T4 motorer, hvordan er de?
det er sikkert vel og bra at 2.4'en kan være seigere og bruke mindre diesel enn TDI'en, men personlig syns jeg det er greit å ha en motor som kan sprites litt opp uten å måtte legge ut 30 lapper for en turbo og måtte mekke hele skitten sjøl. Har du 2.4, så har du 78hk og thats IT

Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
Det stemmer at toppakniger på gammle 2.4D blir bytta til en av metall hvis den blir bytta nå. Ett problem med disse motorene er vist nok "Nedsunket forkammer" . Da er det vist bare å bytte toppen... Du får ganske rimlig NY topp til 4-5000 kr på ebay, og da skulle jo motoren bli ganske bra igjen..
Martin
Den gule fare
Den gule fare
-
Ørjan Sandland
- Car: T4 2001 ACV
Jeg henger meg på her. Har 2.5B og er ikke misfornøyd. Jeg lette leeenge etter en lang syncro med ac og absSyncronaut wrote:Jeg har Syncro GL 2,5B, kort minibuss. Greit utstyrsnivå (min mangler ABS og AC - som mange Syncroer pga prisen...), og en komfortabel bil. Motoren er grei, med deilig femmerlyd når man drar på litt (kult å ha en "lastebil" med turtallsvillig motor), men det er klart at moment og drivstofforbruk hadde vært mer ok med TDI. Jeg ville imidlertid ikke vente lengre (lette land og strand rundt i 3-4 måneder), så det får evt bli neste gang!
Når det gjelder Syncro er det nesten en forutsetning der jeg bor, og med litt senking ser den ikke ut som en terrengbil lenger. Har ikke noe å utsette på den delen heller!
Ser at det er en stund siden originale posters innlegg ble skrevet, men jeg vil nok anbefale TDI pga. tørst bensinmotor
Mvh,
Ørjan S
Kjører VR6 med automat, og er fornøyd med det
har også en 2,4 diesel og har hatt 2,5 tdi 102hk før.. men ble lei dieselkaklinga
brukte ca 1,2 på kjøring i 100-130 KM/t i sverige i sommer, 0.8 på rolig langkjøring og 1 - 1,2 på litt blandet (1,3 på vinteren) Hadde S4 før denne og trengte en bil som "ikke plutselig" kremt.. hadde 140km/t
var vel rundt 280Hk i den. Liker å beholde førerkortet mitt, men tror ikke det var min feil at det ikke ble oppbevart av staten en periode...For å få en bil som drar greit med litt bedre plass, ble alternativet VR6. Meget bra gassrespons, spinner på tørr asfalt hvis du har det litt travelt ut i rundkjøringer.. og går stille selv om du ligger i 100. pluss at den blir litt fortere varm om vinteren. MEN det er som noen nevner før her, at den er litt dyr i drift og at automatkassene ikke tåler så mye, sjekk evt. rephistorikk, er mange det allerede er byttet kasse på. TDI er et godt alternativ hvis du ikke byr deg om at det kakler litt, var godt fornøyd med trekkraft og forbruk, på den jeg hadde. Er nok også lettere å selge igjen.
brukte ca 1,2 på kjøring i 100-130 KM/t i sverige i sommer, 0.8 på rolig langkjøring og 1 - 1,2 på litt blandet (1,3 på vinteren) Hadde S4 før denne og trengte en bil som "ikke plutselig" kremt.. hadde 140km/t
=)