Her i sommer dukka det plutselig opp et interessant objekt i "nabolaget" på finn. 89 blå met coach med problematisk jx til en grei penge. Har i grunnen lenge sett etter coach, da dette jo har vært drømmebilen siden interessen for bil dukka opp

Ut fra prisantydning turte jeg ikke ha for store forhåpninger om tilstand, men selger ble kontakta og vi avtalte visning, tenkte uansett at her måtte være greit med huggedeler om det skulle være håpløst. Viste seg jo å ikke være noe glansbilde karosserimessig, lakkrust og fugerust, gjennomrust i stigtinn og et par hjulbuer og bak hjørner bakfanger, men som ofte her nord, forbausende lite rust under. Når i tillegg selger kunne slenge med en caddy 1Y desel på kjøpet måtte jeg jo bare slå til.
Innså jo snart at jeg ikke hadde hjerte til å hugge denne. Fikk bilen hjem og undersøkt lakkrust, det viste seg å være mindre alvorlig enn først antatt, ingen gjennomrusting ved fuger og kanaler var fulle av tectyl, så bilen har nok vært godt stelt med opp gjennom sine 450000 km, noe også bunken med servicedokumenter jeg fant i bilen forteller om

Fikk slipa vekk karosserirust og satt inn med rustomvandler og flekka over med grunning/lakk. Innvendig rengjøring/støvsuging avdekket et meget pent interiør. Bilen er utstyrt med grå velourseter som GL utgaven, har aldri før sett dette stoffet på den norske kombi-løsninga fra Suveren Rørmøbelfabrikk, noen som vet om det var vanlig ?
I påvente av at mitt andre t3 prosjekt blir veteran (91 syncro) ,er planen å få denne opp å gå.
Driver nå å bygger om 1Y motoren for å passe. Tenker å kjøre pumpe, manifolder og turbo fra jx, og multireimoppsett,dynamo, servopumpe fra 1Y
Har bygget om 1Y pumpebrakett for å takle jx pumpa, så nå er neste skritt å ta ut kasse og motor fra bilen for å flytte over det som skal brukes videre.
Jobber for å få til bilder her på forumet,så kommer tilbake med det.
Oppdatering følger