Anbefalinger og erfaringer?

Dekkene som fulgte med stormvogna var bra. Nokian C2 piggdekk var det vel. Alle piggene var til stede så lenge jeg hadde de. Solgte de videre da jeg ikke så at jeg kom til å bruke bilen på en stund. Skulle igrunn hatt de nå...HC wrote:Jeg har også brukt Blizzak, men ikke på T3. De bilene som jeg har hatt det på har vært terrengbiler, med stive akslinger. Dekkene har da også vært brede og med høy profil. Min erfaring med Blizzak har vært svært god, men det er altså et vinterdekk, og det oppfører seg ganske løent når det blir varmt i været. Så lenge det er vinter og ikke mer enn maks noen varmegrader så funket det bra for meg. På vinterføre så imponerte de virkelig. En annen god egenskap ved de var nettopp gummien, som gjorde at det var forutsigbart og godt grep på de helt til de var nedslitt.
Nå i år har jeg måttet kjøpe nye vinterdekk igjen, etter noen vintre med piggdekk, og jeg har nå igjen bestillt Blizzak. Piggdekkene var bra de, men piggene detter ut lenge før mønsteret er nedslitt, så jeg føler at de er noe 'kortlivet' i forhold til de Blizzakene som jeg har hatt tidligere.
edit:
De dekkene som jeg har hatt tror jeg het DM-Z2. I år blir det DM-V2, så håper jeg det er like bra. W995 har jeg altså ikke vært borti.

Kan bare si at de fortsatt er veldig god og har mesteparten av alle piggene kvarOddN wrote:Dekkene som fulgte med stormvogna var bra. Nokian C2 piggdekk var det vel. Alle piggene var til stede så lenge jeg hadde de. Solgte de videre da jeg ikke så at jeg kom til å bruke bilen på en stund. Skulle igrunn hatt de nå...HC wrote:Jeg har også brukt Blizzak, men ikke på T3. De bilene som jeg har hatt det på har vært terrengbiler, med stive akslinger. Dekkene har da også vært brede og med høy profil. Min erfaring med Blizzak har vært svært god, men det er altså et vinterdekk, og det oppfører seg ganske løent når det blir varmt i været. Så lenge det er vinter og ikke mer enn maks noen varmegrader så funket det bra for meg. På vinterføre så imponerte de virkelig. En annen god egenskap ved de var nettopp gummien, som gjorde at det var forutsigbart og godt grep på de helt til de var nedslitt.
Nå i år har jeg måttet kjøpe nye vinterdekk igjen, etter noen vintre med piggdekk, og jeg har nå igjen bestillt Blizzak. Piggdekkene var bra de, men piggene detter ut lenge før mønsteret er nedslitt, så jeg føler at de er noe 'kortlivet' i forhold til de Blizzakene som jeg har hatt tidligere.
edit:
De dekkene som jeg har hatt tror jeg het DM-Z2. I år blir det DM-V2, så håper jeg det er like bra. W995 har jeg altså ikke vært borti.