AAN kasse
AAN kasse
hesiann!
sliter med rapeproblemer i gearkassa på syncro'n! er ikke går å få fra 3. til 2. gir når kassa er kald. Men når den er varm går det som bare det!
Fra 1. til 2. på kald motor går det greit bortsett fra en skikkelig rap fra kassa :S -grøss-
Vil bytte kasse og lurer i den forbindelse på om det er mulig å få drevet om 4. giret for å få ned turtallet litt på motorveien? Noen som eventuelt vet hvem som gjør dette og hva noe sånt koster?
Når jeg først skriver om det, så kan de av dere som har en AAN kasse med sperre å selge med lav km og god stand sende meg en PM!
men jeg skal ikke kjøpe gearkassa før uti mars! skal straks flytte og vil ikke begynne på no nytt prosjekt før jeg har flytta. Men hvis noen har noe så skrik ut.
sliter med rapeproblemer i gearkassa på syncro'n! er ikke går å få fra 3. til 2. gir når kassa er kald. Men når den er varm går det som bare det!
Fra 1. til 2. på kald motor går det greit bortsett fra en skikkelig rap fra kassa :S -grøss-
Vil bytte kasse og lurer i den forbindelse på om det er mulig å få drevet om 4. giret for å få ned turtallet litt på motorveien? Noen som eventuelt vet hvem som gjør dette og hva noe sånt koster?
Når jeg først skriver om det, så kan de av dere som har en AAN kasse med sperre å selge med lav km og god stand sende meg en PM!
men jeg skal ikke kjøpe gearkassa før uti mars! skal straks flytte og vil ikke begynne på no nytt prosjekt før jeg har flytta. Men hvis noen har noe så skrik ut.
Pål Johansen
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: AAN kasse
Kan rape om overføringa/girstanga er dårlig justert evt smurt.
Clutcher'n helt fri ?? mye dødgang på pedal ?
Roar Sørnmo
Re: AAN kasse
,roars wrote:Kan rape om overføringa/girstanga er dårlig justert evt smurt.
clutchen er fin den, og overføringa blir vel ikke noe bedre når gearkassa er varm? Giringa går helt problemfritt når man har kjørt en stund. både opp og ned. lydløst og fint.
Har pleid å smøre opp jevnlig, men det er en stund siden nå.
Kan føye til at ulydene kom sammen med vinteren og lavere temperaturer.. Vet ikke om det har noen sammenheng eller om det var tilfeldig. I sommer var den fin. Første vinteren med bilen.
Last edited by cranz on 02 Feb 2007, 13:20, edited 1 time in total.
Pål Johansen
I følge mine beregninger så har man ca. 89 km/t med 0.85 utveksling og 3000 rpm. Og ca. 97 km/t med 0.78 og 3000 rpm.
Så får man bare håpe motoren er sterk nok i oppoverbakker på motorveien.. eksempel lierbakkene!
Pål Johansen
-
WasserBoxer
- -

-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Det er jo noen % slingring i kravene, dessuten kan syncro godkjennes med samme rulleomkrets som 16" med papirer fra VW..cranz wrote:klar over det, men greit at speedo viser riktig samt at hjula er lovlige.oyvinla wrote:enkleste måten å få ned turtall er store hjul
med 215/75/15 er speedoen mye mer nøyaktig enn med barnevognhjulene!
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
men skal du fortsette å kjøre 14"? sikker på at de større hjulene gir bedre fremkommelighet til tross for svakere krabbegir! forskjellen der er jo ikke stor etter min erfaring.. men for all del, gjør som du vil! 
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"