nyoverhalt 2,1l mv

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
tomu
Car: 90' t3 syncro camper, 89' t3 syncro doka
Phone: 41660523

nyoverhalt 2,1l mv

Post by tomu »

Hallois, trenger noen tips og råd for å finne ut hva som er galt med min nyoverhalte 2,1l MV motor.
Har overhalt en relativt sliten, men ikke utslitt 2,1l mv, byttet alt av lager og pakninger, pumper og slanger, nye topper, ventil løftere, dyser +++ og oppgradert med 95,5mm sylinder sett og ny kam av typen cb preformance 2252(mange gode anmeldelser på samba).
Problem: motoren går fint trekkraft virker ok på 1, 2 gir, men blir dårlig på 3-4 gir, går liksom ikke å få no turtall her(prøver ikke å presse motoren her for den er jo ikke innkjørt) vi snakker 80-90 kmt med bånn gass på rett strekke, med engang vi møter en motbakke detter vi ned i 50-60kmt, altså ikke no trekkraft. Sleit litt med høy temperatur og luft i systemet i begynnelsen, men tror dette er under kontroll nå.
Skal prøve å teste ting systematisk for å finne ut hva som er galt alt fra kompresjon, bensintrykk, tenning og justering av ventiler og kanskje andre ting om dere har noen ideer???
leste litt om "break in of a new cam" , noen som har erfaring fra det? nytt for meg, har byttet kammer før uten problemer, men var visst no med at man skulle ruse motoren ved første oppstart på 2000rpm i 20min, vet ikke helt om vi fikk til dette ordentlig, kan det ha vært at det gikk galt allerede her?
Noen tips å erfaringer som kan hjelpe oss videre hadde vært helt topp :D
Hilsen tomu!
subwoofer
-
-
Phone: 9entre3989en

Re: nyoverhalt 2,1l mv

Post by subwoofer »

Høres igrunn ut som tenninga er ute, så lat som den høres ut. Men sjekk at kammen ikke er rund, mål utslaget på hver ventil. Går visst veldig fort hvis det skjer.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
troyca
-
-
Car: `86-Weekender,DJ. .
Phone: 92240310

Re: nyoverhalt 2,1l mv