Vibrasjoner i motor td,og glovarm olje!
-
finn00
- -

- Car: Citroen Xantia Activa
- Phone: 95467375
Jada, er underspylte stempler på denne. Jeg kludret litt for å få inn motoren da den jeg fikk tak i kom fra en skadebil, så servo/dynamo/vannpumpe var ødelagt. Ble litt styr å få det til å passe over fra jx'n. Utover det er det rett frem skruing.
Har ikke hatt noe kluss den tiden jeg har kjørt med denne motoren. Men jeg grisekjører den da heller ikke. Men tilhenger og noen langturer blir det jo så den får da kjørt seg
Vurderer du å bytte maskin bør du vurdere denne. ligger litt info under prosjekter. http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=3931
Ellers er det bare å spørre
Mvh Finn
Har ikke hatt noe kluss den tiden jeg har kjørt med denne motoren. Men jeg grisekjører den da heller ikke. Men tilhenger og noen langturer blir det jo så den får da kjørt seg
Vurderer du å bytte maskin bør du vurdere denne. ligger litt info under prosjekter. http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=3931
Ellers er det bare å spørre
Mvh Finn
Fransk liten tøs, leter etter buss...
Har fått ny time i morgen kl.08.00, for mer feilsøking. Vi får se hvor lenge velviljen rekker... Men skal ta med den gamle dieselpumpen og vise for verkmesteren. Håper litt på at det er noen stempelringer som er problemet, for da kan jeg si at jeg kan bytte dem, hvis verkstedet står for delene. Da kan jeg nemligen skru sammen delemotoren jeg har liggende med slappe stempelringer... og få underspyling igjen... 
En del jobb, men det er det verdt, bare det fungerer til slutt..
Sjekka forresten om det var noen slange som trakk seg sammen under gasspådrag, men det var dessverre ikke så enkelt
En del jobb, men det er det verdt, bare det fungerer til slutt..
Sjekka forresten om det var noen slange som trakk seg sammen under gasspådrag, men det var dessverre ikke så enkelt
Christer Dirfeldt
-90 Caravelle Syncro 1,6TD/ -96 Passat 1,9TDI
Snart også -03 Skoda Oktavia 1,9TDI
Da er jeg tilbake fra VW, med klump i magen. Den velviljen jeg trudde, var ingen velvilje... De skulle ta for de to timene de brukt på feilsøking, uten resultat... Men jeg stod på mitt, og slapp ihvertfall unna med skrekken. Trengte ikke å betale for feilsøkingen... Jeg tolka det som velvilje fra demmers side, men det var visst feil.
Men jeg fikk ihvertfall rede på at den nye pumpen var litt feil stilt, så jeg skal prøve å justere det på skjønn, etter forslag fra verkmesteren.
Men har ingen store forhåpninger nå...
Men jeg fikk ihvertfall rede på at den nye pumpen var litt feil stilt, så jeg skal prøve å justere det på skjønn, etter forslag fra verkmesteren.
Men har ingen store forhåpninger nå...
Christer Dirfeldt
Jeg gir meg ikke!
Denne bilen SKAL på veien :!: :!: :!:
Skal plukke sammen en motor av deler jeg har liggende. Måle opp hvilke deler som er best, og få denne kjerra på veien igjen.
Basta
Denne bilen SKAL på veien :!: :!: :!:
Skal plukke sammen en motor av deler jeg har liggende. Måle opp hvilke deler som er best, og få denne kjerra på veien igjen.
Basta
Last edited by lowride on 25 Apr 2006, 23:57, edited 1 time in total.
Christer Dirfeldt