vw caravelle vr6

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Katrine

vw caravelle vr6

Post by Katrine »

noen som har no erfaring fra t4 vr6?

vi driver å leiter etter ny bil... og det hadde vært ok med noe anna enn diesel...

har sikta oss ut et par stykker vi skal se på ...
=)
stedgar
Car: TDI Multivan 1998

herlige vr6

Post by stedgar »

Helt herlig!!!!!!

Har en 98/99 som har gått 180000 km. En del styr med forstilling, div brytere, men motoren murrer og drar noe helt nyyydelig.

Har kjørt Trondheim-Lillehammer på 0,94 liter på mila. På en tur til Oslo fra Lillehammer ligger jeg vanligvis på 1,05 med noenlunde frisk kjøring. Småkjøring. 1,4 til 1,5.

Har automat, og den har vært problemfri.
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

ellers har jeg hørt at automatkassen på disse ofte er litt "vrange" og tar kvelden litt for ofte.
annet:
fryktelig dyr bil i drift, mtp bensin. Har også hørt at den er dyr på service pga at det er trangt i motor-rom; må ta ut en del for å skifte ting.

PS! Kun ting jeg har hørt. Ikke noe jeg VET. :wink:

Når det er sagt; har prøvd en slik VR6 som var "tuned"/sprita opp til ca. 200HK. Fryktelig morro å kjøre, selvom jeg nærmest hørte bensinen rant gjennom :lol: :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Katrine

Post by Katrine »

servicen er ikke noe problem... :lol:

men i forhold til hvor tørst den er , så er jeg i grunn klar over det.
MEN er så sinnsykt lei dieselklakkinga. som konebil har jeg en t4 2.4 diesel... jeg har fått den ned på 0,62 på mila, men, det er og blir diesel...

vi prøvekjørte en som stod til salgs her på gjøvik, og må si det var meget kos med automat... står en til salgs med havarert automatkasse, men jeg tror det følger med en pall gull også i prisen. ringte på den i stad, og bilen er uten ac, så det er utelukka...

vi får kikke litt i helga... var ikke akkurat mange vr6`er å velge i på nett nå.......
=)
Caravelle-Kai
-
-

Post by Caravelle-Kai »

Har du 2,5tdi da? Det er noe helt annet enn 2,4d.
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
Katrine

Post by Katrine »

nop, ingen 2.5 på meg....

var 2.4 jeg hadde råd til når jeg skulle ha bil... var STOR prisforskjell på en 2.4 og en 2.5 ... :(
=)
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Automat hadde jeg holdt meg unna, de er ikke verdens beste, om du velger med automat så monter oljekjøler på den med en gang, det sparer automatkassa for mye
sklepp
-
-

Post by sklepp »

Ja, jeg har akkurat snakka med folka fra Oslo Automatgear, og det å overhale defekte kasser KOSTER. 20-60 lapper! Ville gått for manuellkasse, syns T4-kassene er gode å gire.
1987 Westy Hightop
Katrine

Post by Katrine »

er i grunn klar over dette.
men automat er likevell kos... :D

byttekasse fra vw i tyskland koster ca 60 000... sjekka pris nå for et par dager siden. står en til salgs som har havarert girkasse, men det er ikke klima på den, så det utgår...

kan skaffe nyoverhalte kasser , ca 25000
=)
Biglake
-
-

Post by Biglake »

Katrine wrote:er i grunn klar over dette.
men automat er likevell kos... :D

byttekasse fra vw i tyskland koster ca 60 000... sjekka pris nå for et par dager siden. står en til salgs som har havarert girkasse, men det er ikke klima på den, så det utgår...

kan skaffe nyoverhalte kasser , ca 25000

Ca 18500 Nok (med moms) i Sverige med med et års garanti. Tilegg for olje og oljekjøler
Han skulle ha ca 3500Kr + moms for bytte (dette tror jeg er billig, da dette er en større jobb enn man skulle tro )
Axel
VR6

Post by VR6 »

Vi har en VR6 T4, kombinert bil, og vi er meget fornøyd med den. Vi har manuell kasse. Prøvekjørte først automat og likte den meget godt, men etter å sjekket diverse VWforum og ringt til de som overhaler automatkasser, så valgte vi en annen bil med manuell kasse for å unngå store framtidige utgifter.
Eneste negative med bilen er bensinforbruket (0.95-1,5 l/mil), ellers har vi bare positive erfaringer. Setter stor pris på den jevne og stille gangen med 6eren, og det at den er like sprek som det store flertall av personbilene er jo også meget positivt. En annen ting er at man slipper å vente på ladetrykket for å få litt respons når man trår på gassen. VR6 motoren er klar til dyst øyeblikkelig, og i tillegg drar den greit over hele registeret fra rett over tomgang til opp mot 4-5000 rpm.
Vi planla først å kjøpe 2,5 TDI, men etter å ha kjent forskjellen mellom den øyeblikkelige responsen i VR6 motoren, og det å vente på ladetrykk i 2,5 TDI for å få litt kraft, så var saken avgjort for min del. Vi har noen rundkjøringer i nærheten, og det å kjenne VR6 m/automat spinne løs når man bunnet gassen var en litt overraskende opplevelse etter at vi rett før hadde prøvekjørt en TDI, og følte at dieselen nesten ikke fikk opp farten da vi skulle gjennom en tett trafikert rundkjøring.
Men som sagt tidligere, så er VR6 ikke noen sparebøsse, men jeg trives så godt med den motoren at den får heller få den bensinen den vil ha.
Caravelle -97, Kombi 5 seter, VR6, manuell, AC, 17" Proline PY, 235/45-17 Toyo Proxes T1-R
Bensin:0.99 l/mil (langtur), 1,3-1,5 l/mil (ellers)
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Fikk låne en 2003-utgave VR6 av Møller-gruppen med all slags utstyr, sort Mulitvan, i ei uke for et par år siden.

