Bilen starter ikke, trenger hjelp
Bilen starter ikke, trenger hjelp
Har i de siste dagene hatt trøbbel med å få fyra T3`n min. Så vidt den orker å dra i gang. Har sjekket litt og noen sier at jeg bør prøve og bytte starter, mens en annen sa jeg burde prøve å justere tenninga. Så jeg fosøkte meg på å justere tenninga i dag, men nå fyrer ikke bilen i det hele tatt. Det er strøm på bilen, noen her som har noen tips?
Jeg tenker: 1, starteren er ødelagt
2, jeg har rota det til når jeg skulle justere tenninga.
Jeg tenker: 1, starteren er ødelagt
2, jeg har rota det til når jeg skulle justere tenninga.
2012 touran
2008 touran
1965 panel
1958 boble
Eivind Korsmo Herseth
2008 touran
1965 panel
1958 boble
Eivind Korsmo Herseth
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
hvis du mistenker starter får du vel prøve å rulle bilen igang?
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
Da er det vel starteren som er feilen. Får den går ikke rundt på starteren i det hele tatt. Tenkte bare det hadde en sammenheng med at jeg tukla med justeringa av tenninga. Fikk fyra bilen flere ganger ffor to dager siden, men plutselig etter at jeg tukla litt sjøl, så vil den ikke starte.
2012 touran
2008 touran
1965 panel
1958 boble
Eivind Korsmo Herseth
2008 touran
1965 panel
1958 boble
Eivind Korsmo Herseth
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
På hakk 2 på nøkkelen starter bensinpumpa, går den greit? da er det bare å rulle igang(fin test å gjøre det!), hvis ikke det går kan dynamoen ha tatt kvelden.. men jeg setter penga på startmotor..
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
Prøvde med startkabler fra en annen bil i dag, og den drar ikke rundt på starteren i det hele tatt. Så jeg mistenker starteren som feil.
Kunne jo prøvd å taue i gang, men det går vel dårlig med automat kasse? Har ikke målt batteriet, men det er nesten nytt.
Kunne jo prøvd å taue i gang, men det går vel dårlig med automat kasse? Har ikke målt batteriet, men det er nesten nytt.
2012 touran
2008 touran
1965 panel
1958 boble
Eivind Korsmo Herseth
2008 touran
1965 panel
1958 boble
Eivind Korsmo Herseth
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Og sjekk at jordinga fra batteriet har god kontakt.
Det er ikke uvanlig at hullet til festebolten der kabelen er skrudd til karosseriet ruster en aning og da blir det dårlig kontakt. Skru den ut og puss bort lakken så kabelskoen får direkte kontakt. Du kan ha nok jord til at alt av lys funker men ikke nok til at startern går rundt. Mener dårlig jording også dreper startere. Har fiksa 2 av mine egne T3'er med antatt dårlig starter på denne måten + en jeg vurderte å kjøpe. Billig og enkelt...
Det er ikke uvanlig at hullet til festebolten der kabelen er skrudd til karosseriet ruster en aning og da blir det dårlig kontakt. Skru den ut og puss bort lakken så kabelskoen får direkte kontakt. Du kan ha nok jord til at alt av lys funker men ikke nok til at startern går rundt. Mener dårlig jording også dreper startere. Har fiksa 2 av mine egne T3'er med antatt dårlig starter på denne måten + en jeg vurderte å kjøpe. Billig og enkelt...
Prøvde litt til i dag, en kompis av meg banket litt lett på starteren, så prøvde jeg å fyre bilen, og da viste den mer tegn til liv, den gikk rundt på startern, men fikk ikke fyra den, og i neste øyeblikk var den helt død igjen. Har en delebil stående som jeg tenkte å ta starteren fra og prøve å bytte, men kan jo sjekke jordinga fra batteriet først. Alt er så ille trøblete når bilen står hjemme på gruset trang gårdsplass uten jekk og verktøy! Skulle hatt den til verkstdet, men så var det det med automat og tauing da.... Hørt at det ikke er helt heldig! Er en grunn til at jeg ser meg om etter hus MED garasje. hehe 
2012 touran
2008 touran
1965 panel
1958 boble
Eivind Korsmo Herseth
2008 touran
1965 panel
1958 boble
Eivind Korsmo Herseth
husk att det er spesiell starter på aut.Gilbert wrote:Prøvde litt til i dag, en kompis av meg banket litt lett på starteren, så prøvde jeg å fyre bilen, og da viste den mer tegn til liv, den gikk rundt på startern, men fikk ikke fyra den, og i neste øyeblikk var den helt død igjen. Har en delebil stående som jeg tenkte å ta starteren fra og prøve å bytte, men kan jo sjekke jordinga fra batteriet først. Alt er så ille trøblete når bilen står hjemme på gruset trang gårdsplass uten jekk og verktøy! Skulle hatt den til verkstdet, men så var det det med automat og tauing da.... Hørt at det ikke er helt heldig! Er en grunn til at jeg ser meg om etter hus MED garasje. hehe
Følge opp forrige innlegg. som sagt så gjort, bestilte starter for automat på mekonomen. Ga klar beskjed om at jeg hadde automat kasse, men da den ødelagte var tatt ut,og jeg la den ved siden av den nye, hva så jeg da? Jo, jeg hadde fått helt feil starter. Hadde fått starter til manuell kasse. Med andre ord, ingen ferdig bil denne helga! Blir en tur opp på mekonomen i morra, og er jeg like forbanna som jeg er nå, så kan det bli riktig så koselig! God helg alle vw folk!
2012 touran
2008 touran
1965 panel
1958 boble
Eivind Korsmo Herseth
2008 touran
1965 panel
1958 boble
Eivind Korsmo Herseth
Det hadde sikkert gått ann, men jeg har aldri gjort det før, og gidder ikke betale noen for å prøve å fikse en gammel starter, også trenger jeg den bilen, så derfor ble det ny starter. Jeg får att 300 kr for den gamle, så får vel smile og være glad for det!lethol wrote:Det forslo vi som var med å tok den ut ogsåØrjan wrote:du kan jo åpne den starteren du harfikse den
2012 touran
2008 touran
1965 panel
1958 boble
Eivind Korsmo Herseth
2008 touran
1965 panel
1958 boble
Eivind Korsmo Herseth