Strålevarme

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
radius

Strålevarme

Post by radius »

Er det vanlig at det kjennes varmt når en står på høyre side av bilen ved skyvedøra? Lukter i tillegg litt lamellaktig (clutch og bremser er ok). Har kjent under, og det virker som det kommer fra lyddemper eller varmeveksler. Skjønner at noe varme der er normalt, men det får være grenser? Kan det mangle et skjold eller noe? 2,5 B.
prinsatle
-
-
Phone: Ni 5 87 10 10

Post by prinsatle »

eksosen svinger ut rett under skyvedøra da. til å tørke skoa før du kryper inn der bak :lol:
skulle vel ikke bli så veldig varmt der da. kjenner ikke noe på min
på fire hjul i svinga
VIF
en by et lag
atle
wirre
-
-

Post by wirre »

Kan jo være bakre varmeaparat som begyner å bli litt slitent.. det suger inn luft i dørtrinnet der, og blåser ut luft under 3 setern.... Mit begynte å lukte dritt!
Martin

Den gule fare :)
njaal
Car: T4 1996 2,5 syncro

Post by njaal »

Jeg har det samme på min bil.Det er vanskelig å lokalisere hvor "svilukten" kommer fra.

Kan katalysatoren gi svilukt?
Caravelle 2,5B Syncro 1996
wirre
-
-

Post by wirre »

Er det mekanisk svilukt eller elektronisk svilukt? Jeg hadde uansett sjekka vifta, den pleier å gå til skogen ;)
Martin

Den gule fare :)
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

På min 2,5B (-97 Syncro) ligger katalysatoren under der (med et lite varmeskjold hengenede under, som bare ber om å bli "skrellet av" når markfrigangen blir i minste laget...), og den er jo en fin stråleovn! Dersom du står ved skyvedøren og blir varm på skotuppene som stikker innunder bilen, vil jeg tippe kat'en.
Gorm
radius

Post by radius »

Javel! Nevnte det på verkstedet ifbm noe annet som skulle fikses. De overhørte det på en måte som ikke er til å ta feil av, så jeg durer i vei uten å gjøre annet enn å sjekke at pulverapparatet viser grønt.
Post Reply