Jeg er begynt å kikke etter en ny bil da min nåværende har for mye rust til å være verdt en motoroverhaling.
Denne for eksempel er interesant:
http://ww3.autoscout24.it/classified/30 ... asrc=st|as
Antar det er en 2.1. Hva må en sjekke på disse, og hvor lenge kan en holde en slik en i live. Er de greie å jobbe med?
Hva bør jeg se etter med hensyn til 4 hjulsdriften?
Har egentlig tenkt på å skaffe meg en e34 bmw 2.5 liter bensin, men det er ikke til å komme unna at t3'en er en voldsomt praktisk og grei bil.
Hva med denne?
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Re: Hva med denne?
Du kan holde den i live så lenge du gidder ( og har råd)
Firehjuls driften er egentlig ganske greie saker, viscoen i frontdiffen er en slitedel, hvis den er for stiv vil du merke det ved at det kjennes ut som bremsene henger litt på ved sving, den skal klare å luske rundt i sirkel med fullt rattutslag på tomgang i 1 gir. Hvis den er for slapp, vil ikke forhjulene dra, det sjekkes ved å jekke opp begge bakhjulene med en garasjejekk og legge en planke foran framhjulene, når man da forsiktig slipper clutchen skal bilen begynne å klatre opp på planken. men pass på så den ikke detter ned av jekken og skader noe.
Sjekk også at eventuelle sperrer kobler inn og ut som de skal, det hender de setter seg fast hvis de ikke har vært i bruk, er som oftes mulig å få fikset selv uten for store kostnaden, men tar jo litt tid da. Kjør også i sirkler med fullt rattutslag for å lytte etter lyder fra drivaksler.
Sjekk også at eventuelle sperrer kobler inn og ut som de skal, det hender de setter seg fast hvis de ikke har vært i bruk, er som oftes mulig å få fikset selv uten for store kostnaden, men tar jo litt tid da. Kjør også i sirkler med fullt rattutslag for å lytte etter lyder fra drivaksler.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
Buss Marius
- -

- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
Tja, hvis du bor i Annecy i Haute-Savoie så har du noen motorveger i nærområdet, der det kan være greit med en bil som kan cruise i min 120. En T3 med bokser og syncro slurper unna betydelig mengder suppe i de hastighetene. Hva med en T4 TDI? De har fremdeles god fremkommelighet, pga høy akseltrykk på forraksel og kan cruise i 130 dersom du skulle vurdere en tur hjem til gamlelandet. Ev T4 Syncro, men de er noe lavere giret.
Hei Marius
I 2003 kjøpte jeg en strøken westfalia T4, 2,5 liter diesel. Hadde da hatt T3'en min i to år.
Kjøpte T4'eren i Munchen og kjørte hjem til Milano gjennom Sveits. Da jeg kom fram satt jeg inn en annonse og solgte den igjen. (Først ble den forsøkt stjålet tre ganger på en uke, men den hadde heldigvis en startsperre, en gjemt knapp som kutta strømmen og hindra tyvstart)
Jeg valgte å beholde den gamle modellen fordi den hadde mere plass inni, var 700 kilo lettere, ingen gadd å stjele den, pluss at motoren på den nye var vrien å jobbe på (liten plass).
En ingeniør som jobba hos BMW fortalte en venn av meg at i 90-årene begynte produsentene å lage biler som ikke varer særlig lenge, for da kan de selge deg en ny bil igjen om fem år.
Ellers ser jeg ikke så mange T4'ere omkring.
I Tyskland (fram til ca 2000-2004) pleide det å være to-tre T3'er parkert i hver gate hele landet igjennom. Det er ikke på langt nær så mange omkring nå av de nyere modellene. At de er blitt dyrere har mye og si, men de ser ikke ut til å holde lenge heller.
Jeg har lyst å ha en bil så enkel som mulig (men jeg foretrekker en E34 med 192 hester framfor en Polo med 40). Gamle biler har også billigere deler.
En syncro har fordeler og ulemper. For meg er det kjekt å ha firehjulsdrift når jeg skal opp å stå på ski, men sant nok, jeg har ikke mye bruk for det ellers.
I 2003 kjøpte jeg en strøken westfalia T4, 2,5 liter diesel. Hadde da hatt T3'en min i to år.
Kjøpte T4'eren i Munchen og kjørte hjem til Milano gjennom Sveits. Da jeg kom fram satt jeg inn en annonse og solgte den igjen. (Først ble den forsøkt stjålet tre ganger på en uke, men den hadde heldigvis en startsperre, en gjemt knapp som kutta strømmen og hindra tyvstart)
Jeg valgte å beholde den gamle modellen fordi den hadde mere plass inni, var 700 kilo lettere, ingen gadd å stjele den, pluss at motoren på den nye var vrien å jobbe på (liten plass).
En ingeniør som jobba hos BMW fortalte en venn av meg at i 90-årene begynte produsentene å lage biler som ikke varer særlig lenge, for da kan de selge deg en ny bil igjen om fem år.
Ellers ser jeg ikke så mange T4'ere omkring.
I Tyskland (fram til ca 2000-2004) pleide det å være to-tre T3'er parkert i hver gate hele landet igjennom. Det er ikke på langt nær så mange omkring nå av de nyere modellene. At de er blitt dyrere har mye og si, men de ser ikke ut til å holde lenge heller.
Jeg har lyst å ha en bil så enkel som mulig (men jeg foretrekker en E34 med 192 hester framfor en Polo med 40). Gamle biler har også billigere deler.
En syncro har fordeler og ulemper. For meg er det kjekt å ha firehjulsdrift når jeg skal opp å stå på ski, men sant nok, jeg har ikke mye bruk for det ellers.