Det hørtes bra ut, venter spent på svarGilbert wrote:Hadde noe av det samme problemet med min forrige caravelle. Den gikk plutselig på 3 sylindere. Hos meg var det dårlig kontakt på en ledning et eller annet sted. Så jeg kjøpte en stømtyv, men rakk aldri å fikse feilen. Men det var en annen som fant feilen for meg. Skal høre med han, helt konkret hva feilen var, og eventuelt ta et bilde i motoren, for å vise.
Lite trekk kraft ?robertberntsen wrote:Sliter ennå med juksing i motoren på denne bilen, har nå skiftet plugger, fordelerlokk, ledniger og fått tak i brukte bensin dyser som er skiftet. Den sviver fint til den begynner og bli varm da går den bare på tre og to sylindre når den får litt motstand. Noen som har et lurt råd: Det er forresten en 112 i.
Nei, det er ikke lite trekk kraft, den går som en kule 90 % av tiden. Men av og til når den får litt motstand gjerne på lavt turtall så går den bare på 3 sylindre. Hvis jeg kjører med bilen hele tiden så er den som regel fin. Men hvis den står et par dager så begynner den og jukse når den er nesten varm, akkuratt som om når kaldstart dysen slutter og sprute.roars wrote:Lite trekk kraft ?robertberntsen wrote:Sliter ennå med juksing i motoren på denne bilen, har nå skiftet plugger, fordelerlokk, ledniger og fått tak i brukte bensin dyser som er skiftet. Den sviver fint til den begynner og bli varm da går den bare på tre og to sylindre når den får litt motstand. Noen som har et lurt råd: Det er forresten en 112 i.
Sjekk bensinpumpe/bensintrykk!

Eg likte disse! Synes nesten noen burde selge slike. Vil ha...robertberntsen wrote:Det enkleste svaret er ja begge delerKjøpte helt hvite lykter hos martin, kjøpte rød transperang lakk og teipet og lakkerte lyktene. Lakkerte også den chrome kanten på lyktene svart. Syntes det ser nesten orginalt ut

robertberntsen wrote:Det vet jeg ikke, men felgene har stått på en Audi A4 quattro og den veier 50 kg mer en caravellen så jeg håper at det skal gå. Skal sjekke senere.Bjørnar wrote:Hvilken load index er det på dekkene?
Du hadde rett, i vognkortet mitt på coachen står det LI93 men på dekkene står det bare LI91. Når jeg leter på nettet så finner jeg ingen i min dimensjon som har mer en LI91.Bjørnar wrote:robertberntsen wrote:Det vet jeg ikke, men felgene har stått på en Audi A4 quattro og den veier 50 kg mer en caravellen så jeg håper at det skal gå. Skal sjekke senere.Bjørnar wrote:Hvilken load index er det på dekkene?
Loadindexen er et tosiffret tall som står på utsida av dekket som feks LI88. På min T3 har jeg skaffet et skriv ifra møller som sier at jeg ved å omregistrere bussen fra combi til personbil, kan jeg skrive ned akselvekta i vognkortet slik at jeg kan gå ned til 93 i loadindex. Gjør det litt lettere å finne dekk som du får godkjent. Ellers må jeg si at felgene var fine til coach'n din.
Spør hos forahandler, det er mye som ikke ligger på nett av dimensjoner litt utenom det vanlige. Jeg fikk LI94 til framhjulene mine, fant ikke mer enn 91 på nett.robertberntsen wrote:Du hadde rett, i vognkortet mitt på coachen står det LI93 men på dekkene står det bare LI91. Når jeg leter på nettet så finner jeg ingen i min dimensjon som har mer en LI91.
Er totalvekta som gjelder...loadindex på caravellen er som regel 3 sifra.robertberntsen wrote:Det vet jeg ikke, men felgene har stått på en Audi A4 quattro og den veier 50 kg mer en caravellen så jeg håper at det skal gå. Skal sjekke senere.Bjørnar wrote:Hvilken load index er det på dekkene?

coachen har lavere enn en standard "C" hvorfor er jeg ikke sikker på men coachen trenger heller ikke C merkede dekk, slik som syncro og de vanlige modellene må ha..roars wrote:Er totalvekta som gjelder...loadindex på caravellen er som regel 3 sifra.robertberntsen wrote:Det vet jeg ikke, men felgene har stått på en Audi A4 quattro og den veier 50 kg mer en caravellen så jeg håper at det skal gå. Skal sjekke senere.Bjørnar wrote:Hvilken load index er det på dekkene?
103 el.l.
Min coach har loadindex 93, det er vel fordi at coachen er reistrert som personbil og ikke kombi.roars wrote:Er totalvekta som gjelder...loadindex på caravellen er som regel 3 sifra.robertberntsen wrote:Det vet jeg ikke, men felgene har stått på en Audi A4 quattro og den veier 50 kg mer en caravellen så jeg håper at det skal gå. Skal sjekke senere.Bjørnar wrote:Hvilken load index er det på dekkene?
103 el.l.