Det var en vanvittig fin kjørefølelse. Tøff også (sort perle), og med en haug med utstyr, også klima. Jeg var litt overrasket over at den ikke brukte all verdens bensin i forhold til til mi AUDI 100 2,2 liter E-motor. Noe mer selvsagt, men med opp til et par hundre gamp på hjula, så er det verd litt bensin. VR6 er heftig.....

Jeg ble egentlig helfrelst og skal ha en slik bil. Men enn så lenge kjører jeg en T3 Caravelle med automat 1989 inntil sparekontoen øker tilstrekkelig.

Håper du finner en fin VR6 snart...
Katrine

Post by Katrine »

vi kjøpte oss vr6 for 2 uker siden!
og er VELDIG fornøyde!!!

gubben må kikke litt på den, for når man holder bilen på brems i nøytral og i gir så er det en lyd som ikke skal være der.
så da får vi kikke litt på det.
bilen er veldig pen utvendig og inni... og det tekninske er ikke noe problem for oss å fikse.

jeg blir vel satt i poleringa på lørdagen mens han motere diverse kos .
(reiser på ferie på mandagen, så da er det greit å ha i litt. :lol: )

njaaaa, bilen bruker jo litt på mila, men pytt sann... spiller det for trille. jeg har ei sparebørse av en bil som brukte 0.62 på siste gj. snittsmåling. og det var jobbkjøring... så da får vi ha en som bruker litt også.!

men, kan anbefale vr6 ja! sikkelige kos biler, og om man trenger å gi på litt, så er den ikke tung å be! 8)

god sommer!
=)
Katrine

Post by Katrine »

oioioi!
nå er ferien over, og det er jobb igjen *sukk*
og her sitter vi da, med digert glis og er meget fornøyd med vår nye bil!

vr6 var ikke et dumt valg!.
bilen er overhode ikke uvillig til å komme seg opp i fart, er kjapp respons, og den drar godt!

var litt redd for forbruket på bilen, men på langkjøring lå den akkurat under literen (les litt motorvei nedover sverige) og småkjøring her hjemme, så ligger den akkurat litt over litern.

vi har en 9 seters personbil, med 2-3-3-1 løsning. så i den første 3`er rekka tok vi bort det ene setet, og det ble ei veldig lettvind løsning. i forhold til folk ut å inn av bilen, og kjølebag osv...

så, om fruen her i huset, (det er altså meg da... hehe) får viljen sin, så kan det hende det blir 2 vr6er utpå gårdsplassen her.!
for 2.4d er helt tragisk å bruke i forhold. må jo nesten ha hørselværn... hehehehe!
=)
150Hk TDI
-
-
Car: T4 151hk

Post by 150Hk TDI »

var litt redd for forbruket på bilen, men på langkjøring lå den akkurat under literen (les litt motorvei nedover sverige) og småkjøring her hjemme, så ligger den akkurat litt over litern.
Samme forbruk som min, berre det at eg hadde campingvogn på slep 8)
Bussemann

Post by Bussemann »

Hei.

Gratulerer med VR6 Katrine. Jeg gjorde det samme...bytta trøtt 2.4D med VR6 som har klima og automat (Buss nr1). Ferieturen ble en drøm og jeg bruker den daglig i arbeid. Livet er for kort til å kjøre kjedelig bil, og jeg gleder meg til å kjøre på jobb hver dag.

Alle de fornuftige vil kjøpe 2.5TDI med manuell kasse, men det er et par hakk bedre opplevelse å kjøre noe så stille som går så bra. Jeg regnet dessuten ut at det vil ta 5-6 år før jeg har brukt opp prisforskjellen i bensinpenger, og da har jeg ikke tatt med renten. En TDI Buss nr.1 med automat og klima er dyr/sjelden ...og garantert mye kjørt!

Jeg skal allikevel prøve å få montert en oljekjøler til automatkassen, og kjøre service på kasse dobbelt så ofte som VW anbefaler.

Lykke til videre, håper du oppdaterer forumet nå VR6 nr. 2 står i tunet.

Mvh
Arne
Katrine

Post by Katrine »

vel, ser ikke ut for at jeg får viljen min, han sambo mener vi kan finne en billig tdi som trenger litt TLC, og pusse den opp. var litt for luksus å ha to vr6 ståenes på gården sa han. skjønner ikke hva han snakker om! min skal vel ikke bare stå der!!! hehehehehe

men, før vi kjøpte vr6 så hadde jeg ikke trudd jeg kom til å bli så fornøyd som jeg er... tenkte det var litt oppskrytt med så stor bil, og en slik motor, men den har de hestene den trenger, og greier seg fint. tror det jeg setter mest pris på er hvor stillegående den er.

og kjekt med litt seter. vi har ikke buss lengre, men omgjort til personbil... =) så da har jeg lov å kjøre den også. (tror han sambo helst hadde håpet på å finne en som kanskje var buss, for da slapp han maset mitt om at jeg ville låne hans bil... hehehe)
=)
Post Reply