Hjelp, skal kjøpe sliten T4 !
-
finn00
- -

- Car: Citroen Xantia Activa
- Phone: 95467375
Hjelp, skal kjøpe sliten T4 !
Hei å hå.
Fikk registerras på T3'n før helga, så nå er det blitt innkjøp av sliten T4. Bilen er en 2000 mod 2,5TDI automat. km'en er pene 447 000 på klokka etter et liv som taxi. Automaten ble byttet ifjor, men hva bør jeg ellers se på? Serviceheftet er ettersigende komplett, så det lover vel bra, men ellers?
Har endel år bak rattet i T3 men når det gjelder T4 er jeg HELT grønn.
Hva er standardfeil på disse bilene?
Trenger hjelp med dette asap, siden jeg skal se/hente bilen på tirsdag...
Mvh Finn
Fikk registerras på T3'n før helga, så nå er det blitt innkjøp av sliten T4. Bilen er en 2000 mod 2,5TDI automat. km'en er pene 447 000 på klokka etter et liv som taxi. Automaten ble byttet ifjor, men hva bør jeg ellers se på? Serviceheftet er ettersigende komplett, så det lover vel bra, men ellers?
Har endel år bak rattet i T3 men når det gjelder T4 er jeg HELT grønn.
Hva er standardfeil på disse bilene?
Trenger hjelp med dette asap, siden jeg skal se/hente bilen på tirsdag...
Mvh Finn
Fransk liten tøs, leter etter buss...
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-
finn00
- -

Jepps
Temmelig uforskylt fra motorens side da. Servopumpa ga opp og selve akslingen kom ut av den. Resultatet var at reima til servoen gikk inn og reiv med dynamoreima ... Som selvsagt gikk inn i registerreima.
Har ikke hatt på det øvre dekslet over registret siden det var en sånn ting det ikke "hastet" med. Så der kom bonusen for den.
Men men, Driver å tar av toppen på den, så forhåpentligvis blir det bare bytte av en ventil før skodamotoren rusler vakkert igjen
Så det blir nok T3 her i huset selv om det kommer en velbrukt T4 inn i bilparken.
Utover dette reimtullet som kom nå har prosjekt "økonomi TDK" vært overaskende vellykket. Motoren har gått som en drøm. Slitt med tunge lass bleier og bæsj uten noen problem. Så jeg krysser fingrene å håper at det kun er en ventil som må byttes. (Kammen hoppet 1
tann )
Mvh Finn
Har ikke hatt på det øvre dekslet over registret siden det var en sånn ting det ikke "hastet" med. Så der kom bonusen for den.
Men men, Driver å tar av toppen på den, så forhåpentligvis blir det bare bytte av en ventil før skodamotoren rusler vakkert igjen
Så det blir nok T3 her i huset selv om det kommer en velbrukt T4 inn i bilparken.
Utover dette reimtullet som kom nå har prosjekt "økonomi TDK" vært overaskende vellykket. Motoren har gått som en drøm. Slitt med tunge lass bleier og bæsj uten noen problem. Så jeg krysser fingrene å håper at det kun er en ventil som må byttes. (Kammen hoppet 1
Mvh Finn
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
finn00
- -

Jepps rapidspeed
Will do
Takker for tips postmeister
Bremsene bak er nye, registret er fulgt opp etter boka, men det nærmer seg skifte snart. Er dette kludrete på TDI'n kontra gammal T3?
Bilen går inn på EU-kontroll før jeg henter den, så jeg satser på at de finner trøbbelet som måtte være i forstillingen, men skal ta en titt. Hva slags greier er det vw har gjort med toppdekselet siden det er kostbart? Ikke bare løs pakning som på andre biler?
Mye spørsmål, men dette T4 er upløyd mark for meg. Har ikke råd å gå fem på denne gangen
Been there, done that. Desverre.
Mvh Finn
Takker for tips postmeister
Bilen går inn på EU-kontroll før jeg henter den, så jeg satser på at de finner trøbbelet som måtte være i forstillingen, men skal ta en titt. Hva slags greier er det vw har gjort med toppdekselet siden det er kostbart? Ikke bare løs pakning som på andre biler?
Mye spørsmål, men dette T4 er upløyd mark for meg. Har ikke råd å gå fem på denne gangen
Mvh Finn
-
Der Postmeister
- -

