Hei jeg har føtt meg en 89 T3 TD, og her en dag i sommer gikk eksos anlegget av rett før potta, merka ikke noe med en gang men etter vert.
Gikk bilen bare dårligere og dårligere og begynnte å ryke veldig, hadde dare noen få km før jeg var hjemme så jeg fortsatte forsiktig.
bilen har 135000 km på telleren og har vert i vegvesnet. så teknisk er den bra. noen som har tips til feil, vurderer å bytte motor men er usikker
hyttebonde wrote:Hei jeg har føtt meg en 89 T3 TD, og her en dag i sommer gikk eksos anlegget av rett før potta, merka ikke noe med en gang men etter vert.
Gikk bilen bare dårligere og dårligere og begynnte å ryke veldig, hadde dare noen få km før jeg var hjemme så jeg fortsatte forsiktig.
bilen har 135000 km på telleren og har vert i vegvesnet. så teknisk er den bra. noen som har tips til feil, vurderer å bytte motor men er usikker
Er ikke tett potta da ??? evt. def. turbo.
Kanskje prøve å koble fra potta ?
Min ex-88 TD gikk fryktelig dårlig fordi potteanlegget datt av. Det hjalp betydelig når nytt ble montert, så jeg fant vel ut at det MÅ være motstand for at TD´n skal kunne yte det den skal.
Hei
tror nok turboen trenger motstand ellers får vel eksosen for stor hastighet og turboen gir for høyt trykk tidelig ev westgate åpner??
vet noen om et sted med greie priser på eksos
¨hadde jeg vært deg hadde jeg bytta til 112i bensin motor... da går bilen mye bedre og deler er billige til den... jg har sjøl en t3 caravelle 112i men motor'n står stille... men heldighvis har jeg en far som kan bilen inn og ut, og han har mange deler til caravelle og transporter ...
hyttebonde wrote:Hei
tror nok turboen trenger motstand ellers får vel eksosen for stor hastighet og turboen gir for høyt trykk tidelig ev westgate åpner??
vet noen om et sted med greie priser på eksos
turbo`n trenger ikke motstand så lenge det er montert wastgate. og wastegaten er i orden.(wastegaten åpner og lukker i stor hastighet, slik at tyrkket blir opprettholdt og effekten er der) de som vil ha stor effekt på bane eller lingnende, montere`r cutoutspjell med brytter inne i bilen. da går eksos`n rett ut etter turbon, og du slepper da turbo lag, når du girer. men hvis wastegaten er ødelagt slik at den kun står åpen, da vil ikke turbo`n lage noe trykk. og da heller ikke ha noe effekt. kan hvere slik at en slitten eller en motor som er laget for og gå med stor motstand, trenger motstand, men turon trenger ikke motstand for og fungere, de fungerer best uten motstand,da den raskere får opp trykk.