Hvordan ta ut sidevinduer og sette inn nye?
Hvordan ta ut sidevinduer og sette inn nye?
Skal ta ut di store mitterste vinduene i t3`en og så sette inn nye som har skyveopnings funksjon.
Har noen her på forumet ett par tips?
Spesialverktøy kanskje?
mvh Runar
Har noen her på forumet ett par tips?
Spesialverktøy kanskje?
mvh Runar
-
Camp82
- -

- Car: VW Calif
- Phone: 47298414
Jeg presset ut vinduene med bena. Begynn i et hjørne og press utover. Når du setter de inn så bruker du en ledning rundt listen, så får du noen til å presse inn fra utsiden. Dra så ledningen fra innsiden og rundt til du har kommet rundt hele. Legg ledningen med overlapp, dvs litt over den andre, men bare ved enden. Er ikke så bra til å forklare men men..
TC`s Vanagon
Når du demonterer er det greit å bruke en stor flat,sløv skrutrekker til hjelpe pakningen til å gli løs i begynnelsen.Camp82 wrote:Jeg presset ut vinduene med bena. Begynn i et hjørne og press utover. Når du setter de inn så bruker du en ledning rundt listen, så får du noen til å presse inn fra utsiden. Dra så ledningen fra innsiden og rundt til du har kommet rundt hele. Legg ledningen med overlapp, dvs litt over den andre, men bare ved enden. Er ikke så bra til å forklare men men..
Og når du monterer med tråd eller ledning, bruk for all del masse glidemiddel på pakninga. Dekkmonteringspasta eller annet vannløselig fett er tingen.
Da får du rengjort det etterpå uten altfor mye griseri.
-
Camp82
- -

- Car: VW Calif
- Phone: 47298414
Zalo brukte jeg. Vask med en gang du er klar. Det lønner seg.VWegard wrote:Når du demonterer er det greit å bruke en stor flat,sløv skrutrekker til hjelpe pakningen til å gli løs i begynnelsen.Camp82 wrote:Jeg presset ut vinduene med bena. Begynn i et hjørne og press utover. Når du setter de inn så bruker du en ledning rundt listen, så får du noen til å presse inn fra utsiden. Dra så ledningen fra innsiden og rundt til du har kommet rundt hele. Legg ledningen med overlapp, dvs litt over den andre, men bare ved enden. Er ikke så bra til å forklare men men..
Og når du monterer med tråd eller ledning, bruk for all del masse glidemiddel på pakninga. Dekkmonteringspasta eller annet vannløselig fett er tingen.
Da får du rengjort det etterpå uten altfor mye griseri.
TC`s Vanagon
Silikonspray er tingen. Gummien blir glatt og smidig og veldig lett å 'lippe' over stålkanten. Dessuten blir det ikke noe vask etterpå ettersom løsemiddelen fordamper og silikonen som blir igjen er jo vannavisende!! Spray rikelig på stålkanten og i 'grooven' i gummilista!
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Re: Hvordan ta ut sidevinduer og sette inn nye?
Har fått tak i et skyvevindu hos hogger. Dette sitter i en løs, demontert skyvedør nå. Skyvedør på bilen (høyre side) har fast vindu i dag, dette skal jeg erstatte med skyvevinduet. Er det mulig å demontere og remontere uten å skifte gummilist/skinner?
Takknemlig for tips?
Takknemlig for tips?
Re: Hvordan ta ut sidevinduer og sette inn nye?
Såfremt gummipakningen ikke blir skadet i demonteringen evt er morken går det bare godt å bruke på nytt.snekker wrote:Har fått tak i et skyvevindu hos hogger. Dette sitter i en løs, demontert skyvedør nå. Skyvedør på bilen (høyre side) har fast vindu i dag, dette skal jeg erstatte med skyvevinduet. Er det mulig å demontere og remontere uten å skifte gummilist/skinner?
Takknemlig for tips?
Men ser det står T4 i avataren din, dette emne gjelder T3...
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt