Supercharged Vanagon

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Supercharged Vanagon

Post by TaigAGreEn »

Et lite inlegg i debatten om motor i T3. Gutta i Bostig Engineering i USA driver med Ford Zetec-installasjoner i T3. Her er en SyncroWesty festet til film med kompressormated Zetecmotor.
http://bostig.net/index.php?option=com_ ... topic=26.0
Tage Vedal

T3-fan
vwcoach
-
-
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024

Post by vwcoach »

Fytti...sånn motor sku je ha hatt ja.... :wink:
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
Ørjan
-
-
Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
Phone: 97120012

Post by Ørjan »

You create your own universe as you go along.
sindrehauglum
-
-

Post by sindrehauglum »

:? Bil med potens, men filmen var bæsj!
sindrehauglum[a]gmail.com
Syncronaut som skrur mye (ufrivillig)
- ønsker å kjøpe girkasse og diff m/sperr T3
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

Hm. Har plutselig blitt interessert i bensinmotoralternativer i T3, kan ha noe med at eg nå har en T3 med bensinmotor...

Subarumotorene har eg tro på. Mastercraftmotors.com er et av flere firmaer som tilbyr løsninger på dette. Et lite sitat fra dem:
At Mastercraft Motors, we believe the Subaru engine is the best possible engine choice for the Vanagon for several reasons. It has excellent hp and torque throughout it's entire RPM range. It is an exceptionally smooth running engine (much smoother than the 2.1). It is easily acquired and parts are available everywhere. It is the closest in size and weight to the stock 2.1 engine. It is very well built with a fully counterweighted crankshaft and 5 full size mainbearings. It uses modern engine management system that includes a knock sensor unlike the 2.1. If a modified oil pan is used no ground clearance is lost and the engine fits perfectly under the engine lid.

Om noen har Subaru i sin T3 eller har planer vil eg gjerne høre om det :D
Tage Vedal

T3-fan
Transporter'n

Post by Transporter'n »

:shock:

Vil ha!

Kanskje jeg skal skaffe meg en sånn? :P
roars
-
-

Post by roars »

TaigAGreEn wrote:Hm. Har plutselig blitt interessert i bensinmotoralternativer i T3, kan ha noe med at eg nå har en T3 med bensinmotor...

Subarumotorene har eg tro på. Mastercraftmotors.com er et av flere firmaer som tilbyr løsninger på dette. Et lite sitat fra dem:
At Mastercraft Motors, we believe the Subaru engine is the best possible engine choice for the Vanagon for several reasons. It has excellent hp and torque throughout it's entire RPM range. It is an exceptionally smooth running engine (much smoother than the 2.1). It is easily acquired and parts are available everywhere. It is the closest in size and weight to the stock 2.1 engine. It is very well built with a fully counterweighted crankshaft and 5 full size mainbearings. It uses modern engine management system that includes a knock sensor unlike the 2.1. If a modified oil pan is used no ground clearance is lost and the engine fits perfectly under the engine lid.

Om noen har Subaru i sin T3 eller har planer vil eg gjerne høre om det :D
Har en 1800 subbbbbbb-ushæsj-aru motor stående ;)
Kanskje ikke aktuell...da men...
Hvorfor sette i en sånn japanske blåse der da ?
Koster ikke all verden med noe påsjestæsj heller da.
Roar Sørnmo
Post Reply