrgreen: Det er vel ca 1/2 cm her tror jeg, Vel, kanskje litt mer, men ikke snø å leke i gitt :cry:

88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger

ThorAlex.
-
-

Post by ThorAlex. »

skulle ønske jeg hadde syncro nå ja, masse snø å leke i her. og så kunne jeg jo kjørt folk til og fra byen (hvis jeg hadde hatt lappen), går jo nesten ikke busser her oppe. gutta på transporten har det vertfal veldig gøy, utrolig hva man kan få til med en diger 16-seter
sklepp
-
-

Post by sklepp »

I dag er det skikkelig syncrovær i oslo, sitter på jobben og en fin T3 syncro med caratrammer og helt rustfri står her og koser seg. Ingen med regnummer som begynner på KR her på forumet? T3 syncro?
1987 Westy Hightop
steinn
-
-

Post by steinn »

sklepp wrote:I dag er det skikkelig syncrovær i oslo, sitter på jobben og en fin T3 syncro med caratrammer og helt rustfri står her og koser seg. Ingen med regnummer som begynner på KR her på forumet? T3 syncro?
Også har du utelukkende en fransk bil som signatur :?: :shock:

88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger

Post Reply