Kun kald luft passasjersiden

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
moldeT5
Car: T5 syncro 2006 mod

Kun kald luft passasjersiden

Post by moldeT5 »

Varmen kommer som normalt ut av dysene på førerside og i bakre del av bilen, men på passasjerside kommer det kun kald luft. Vifta virker likt på begge sider i fht til at det er variasjon i kraft av luft, men kun kald luft på passasjersiden. Noen som har en ide om hvorfor varmluften ikke føres til dysene på passasjersiden lenger? Kan det være spjeld som ikke åpner seg, eller sikring evt noe annet ....?

Caravelle T5, syncro, 2006 mod
Txlied
Car: T5 Multivan 2004

Re: Kun kald luft passasjersiden

Post by Txlied »

Hei, jeg har et liknende problem, nemlig at luften er enten helt kald eller helt varm, ingenting i mellom.. Verksted sier det bare er snakk om en defekt føler. Jeg vet derimot ikke hvor den sitter eller hvordan den byttes, men det er en enkel (og forholdsvis billig) sak for verksted å utbedre.
-72 Vw Boble 1302
-89 Nissan Laurel
-04 Vw Touran
-04 Ford Mondeo
-04 Vw Multivan
moldeT5
Car: T5 syncro 2006 mod

Re: Kun kald luft passasjersiden

Post by moldeT5 »

Jeg har fått reparert feilen, ene spjeldmotoren var defekt. Mekonomen verksted utførte jobben og prisen ble kr 7.900 inkludert ny spjeldmotor (ca kr 2.000,-) og arbeid. Det ble mer arbeid enn verkstedet trodde siden de måtte ut med hele dashbordet for å komme til. De har byttet spjeldmotorer på flere caraveller/transportere uten å måtte ut med dashbordet, men på min modell kom de ikke til (2006 modell, caravelle, 4motion, diesel). Nå virker alt fint :-)
Post Reply