Mitt Coach prosjekt :)

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
robertberntsen

Mitt Coach prosjekt :)

Post by robertberntsen »

Hei, jeg er ny her på forumet og legger ut noen bilder av min ny innkjøpte coach. Di fire første er av salgs annonsen og di to siste er etter dagens økt. Fikk lakkert grillene og satt i hvite blinklys :) det ble mye bedre. Noen som vet hvordan man kommer til di to skruene som holder armlene på plass ? Di er litt løse på ene stolen.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by robertberntsen on 30 Sep 2006, 08:12, edited 1 time in total.
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Fin Coach med dreiestoler! For å komme til armlenerskruene må du først dytte ut splinten som holder armlene på. Sett deg bak stolen: Mellom stolryggen og armlene, når du dytte polstringen langt inne på armlene, finner du en stor splint som kan dores ut slik at den forsvinner inn i polstringen. Trekk armlene av, finn splinten og ta den ut. Under setetrekket finner du feste med to skruer (unbraco). Stram disse, sett armlene på i riktig stilling og dor splinten inn igjen.
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Hei og velkommen!

Jeg har flyttet innlegget ditt hit sammen de andres. Passer litt bedre inn her.
Så ikke ut til å være noe dårlig utgangspunkt dette! :D
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
robertberntsen

Post by robertberntsen »

Sliter ennå med juksing i motoren på denne bilen, har nå skiftet plugger, fordelerlokk, ledniger og fått tak i brukte bensin dyser som er skiftet. Den sviver fint til den begynner og bli varm da går den bare på tre og to sylindre når den får litt motstand. Noen som har et lurt råd :?: Det er forresten en 112 i.
Gilbert
-
-

Post by Gilbert »

Hadde noe av det samme problemet med min forrige caravelle. Den gikk plutselig på 3 sylindere. Hos meg var det dårlig kontakt på en ledning et eller annet sted. Så jeg kjøpte en stømtyv, men rakk aldri å fikse feilen. Men det var en annen som fant feilen for meg. Skal høre med han, helt konkret hva feilen var, og eventuelt ta et bilde i motoren, for å vise.
2012 touran
2008 touran
1965 panel
1958 boble

Eivind Korsmo Herseth
robertberntsen

Post by robertberntsen »

Gilbert wrote:Hadde noe av det samme problemet med min forrige caravelle. Den gikk plutselig på 3 sylindere. Hos meg var det dårlig kontakt på en ledning et eller annet sted. Så jeg kjøpte en stømtyv, men rakk aldri å fikse feilen. Men det var en annen som fant feilen for meg. Skal høre med han, helt konkret hva feilen var, og eventuelt ta et bilde i motoren, for å vise.
Det hørtes bra ut, venter spent på svar :D
roars
-
-

Post by roars »

robertberntsen wrote:Sliter ennå med juksing i motoren på denne bilen, har nå skiftet plugger, fordelerlokk, ledniger og fått tak i brukte bensin dyser som er skiftet. Den sviver fint til den begynner og bli varm da går den bare på tre og to sylindre når den får litt motstand. Noen som har et lurt råd :?: Det er forresten en 112 i.
Lite trekk kraft ?
Sjekk bensinpumpe/bensintrykk!
Roar Sørnmo
robertberntsen

Post by robertberntsen »

roars wrote:
robertberntsen wrote:Sliter ennå med juksing i motoren på denne bilen, har nå skiftet plugger, fordelerlokk, ledniger og fått tak i brukte bensin dyser som er skiftet. Den sviver fint til den begynner og bli varm da går den bare på tre og to sylindre når den får litt motstand. Noen som har et lurt råd :?: Det er forresten en 112 i.
Lite trekk kraft ?
Sjekk bensinpumpe/bensintrykk!
Nei, det er ikke lite trekk kraft, den går som en kule 90 % av tiden. Men av og til når den får litt motstand gjerne på lavt turtall så går den bare på 3 sylindre. Hvis jeg kjører med bilen hele tiden så er den som regel fin. Men hvis den står et par dager så begynner den og jukse når den er nesten varm, akkuratt som om når kaldstart dysen slutter og sprute.
robertberntsen

Post by robertberntsen »

Fikk endelig prøvd noen felger i dag, di var som laget til t3. Passet perfekt til senterhullet og navet kom innenfor felgen så senterkoppen passet på. Det var noen OZ felger i 19" 235\35-19. Så litt bedre ut en di rå tøffe coach felgene. Legger ved et par bilder :D

Image

Image

Passet perfekt innenfor skjermen :)

Image

Va litt forskjell he he

Image
robertberntsen

Post by robertberntsen »

Her et et bilde av dagens innsats, ble veldig fornøyd selv :D

Image
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

robertberntsen wrote:Her et et bilde av dagens innsats, ble veldig fornøyd selv :D

