Du sa kjølevæske, den har jeg ikke sett
Du sa kjølevæske, den har jeg ikke sett
Noen biler liker olje, noen biler liker rust, min bil elsker kjølevæske. Dvs den drekker opp all væska jeg heller på. Har titta litt men finner itte hvor lekkasjen er, noen som har feilsøkings tips?`
Maser fælt her nå men...
Maser fælt her nå men...
-
sindrehauglum
- -

Du finner litt info om kjølesystemet i denne tråden:
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=6174
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=6174
sindrehauglum[a]gmail.com
Syncronaut som skrur mye (ufrivillig)
- ønsker å kjøpe girkasse og diff m/sperr T3
Syncronaut som skrur mye (ufrivillig)
- ønsker å kjøpe girkasse og diff m/sperr T3
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Re: Du sa kjølevæske, den har jeg ikke sett
Det kan jo hende den går ut i eksosen å da...Andreas wrote:Noen biler liker olje, noen biler liker rust, min bil elsker kjølevæske. Dvs den drekker opp all væska jeg heller på. Har titta litt men finner itte hvor lekkasjen er, noen som har feilsøkings tips?`
Maser fælt her nå men...
Hva slags motor da ?
Roar Sørnmo
-
Rapidspeed
- -

Kan jo være der vannet forsvinner...men som regel ( i mine tilfeller) har det vært toppakninga...med påfølgende trykk på ekspansjonstanken, og faktisk revnet hele vannslangen...den med alle fogreningene på.amubus wrote:trur eg ville skiftet pakninger på den tanken, ev skifta hele tanken, hender de sprekker........
Det ble fort fort varmt..og mye trykk.
Men...bytt tanken, sjekk at toppa er i orden, mulig ventilene har satt seg.
Roar Sørnmo
roars : jeg skal putte nesa inni potta i morgen, så får vi se om topppakkningen må byttes eller ikke.
Men hvis topp pakningen er gåen, er det kritisk? dvs kan bilen bli skadet hvis jeg ikke fikser det asap zulu montebello?
Den tanken kan vel kansje være greit å kjøpe ny.
Men sånn radiator tetting ? høres det ut som en ide eller?
Men hvis topp pakningen er gåen, er det kritisk? dvs kan bilen bli skadet hvis jeg ikke fikser det asap zulu montebello?
Bare plasser hånda foran eksosrøret og lukt etterpå...blir det lett søtlig lukt...ja da vet du hvor vannet tar veien.Andreas wrote:roars : jeg skal putte nesa inni potta i morgen, så får vi se om toppen må byttes eller ikke.
Tanken finner du vel på høggern tenker jeg ?
Tja..kan sikkert kjøre lenge med "litt" def. toppakning..bare passe på at den har nok vann hele tiden.
Tror ikke radiatortetning hjelper stort på toppakning.
Roar Sørnmo
roars : jeg tenkte hvis det ikke er topp pakningen som er røket. Kansje lekkasjen er et annet sted. Da funker kansje radiator tetting. Krysse fingrene .
Rapid : du snakket om varmeapparatene , hvor er enklest å komme til disse ?
Kan trenge litt hjelp av deg igjen hvis topp pakkningen er gåen... så kanseler alle ferieplaner
Rapid : du snakket om varmeapparatene , hvor er enklest å komme til disse ?
Kan trenge litt hjelp av deg igjen hvis topp pakkningen er gåen... så kanseler alle ferieplaner
hei. jeg hadde også en periode bare vannet forsvant
.og kunne ikke finne nokka lekasje,og mistenkte at toppakninga va gått. heilt tell eg va og rikka borti den nivåfølern på expansjonstanken du har bilde av. den va kløven, og dermed trykket den ut vannet der, og det gjorde den rimelig fort. tetta den. og har ikke fylt vann sia
bare et tips.
ska det være enkelt....?
-
Rapidspeed
- -