Hei,
Har en T4 med 2.4 AAB der jeg sliter med ganske mye luft i systemet. Ser også at pumpen lekker når bil er avslått (lekker ikke når bilen går). Kan dette være årsaken til at det er luft i systemet?
Planen er å skifte pumpe og filter iallefall, men lurer også på om AJA-pumpene funker på AAB? Har forsøkt å lese meg opp på det, men finner lite konkret informasjon. Noen som vet?
Utett dieselpumpe / 2.4 Dieselpumpe spørsmål
-
Ekspeditøren
- Car: En lang en
Re: Utett dieselpumpe / 2.4 Dieselpumpe spørsmål
Greier du å se hvor det lekker fra?
Min fra gassarmen, og ville ikke starte pga det. Mener at min gikk med AJA pumpe før jeg bytta. AAB og AJA er jo samme motoren.
Skal du overhale dieselpumpa kan jeg anbefale å handle deler herfra
https://injectionpumps.co.uk/
Min fra gassarmen, og ville ikke starte pga det. Mener at min gikk med AJA pumpe før jeg bytta. AAB og AJA er jo samme motoren.
Skal du overhale dieselpumpa kan jeg anbefale å handle deler herfra
https://injectionpumps.co.uk/
94' Caravelle 2.4 Syncro - "Draugen"
Hei,
Lekker fra kaldstarthendelen, mener jeg. Vanskelig å se nøyaktig fra hvor, men er på motorblokk-siden.
Har fått ordnet nyoverhalt AJA-pumpe som skal inn, samtidig som register og kjølesystem tas.
Lekker fra kaldstarthendelen, mener jeg. Vanskelig å se nøyaktig fra hvor, men er på motorblokk-siden.
Har fått ordnet nyoverhalt AJA-pumpe som skal inn, samtidig som register og kjølesystem tas.
-
Ekspeditøren
- Car: En lang en
Før du bytter, sjekk om returslanger fra dysene er tette og sitter på. Jeg trodde min og lakk fra samme sted som din nå nylig, viste seg å være en slange som var sprekt.
94' Caravelle 2.4 Syncro - "Draugen"
Hei,
Takk for tips. Bytter filter og returventil i samme slengen så jeg er sikker på at alt er i orden der.
Takk for tips. Bytter filter og returventil i samme slengen så jeg er sikker på at alt er i orden der.
-
112wboxer
- -

- Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)
Husk at det skal være o ring på returventilen(hvit) hvis ikke er det fare for luft og dette gjelder alle t4, denne selges separat hos møller