Holder på med å sette inn nye seter på bilen.
Skal ha 2+1 løsning på midterste rad. Hullene og festene under gulvet var ok på 2 seteren men ikke noe var forborret på 1 seteren.
Borret hullene men ingen mutterfester i gulvet under. Kan en mutter samt en stor god skive være godt nok?
I tillegg så er det et slags skjold rett under der sete blir stående, ser for meg at dette bare må demonteres for tilgang til hullenne underifra.
Hadde selvsagt håpet på at det var full tilgang under det meste av gulvet men den gang ei, var temmelig mye mer jobb enn jeg hadde håpet på, skulle bare kjøpt en original 8 seter.
Fester sete gulv
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Fester sete gulv
Du kan vel bøy litt på noen av skjolda og evt bruke en teleskopmagnet og en kompis/venninne/kone etc for å lirke gjengedelen på plass. De er poppa fast orginalt, men det er jo kun for å holde de på rett plass.
Jeg trudde alle hadde de, bare ikke oppborra høl, men har funnet ut at det er rein bingo dessverre.
Jeg trudde alle hadde de, bare ikke oppborra høl, men har funnet ut at det er rein bingo dessverre.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Odne Laukeland
- -

- Car: T5 4 Motion
- Phone: 90867026
Har nettopp gjort det samme. Ein del styr med det siste setet. Eg laga mal utfrå ein bil som sto på den lokale hoggaren for å treffe med borringa. Frå same bilen tok eg med meg dei 4 spesielle "mutterbrakettane" til det 8ande setet. Borra ut naglane i alle deksela som var i vegen, samt løyste ned to av festa til eksosen for å komme til på undersida. Så fjerna eg dekselet i innsteget og luftdysa, slik at eg fekk vippa til side slangen/kanalen frå det midtre varmeapparatet. Då har du god plass. Monterte dei fire festa, poppa opp att deksela under og monterte tilbake resten. Eigentleg ein heilt kurant jobb, men sidan eg gjorde det ute, og det var på det nærmaste snøstorm, vart det litt utriveleg og tok ca to timar.
Odne Laukeland
-
Carawelle98
- Car: Caravelle 2.5 98
Takker for info. Var disse mutterfestene løse rett å slett?
Trodde de var sveist fast i gulvet.
Da kan jeg sikkert få kjøpt de på Gumpens som jeg kjøpte skruene til beltene.
Kjøpte brukte belter av en forhandler men de er dessverre litt rufsete så ser for meg de ikke blir godkjent så må vel få tak i noen nye, penger rett i dass.
Trasig at et firma gidder å opptre useriøst men kommer aldri til å handle en dritt mer der.
Da blir det mer kapital og mer arbeid på bilen, begynner å bli vel dyr den kassen nå.
Trodde de var sveist fast i gulvet.
Da kan jeg sikkert få kjøpt de på Gumpens som jeg kjøpte skruene til beltene.
Kjøpte brukte belter av en forhandler men de er dessverre litt rufsete så ser for meg de ikke blir godkjent så må vel få tak i noen nye, penger rett i dass.
Trasig at et firma gidder å opptre useriøst men kommer aldri til å handle en dritt mer der.
Da blir det mer kapital og mer arbeid på bilen, begynner å bli vel dyr den kassen nå.
-
Odne Laukeland
- -

Mutterfesta er lause ja. Kun festa med ein nagle. Same festa på dei andre seta bak, så det er lett å få tak i hos den lokale hoggaren.
Odne Laukeland
Har just kjøpt en 2016 T6. Gjelder naglefeste også forsetene? Vil bytte ut 2-benken m/Kapteinstol.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
T5 er anderledes og mer jobb. Sist jeg var borti å bytte ut foran der, måtte visst tank ned og noe deksel unna. Jeg gjorde ikke jobben, bare så det var mye jobb. T4 er bare fra oven. Mye lettere foran altså.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Drittsekken
- -

- Car: 2003 Multivan Westfalia 2,5TDI 102HK
- Phone: 930treåtte720
Og for å hjelpe den ferske forumbrukeren T6 er i grunnen en T5 med minimale forandringer. Derfor det også henvises til T5 her.
Leidulf
http://www.nettet.be/vw/vw.php
-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
http://www.nettet.be/vw/vw.php
-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
-
Odne Laukeland
- -

I T5 med dobbel stol framme er det berre å fjerne to av festa frå benken og bolte enkeltsetet på dei resterande. Viss det er likt på T6 har du med andre ord alt du treng. Berre å fjerne to boltar/fester. Forutsatt at det er framseta du meinar, og ikkje midtre seterad.
Dette er laust frå hukommelsen frå tida med T5, men eg trur det stemmer ganske bra. Du har i alle fall alt du treng for å kolte på setet.
Dette er laust frå hukommelsen frå tida med T5, men eg trur det stemmer ganske bra. Du har i alle fall alt du treng for å kolte på setet.
Odne Laukeland
Skiftet seter i min 97 Combi Caravelle til 2+1 løsning som trådstarter nevner .
Noen hull var klar . Brukt på Combi festene . Noen måtte jeg bore.
Kjøpte noen nye originale bolter på Ebay . Men ser at de ikke var så mye dyrere hos Møller . Greit med originale bolter for da kan jo alle setene fjernes lett .
Brukte vanlige galvaniserte mutrer og tilsvarende store skiver der det manglet . Forseglet det hele med tectyl .
Bittelitt komlete , men ikke noen stor jobb . Herlig med god plass i baksetene.
Noen hull var klar . Brukt på Combi festene . Noen måtte jeg bore.
Kjøpte noen nye originale bolter på Ebay . Men ser at de ikke var så mye dyrere hos Møller . Greit med originale bolter for da kan jo alle setene fjernes lett .
Brukte vanlige galvaniserte mutrer og tilsvarende store skiver der det manglet . Forseglet det hele med tectyl .
Bittelitt komlete , men ikke noen stor jobb . Herlig med god plass i baksetene.
Tore.