Image
Hva har skjedd? Kjøpings eller heimelagd?
Tage Vedal

T3-fan
robertberntsen

Post by robertberntsen »

Det enkleste svaret er ja begge deler :D Kjøpte helt hvite lykter hos martin, kjøpte rød transperang lakk og teipet og lakkerte lyktene. Lakkerte også den chrome kanten på lyktene svart. Syntes det ser nesten orginalt ut :D
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

robertberntsen wrote:Det enkleste svaret er ja begge deler :D Kjøpte helt hvite lykter hos martin, kjøpte rød transperang lakk og teipet og lakkerte lyktene. Lakkerte også den chrome kanten på lyktene svart. Syntes det ser nesten orginalt ut :D
Eg likte disse! Synes nesten noen burde selge slike. Vil ha...
Tage Vedal

T3-fan
robertberntsen

ENDELIG felger på

Post by robertberntsen »

Fikk endelig kjøpt di felgene jeg hadde prøvd på tidligere, di kostet jo det dobbelte av bilen men men sånn kan det gå :) Det ble noen OZ Palladion 8x19 ET35 med 235\35-19 Continental Sport Contact 2. Di passet perfekt. Tar ikke i noen plass, det er ca 1 cm til øvre bærbru men det er jo nok det :) Fikk også på plass det manglende vw merke bak. Legger inn noen bilder av bilen fra i dag.

Image
Image
Image

Mangler bare senk nå så kommer det seg :)
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

Hvilken load index er det på dekkene?
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

Flotte greier :lol: 8) Kjempefine felger!
Tage Vedal

T3-fan
robertberntsen

Post by robertberntsen »

Bjørnar wrote:Hvilken load index er det på dekkene?
Det vet jeg ikke, men felgene har stått på en Audi A4 quattro og den veier 50 kg mer en caravellen så jeg håper at det skal gå. Skal sjekke senere.
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

robertberntsen wrote:
Det vet jeg ikke, men felgene har stått på en Audi A4 quattro og den veier 50 kg mer en caravellen så jeg håper at det skal gå. Skal sjekke senere.

Loadindexen er et tosiffret tall som står på utsida av dekket som feks LI88. På min T3 har jeg skaffet et skriv ifra møller som sier at jeg ved å omregistrere bussen fra combi til personbil, kan jeg skrive ned akselvekta i vognkortet slik at jeg kan gå ned til 93 i loadindex. Gjør det litt lettere å finne dekk som du får godkjent. Ellers må jeg si at felgene var fine til coach'n din.
robertberntsen

Post by robertberntsen »

Bjørnar wrote:
robertberntsen wrote:

Loadindexen er et tosiffret tall som står på utsida av dekket som feks LI88. På min T3 har jeg skaffet et skriv ifra møller som sier at jeg ved å omregistrere bussen fra combi til personbil, kan jeg skrive ned akselvekta i vognkortet slik at jeg kan gå ned til 93 i loadindex. Gjør det litt lettere å finne dekk som du får godkjent. Ellers må jeg si at felgene var fine til coach'n din.
Du hadde rett, i vognkortet mitt på coachen står det LI93 men på dekkene står det bare LI91. Når jeg leter på nettet så finner jeg ingen i min dimensjon som har mer en LI91.
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

robertberntsen wrote:Du hadde rett, i vognkortet mitt på coachen står det LI93 men på dekkene står det bare LI91. Når jeg leter på nettet så finner jeg ingen i min dimensjon som har mer en LI91.
Spør hos forahandler, det er mye som ikke ligger på nett av dimensjoner litt utenom det vanlige. Jeg fikk LI94 til framhjulene mine, fant ikke mer enn 91 på nett.
robertberntsen

Post by robertberntsen »

Da var det tid for og skifte clutch og simerring på motor, den lekker så mye i ringen at clutchen bare slurer. Så får jeg prøve og komme meg ut til Trion senere i dag og prøve en annen luftmengdemåler, får håpe juksingen og forsvinner da :?
- 90 Caravelle Coach 2,1i
roars
-
-

Post by roars »

robertberntsen wrote:
Er totalvekta som gjelder...loadindex på caravellen er som regel 3 sifra.
103 el.l.
Roar Sørnmo
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

roars wrote:
robertberntsen wrote:
103 el.l.
coachen har lavere enn en standard "C" hvorfor er jeg ikke sikker på men coachen trenger heller ikke C merkede dekk, slik som syncro og de vanlige modellene må ha..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
robertberntsen

Post by robertberntsen »

roars wrote:
robertberntsen wrote:
103 el.l.
Min coach har loadindex 93, det er vel fordi at coachen er reistrert som personbil og ikke kombi.
- 90 Caravelle Coach 2,1i
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

næ... har vel mer med fjører som er lavere fra fabrikk... hva den er registrert som har ikke noe å si...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Post Reply