I går fikk vi hjem sommerens feriebil. Vi er nå eiere av en rød Vanagon (tidligere eid av VANAGON). Turen hjem gikk greit bortsett fra at jeg mistet forhjulet ved Tynset
Rakk heldigvis å bremse ned før de siste gjengene røk, men var avhengig av at en kamerat rykket ut fra Trondheim med ny bremseskive, for å komme videre hjem!
@VANAGON (Viktig å etterstramme hjulene når du bytter hjul!) :!:
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
t425i wrote:De hadde sikker lest feil i boka. Det var vel heller som 18 Nm, det som var brukt!
Nå er neste oppgave å bli kvitt en brent eksosventil. Er det noen fallgruver å gå i når man er av med toppen på Wasserbokseren?
(JA, det er faktisk første gang jeg gjør det... )
Om du skal gjøre jobben med motoren i bilen så må du passe på at sylinderforingene IKKE følger med ut når toppen taes av. Om så skjer så må hele motoren taes ifra hverandre. Når du har tatt av alle mutterne til toppen bruker du en hard gummiklubbe for å få løsnet toppen fra gummipakningen. Deretter drar du toppen forsiktig utover til du får en glippe slik at du kan se sylinderforingene. Da vil du se om foringene har løsnet eller ikke. Har de ikke løsnet kan du bruke en stor flat skrutrekker til å vippe disse løse fra toppen.
Du må gjerne ringe meg om du ønsker, så kan jeg bistå deg med detaljer rundt dette.
900 31910
Eskild
Noen frontrute til T3 transporter har jeg dessverre ikke. Men lyktene dine trenger jeg antakelig etter EU-kontroll på min Audi 100 Avant onsdag. Så da snakkes vi om Audi 100 framlykter (hovedlysene).
t425i wrote:De hadde sikker lest feil i boka. Det var vel heller som 18 Nm, det som var brukt!
Nå er neste oppgave å bli kvitt en brent eksosventil. Er det noen fallgruver å gå i når man er av med toppen på Wasserbokseren?
(JA, det er faktisk første gang jeg gjør det... )
Om du skal gjøre jobben med motoren i bilen så må du passe på at sylinderforingene IKKE følger med ut når toppen taes av. Om så skjer så må hele motoren taes ifra hverandre. Når du har tatt av alle mutterne til toppen bruker du en hard gummiklubbe for å få løsnet toppen fra gummipakningen. Deretter drar du toppen forsiktig utover til du får en glippe slik at du kan se sylinderforingene. Da vil du se om foringene har løsnet eller ikke. Har de ikke løsnet kan du bruke en stor flat skrutrekker til å vippe disse løse fra toppen.
Du må gjerne ringe meg om du ønsker, så kan jeg bistå deg med detaljer rundt dette.
900 31910
Eskild
Jeg regnet med at dette kunne være et problem, så jeg var litt obs. Jobben gikk bra, så nå går den på alle fire igjen!
Da er jeg 3000 - 4000 kr. fattigere, og et fungerende AC-anlegg rikere. Her er det nok gode muligheter for å skaffe seg en heftig forkjølelse i løpet av sommeren!
Grattis med grombil !
Er det slik at du er i behov av en frontrute til over nevnte kjøretøy ? Har en meeget bra tonet frontrute med skygge ! Gi et hint om dette stemmer ! Går meget billig tenker jeg !