Hjelp! Nå rister og bråker det slik inne i bilen at det er nesten umulig å høre hvor jeg kjører!?
Jeg har skiftet indre drivknuter fremme, ytre drivknuter kjennes bra ut, det er ikke noe slakk i forstillingen som jeg kan kjenne for hånd. Men når jeg prøver å rotere mellomakselen så kan jeg rotere den ca 1-1,5 cm, det er ingen slakk i de knutene på mellomakselen. Er dette et tegn på at kanskje frontdiffen er litt syk?
Hjelp! bilen rister! (syncro problemer?)
Hjelp! bilen rister! (syncro problemer?)
Som man roper på vwbus får man svar!
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
det skal være litt slakk i roteringsaksen på mellomakselen, men det skal ikke være slark sidelengs!
ville kanskje prøvd å lokalisere lydene litt grundig, evt henge hodet ut av skyvedøra i lav fart(helst ikke på trafikkert vei..
)
ville kanskje prøvd å lokalisere lydene litt grundig, evt henge hodet ut av skyvedøra i lav fart(helst ikke på trafikkert vei..
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Sjekk om kryssene i mellomaksel beveger seg begge veier.Hadde en bil her som krysset hadde låst seg ene veien,det ristet og bråkte en del.Kryssene går rett og slett tørre på grunn av lite fett fra fabrikant.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
Krysset bak på mellomakslingen var LITT ødelagt... Den delen av krysset som sitter mot girkassa var helt fast, klarte så vidt å bevege den med stor hammer. Den andre delen av krysset var det mer enn 3mm slakk i. Tror nok det var på tide å bytte ja
Kan det stemme at orginalkrysset fra vw koster mer enn 1500,-? Fikk hele mellomakslingen for en hundrings hos høgger'n, med kryss som er i topp stand.
Kan det stemme at orginalkrysset fra vw koster mer enn 1500,-? Fikk hele mellomakslingen for en hundrings hos høgger'n, med kryss som er i topp stand.
Som man roper på vwbus får man svar!