amubus wrote:Mange flotte bilder der Carl Otto. Må ha vært en flott tur...

Takk

Ja dette var "drømmeturen" som jeg har planlagt i lang lang lang tid. Helt supert at Elin hadde lyst å bli med
Espen wrote:Ikke dårlig, så ut til å være en fin tur... Kunne tenke meg å gjort noe slikt selv... Men er nok noen som er vanskelig å overbevise "noen" om å bli med slik...

Mener du at det er vanskelig å finne deg ei dame (som kan tenke seg å bli med) - eller har du ei dame som er vanskelig (å overbevise)...?
Bjørnar wrote:Dette er inspirerende, får ikke mindre lyst til å skaffe luftkjølt camper nå...
Hvordan er det med hygiene når man drar sånn? Er det dusj muligheter på campingplassene stort sett eller? Og hvordan er det å kjøre gammel buss på motorveiene med "hurtig-gående trafikk" ?
Hygiene går helt greit det. Det er jo campingplasser overalt dersom en bare holder øynene åpne langs veien. Det er skiltet. Bortsett i fra Billund (Legoland byen) så hadde vi ikke planlagt noen overnattinger på forhånd. Når vi kom til København og Stockholm så bare stoppet vi på første campingplass og fikk utdelt gratis kart med oversikt over alle campingplassene i byen. Da bare valgte vi den som var nærmest sentrum slik at vi kunne bruke våre sykler rundt i byen. Det var herlig å slippe å bruke t-bane/buss/taxi.
Om hygiene:
Alle campingplassene vi var på hadde dusj og do. Bare en husker å ta med såpe selv så går alt fint (det er lett å glemme å fylle på såpe virker det som..). Da vi var på campingen i Stockholm så hadde campingplassen vaskemaskin. Kostet oss 60SEK å få vasket alle våre håndklær/annet tøy. Uansett så er det alltid lett å finne selvbetjent myntvaskeri når en drar til storbyer.
Pris:
Vi betalte ca 220kr i snitt pr natt på campingplass. Hadde bare 3 overnattinger langs veien på de 15 dagene vi var på tur. Merk at vi ikke har en camper-utgave...Vi bare modifiserte en gammel treseng slik at den passet inn i varebilen. Det ble litt trangt å sove bak der med det gikk.
På motorveiene med "hurtig-gående trafikk":
Bilen min overrasket meg. Den har original 1600cc og har en del mer puff enn 1500cc'en som er i splittbussen min. I Danmark og Sverige så kjørte vi veldig mye på breie og flate motorveier. Der var det skiltet 110km/t. Vi la oss rolig i høyrefilen og cruiset i 90km/t sammen med trailere og biler som har campingvogn. Bilen gikk greit over 90km/timer også, men fordi jeg ville "spare" på motoren så lå vi helst i 90km/t. Glemte meg ut en gang i en svak nedoverbakke og lå da i 110km/t
Carl Otto