Låser til bay..

Transporter 1968-1979
Post Reply
Espen
-
-
Phone: 95216652

Låser til bay..

Post by Espen »

Etter litt nærmere studering av låsene på bilen min fant jeg ut at jeg kunne godt finne på noe litt bedre der...

Det er bare en av dem som fungerer fra utsiden med nøkkelen, og der faktisk med begge jeg har. Og ingen av nøklene får jeg vridd om tenningslåsen med... Men det finnes kanskje ingen som har et komplett sett med låser til bay...?

Eller får man kjøpt sånt out there...? Finnes det foresten noen tilgjengelige bedre låser?

Har uansett en ganske ny Defa-alarm til bilen, så ingen skal få ta den fra meg:)

Skulle også hatt sånn chrome lås-greie til bakluka, der har jeg bare en rund... og det er jo ikke orginalt etter hva jeg har forstått, heller ikke den kan låses på vanlig måte anyway...

Tittet litt på justcampers.co.uk, men fant liksom ikke det jeg letet etter der heller...

Snart ferdig med eksamnene mine nå, så da vil jeg ha alt klart til å sette sammen en bay...
Espen

Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Hvis du har rund knott på motorlokket, så er det riktig. Låsbart er extrautstyr...
Har opptil flere Bay-dørhåndtak. Dessværre er de uten nøkkel, men alt kan programmeres om. Så har du nøkkel til tenninga, så skal man kunne lage ett sett.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Espen
-
-
Phone: 95216652

Post by Espen »

Der Postmeister wrote:Hvis du har rund knott på motorlokket, så er det riktig. Låsbart er extrautstyr...
Har opptil flere Bay-dørhåndtak. Dessværre er de uten nøkkel, men alt kan programmeres om. Så har du nøkkel til tenninga, så skal man kunne lage ett sett.
På motorlokket har jeg rund knapp, men med et lite håndtak på, og det viste jeg at var normalt, men på bakluka har jeg kun den runde, ikke det lille håndtaket som skal komme ut der, og det ville jo vært fint å ha.

Ellers er låsen på venstre side preget av at noen kanskje har åpnet den med ikke-kristelig redskap. Skyvedøra får jeg ikke låst fra innsiden en gang, så der skal jeg åpne og se litt nærmere når jeg får tid. Intill videre har jeg funnet på noen provesoriske løsninger der. Samme også med bakluka som også ikke kunne låses.

Ville jo faktisk vært fint å hatt en nøkkel som passet til alt... Noen her som har litt peil på koding av låser, eller er det sånt man bør skaffe litt proff hjelp til. Husker jeg holdt på med det der på min tidligere Audi 80, men da var det ny lås med nøkkelen stående i, og måtte monteres med nøkkelen i fikk jeg beskjed om...
Espen

Post Reply