Jeg foretrekker tannreimskift på T4 kontra T3, men det er smak og behag. Er drittlei begge deler...
Pakning følger deksel ja...tåpelig, men så er det...
Ved EU kontroll på ikke-VW-verksted, kan du oppleve at de ikke finner all slakk...
Pakning følger deksel ja...tåpelig, men så er det...
Ved EU kontroll på ikke-VW-verksted, kan du oppleve at de ikke finner all slakk...
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
finn00
- -

Ser ut som det blir gjort hos NAF. De er vel stort sett greie å ha med å gjøre tror jeg. Pakning i dekselet var jo en interesant måte å tjene penger på. Ser ikke helt for meg at dette var lagen sånn uten tanke på profitt men men
Så langt har jeg ikke sett bilen, men banken derimot
Tolker jeg deg rett hvis jeg kan ta reimskifte selv (sansynligvis med hjelp av Haynes da) uten for mye mikkmakk?
Mistenker at jeg har en fot inne i T4 klanen iløpet av noen dager jeg..
Men sikkert diskutert mange ganger før, Men. Automat? Monter oljekjøler og happy ever after, eller rusler den etpar år bare, så er det nytt skifte? Er kassene så dårlige eller er det litt som T3 motorene som har et litt ufortjent rykte? Tenker da i retning av vettug bruk og service, så holder det, eller raser de åkke som? Søkte litt her inne uten å egentlig finne svar på akkurat det...
Mvh Finn
Tolker jeg deg rett hvis jeg kan ta reimskifte selv (sansynligvis med hjelp av Haynes da) uten for mye mikkmakk?
Mistenker at jeg har en fot inne i T4 klanen iløpet av noen dager jeg..
Men sikkert diskutert mange ganger før, Men. Automat? Monter oljekjøler og happy ever after, eller rusler den etpar år bare, så er det nytt skifte? Er kassene så dårlige eller er det litt som T3 motorene som har et litt ufortjent rykte? Tenker da i retning av vettug bruk og service, så holder det, eller raser de åkke som? Søkte litt her inne uten å egentlig finne svar på akkurat det...
Mvh Finn
-
Der Postmeister
- -

JEG ville ikke tatt reimskifte selv. Bla fordi det er endel verktøy som de fleste av oss ikke har som må til. OG endel tildragningsmoment som må overholdes som Grøftekanten A/S overhodet IKKE har peiling på...
Automatkasseryktet er vel fortjent etter det jeg vet... Andre får svare på ombygginger, det har jeg ikke peiling på.
OG NAF finner stort sett ikke all slakken de heller...
NAF passer på alle verksteder, men hvem passer på NAF...
Automatkasseryktet er vel fortjent etter det jeg vet... Andre får svare på ombygginger, det har jeg ikke peiling på.
OG NAF finner stort sett ikke all slakken de heller...
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Tror nok at de fleste "Grøftekanten A/S" har tilgang til tilldragingsmoment gitt. De har nok reparert biler før de også. Kan hende at noen av de som jobber der faktisk har jobbet på VW førDer Postmeister wrote:...OG endel tildragningsmoment som må overholdes som Grøftekanten A/S overhodet IKKE har peiling på...
....OG NAF finner stort sett ikke all slakken de heller...
Hvem passer på NAF? Biltilsynet selvsagt :!:
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
Vart det ikkje handel?
Ser den caravellen eg tror du snakker om er annonsert enda.
Har du sett på den? Mye gæli ? Ser den er lagt inn som 2,4 75hk Er den det ?
Viss det er den jeg tror da.
Har du sett på den? Mye gæli ? Ser den er lagt inn som 2,4 75hk Er den det ?
Viss det er den jeg tror da.
Trond Steinar Førde Andersen
Meg: Caravelle 98 mod 2,5tdi lang minibuss (Solgt), :caravelle 9-seter 2001 mod 2,5tdi lang. (Solgt) kjører nå Audi Q7
Konebil: car.9-seter 94mod, 2.4 syncro kort(Solgt) /Ny bil : 1999 modell caravelle 5 seter 2,5tdi lang.
Meg: Caravelle 98 mod 2,5tdi lang minibuss (Solgt), :caravelle 9-seter 2001 mod 2,5tdi lang. (Solgt) kjører nå Audi Q7
Konebil: car.9-seter 94mod, 2.4 syncro kort(Solgt) /Ny bil : 1999 modell caravelle 5 seter 2,5tdi lang.