Har en 112i motor som har begynt å oppføre seg merkelig. Starter fint med en gang, og kan kjøre noen få km. Så kan den plutselig stoppe. Har sjekket og funnet ut att bensintrykket forsvinner plutselig.
har 2,5 bars trykk ved tomgang, så forsvinner det plutselig. Så kan jeg prøve å starte igjen etter ett par minutter for så å kjøre videre ett stykke.
Har også sjekket att pumpe går.
Har sjekket bensintrykk regulator. og Vakuumstyringen dens.
Er det noe tilbakeslagsventil i bensinpumpa som henger seg opp slik att trykket forsvinner??? Bensinfilter er nytt og tanken er nesten ny.
Kan det være fremmedlegme som tetter bensintilførselen i tanken???
112i stopper.
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Kan være utslitt pumpe.Hadde samme problem sjøl på en bil.Gikk i dagesvis,så kunne den stoppe og starte igjen.Til slutt så startet den ikke i det hele tatt.Ny pumpe,problem borte.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
Hei
Hadde samme problemet som deg. Målte trykk og avmonterte pumpen for testing. Alt så fint ut, men likevel stoppet den.
Når disse pumpene blir slitt er de ganske lunefulle og virker litt etter eget forgodtbefinnende. Ikke særlig morsomt halvveis ut i et lyskryss eller lignende, og nødløsningen som fungerte for meg var å legge meg ned under bilen og dunke lett på pumpen. Da kom den som oftest.
En annen ting det kan være lurt å sjekke er de elektriske tilkoblingene til pumpen. Sist min pumpe begynte å oppføre seg rart, viste det seg at det bare var en løs tilkobling. Hadde nøyaktig de samme symptomene, men desto billigere løsning.
Ellers er et godt tips å sette på et engangsfilter foran pumpen neste gang du skifter. Det er litt mikk-makk å få til, men det sparer deg for mye bryderi senere.
Mvh Dan
Hadde samme problemet som deg. Målte trykk og avmonterte pumpen for testing. Alt så fint ut, men likevel stoppet den.
Når disse pumpene blir slitt er de ganske lunefulle og virker litt etter eget forgodtbefinnende. Ikke særlig morsomt halvveis ut i et lyskryss eller lignende, og nødløsningen som fungerte for meg var å legge meg ned under bilen og dunke lett på pumpen. Da kom den som oftest.
En annen ting det kan være lurt å sjekke er de elektriske tilkoblingene til pumpen. Sist min pumpe begynte å oppføre seg rart, viste det seg at det bare var en løs tilkobling. Hadde nøyaktig de samme symptomene, men desto billigere løsning.
Ellers er et godt tips å sette på et engangsfilter foran pumpen neste gang du skifter. Det er litt mikk-makk å få til, men det sparer deg for mye bryderi senere.
Mvh Dan
...................
Last edited by Speedster on 22 Nov 2014, 21:57, edited 1 time in total.
-91(M) T3 Syncro