205/65/15" ET35
Ok på min T3 2wd?

Hva er prisen og har du noen bilder av de.troyca wrote:Har Ronald felger. 15". Lillestrøm. Sender ikke.)

Løp og kjøp. Perfekt dimensjon, men de ser ut til å trenge litt stell...Italjohn wrote:Disse Penta dukket opp på Facebook. 15" ET23, vil de passe min 2wd?
1500,- ved Gardemoen. Løp å kjøp eller la være?

Ok dimensjon men det kan være at du må bore opp bolthullene hvis de er til 12 mm bolter.Italjohn wrote:Ser ikke ut til at jeg får kjøpt disse Penta felgene![]()
Men har kommet over disse isteden![]()
Han vil ha 900,- for de.
195/50-15 med ET30. Det burde vel være perfekt på en 2WD?
Dekkene må nok byttes ut til 205/65-15, men felgene er vel ok.
Alle 4 er også kantkjørt![]()

Det er det det betyr og i denne sammenhengen er jeg rimelig sikker på at den grensen er absolutt.Italjohn wrote:Har hatt en prat med Dekkman i Molde, og de sier at jeg må sjekke om felgene tåler vekten av bilen.
Og etter en rask googel runde fant jeg disse 16" jeg har og de er "merket" med 585kg.
Men det står også oppgitt "Prüflast 2x585kg = 1462,5kg" (Se side 5 i PDF under)
Hva kan skje hvis jeg bruker disse felgene på min T3?
Bilen er oppgitt med maks aksellast på 1400kg. Vil dette si at felgene må tåle minimum 700kg?
http://www.artecwheels.de/tl_files/guta ... -10-67.pdf

Italjohn wrote:Da har jeg kjøpt disse Mercedes 15" felgene.
Er litt usikker på om de har ET30, da de er merket på en rar måte.
Noen som vet hva +37 betyr?

Flott OddN.OddN wrote:En Mercedesfelg som i mitt syn er velegnet er Fuchsfelgen som var vanlig på w211:
7x16 et33. Smidd Fuchsfelg betyr lett og sterk. De dukker rett som det er opp på Finn.no og er ikke særlig ettertraktet i Mercedeskretser, så de bruker å være billige.
Her feks: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... e=93272333
Obs: Finnes også i 7x16 et37 (fra CLK), 7,5x16 et42 (noen W211) og i litt annet design i 7,5x16 et46 (S-klasse). Felles for alle disse andre er at de ikke uten videre passer på T3.

Ja, jeg syns det... Har sett de både billigere og dyrere. Og som regel gjenspeiler tilstanden prisen. Disse så veldig bra ut både for skader og lakkslipp. Var vel noe sånt mine kom på fra ebay også.Italjohn wrote:Får de for 1500,-
Er det en ok pris?