Hvordan får man dem ut, er det ikke veldig lite slange på innsiden der?
har full tank med spylervæske, spyler motoren går, men det er så vidt det spruter noe ut dysene (ser rene ut)
Vindus spyler dysene
-
Ørjan
- -

- Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
- Phone: 97120012
Vindus spyler dysene
You create your own universe as you go along.
Dysene har 4 små haker av plast på baksida som holder dysen på plass. Disse må klemmes innover bakfra, og så vips....er dysen ut. Ikke så lett å komme til, kanskje?
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Fire råd:
1: Kjøp et bensinfilter og sett på slangen ut fra pumpa, da slipper du rusk i dysene.
2: Legg leppene rundt dysene og blås hardt til du hører det bobler i beholderen. Da har du kanskje fått ut noe skitt. Monter bensinfilteret ETTER denne prosedyren.
3: Hvis råd 2 ikke hjelper: Kjøp nye dyser (koster ikke mye), bruk en vannpumpetang og bryt løs de gamle (VW-råd). Ja, slangene er korte, så sett på den nye med en gang. Hvis slangen sklir inn i hullet, har du en jobb.
4: Hvis råd 2 og 3 ikke hjelper, kjøp ny pumpe
1: Kjøp et bensinfilter og sett på slangen ut fra pumpa, da slipper du rusk i dysene.
2: Legg leppene rundt dysene og blås hardt til du hører det bobler i beholderen. Da har du kanskje fått ut noe skitt. Monter bensinfilteret ETTER denne prosedyren.
3: Hvis råd 2 ikke hjelper: Kjøp nye dyser (koster ikke mye), bruk en vannpumpetang og bryt løs de gamle (VW-råd). Ja, slangene er korte, så sett på den nye med en gang. Hvis slangen sklir inn i hullet, har du en jobb.
4: Hvis råd 2 og 3 ikke hjelper, kjøp ny pumpe
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
Jaja - litt gammel tråd, men like aktuell problemstilling. Jeg har funnet ut at spylerpumpa foran er gåen - Jeg har skjønt at dette er en enkel ting å fikse - stemmer det, tro? Det er visst billig å kjøpe ny pumpe, men jeg vet jo ikke hvor den sitter, eller hvordan man kommer til og får bytta den.... Det kan jo også hende at det er dårlig kontakt eller noe. Jeg har fylt på under matta foran, og jeg har blåst i dysene til det bobler i tanken, men det kommer ingenting opp på ruta. Har noen et par råd å komme med i sakens anledning, tro? Er jo viktig med god sikt i disse mørke tider.
Hompetitten hompetatten hompetutten teia
Mjælkeruta kommer i fra skomperud på heia
Nydelig!
Da skal jeg prøve det. Kan jo håpe at det bare er dårlig kontakt eller noe? Men jeg har kjøpt en billig "Bilextra"-universalpumpe just in case. Får håpe den passer eventuelt. Eller er det noe spesielt med T3-pumpa?
Hmm... Det er sikkert ikke feil, nei... Tenkte jeg skulle ta en titt og se hvordan det ser ut. Kaaaaan jo hende at pumpa funker, men at det er dårlig kontakt eller noe??? Eller så får jeg prøve å fikse til et eller annet med min nyinnkjøpte universalpumpe... Går vel an å få montert den et eller annet sted? Jeg er helt uten erfaring med disse tingene, men det så ut på "bruksanvisningen" på pumpa at den egentlig kan være hvor som helst langs spylerslangen? Er det slik at originalpumpa er nedi tanken?