Hei!
Har fått konstatert lekkasje på registeret på varmeapparatet under baksetet på min 91 Coach TD. Trolig er også vifta gåen. Da apparatet aldri har vært i bruk i de tre åra jeg har eid bilen, gjør det ikke så mye om det ikke blir iorden heller, bortsett fra at jeg må få stoppet lekkasjen. Så hva gjør jeg?? Går det f.eks.an å fjerne hele apparatet, eller er det dumt hvis jeg skulle selge en dag? Hva koster et brukt apparat?
På forhånd takk for hjelpen!
Hilsen "wendor"
Lekkasje varmeapparat
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Du kan fjærne hele apparatet. Noen biler har dette ettermontert. Det ser du hvis det er montert T-stykker på vannslangene over gearkassa. Da er det bare å blende av disse enetn ved å fjerne T-stykket og sette inn en rørstuss eller finne en annen god måte. Brukt får du vel tak i for ett par hundre pluss.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Re: Lekkasje varmeapparat
jeg har ett komp. v. app. med vifte. kr. 200.- + frakt.wendor wrote:Hei!
Har fått konstatert lekkasje på registeret på varmeapparatet under baksetet på min 91 Coach TD. Trolig er også vifta gåen. Da apparatet aldri har vært i bruk i de tre åra jeg har eid bilen, gjør det ikke så mye om det ikke blir iorden heller, bortsett fra at jeg må få stoppet lekkasjen. Så hva gjør jeg?? Går det f.eks.an å fjerne hele apparatet, eller er det dumt hvis jeg skulle selge en dag? Hva koster et brukt apparat?
På forhånd takk for hjelpen!
Hilsen "wendor"
Jeg har nettopp reinstallert min etter at jeg fikk den levert som løs del sammen med bilen. Det ble tatt ut p.g.a. endrede seter. Der var det rett og slett en 'U' av kobberrør satt inn for å kortslutte kjølevæskekretsen og det funka fint. Da jeg satt inn apparatet så lakk den som en stukket gris, men det var ikke verre enn at 'O' ringen mellom de to plastflensene var krympet og herdet. Ny o-ring, så var den tørr. Men - vi har jo greid oss fint uten apparatet, men jeg vil ha den på plass i tilfellet jeg trenger den til å kjøle ned motoren i nødstilfellet.
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.