hvor lang er en caravelle?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
c_haugseter

hvor lang er en caravelle?

Post by c_haugseter »

hei. lurer på å kjøpe meg en caravelle. den jeg har kikket på er av den lange typen. gidder ikke å kjøpe noe jeg ikke får satt i garasjen:-)

er det forresten noe problem å skaffe senkesett til den pga.lengde?

noen som vet noe? hilsen christian
henning
-
-
Car: t4 2,4d multi allstar
Phone: 92247052

Post by henning »

kan nå bare opplyse om at den korte er 4,66m, sånn for å være hyggelig :)
Henning
T4 6-seters kombi 94 (solgt)
T4 multivan allstar 94 2,4d :) (solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
vwbrumle

Post by vwbrumle »

Min lange caravelle er 519 cm iflg vongkort.
Roger
prinsatle
-
-
Phone: Ni 5 87 10 10

Post by prinsatle »

bruker det samme senkesettet på kort og lang vel :wink:
på fire hjul i svinga
VIF
en by et lag
atle
JKen

Post by JKen »

Her står alle målene!

Se under teknisk info mm --> t4 teknisk info

http://www.caravelle.dk/tips/
Transporter 2006 mod. 2,5 TDI, 4 motion.
c_haugseter

Post by c_haugseter »

supert! fantastisk raske til å svare her da:-) garasjen min er 6 meter så da er det bare å handle inn både bil og senkesett!

takk skal dere ha :D
CarlOt2
-
-
Car: T1, 3 og 4 +Golf1

Post by CarlOt2 »

Bare et tips... I hvertfall relevant for oss som bor på vestlandet med flere ferjer :lol: Kanskje ikke relevant for deg i Skien..

Det kan faktisk være greit å kjøpe en kort utgave for da er du under 5 meter lang. Jeg reiser av og til med ferje og på en av de ferjene er det bra prisforskjell for bil korterer/lengre enn 5 meter. Andre ferjesamband har denne grensen ved 6 meter og da er det uansett greit med kort/lang T4.

Carl Otto
StaaleB
-
-

Post by StaaleB »

På noen senkesett er det angitt at de ikke er for lang utgave, uten at jeg skjønner hva som er forskjellen. Er bakfjærene anderledes på lang utgave?

Det er vel også forskjell på lengden av bilen avhengig om de har kort eller lang front?
Ståle Bekkelien
Eks: 2000 mod. Caravelle TDI Syncro, Buss nr 5, 1995 mod. Caravelle 2.4 Syncro, Buss nr 1.
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

T4 og garasje

Post by Rudeboy »

Her jeg bor er man nu i det som på (paa) Høytidelig Språk kan kalles "anbudsinnbydelse" for at vi skal få oss garasjer.

Siden jeg har den høyeste bilen, ser jeg ingen andre utveier enn å diktere alle andres garasjeport-høyde, for det rimeligste skulle være vippeport og den henger jo lavere enn inngangshøyden i åpningan av en garasje (Vi snakker garasje for ett kjøretøy i slengen, rekkegarasje for rekkehus, get it).

Så fordi man ikke vet hva slags bil man kjører om f.eks to år, vil jeg når den tid kommer de skal få ta høydemål i betraktning, så låner jeg meg en takboks og setter den på takstativet for å kunne gi en korrekt "minstehøyde" som mal for samtlige garasjer på tomta.

Syns ikke det skal være feil å oppgi en takhøyde kanskje 40 cm høyere enn jeg uten takboks har, når den dag kommer at man har Tyskerbrakka stappfull av dævelunger så anser ejg takboks som perfekt for pledd, soveposer og lette ting på sommerstid og ski i bøtter og spann vinterstid.

Så for meg blir dette med vitale mål for kjøretøy et spørsmål om høyde, akkurat som om jeg var et fergeselskap :D Der er det gjerne 2. meters grense på stygge priser og det går man jo med de 1.94 fint under selv med smussavviser bakpå :wink:

OK, my two cents.

mvh,
Yngve S
vidar_78
-
-
Car: 2012 VW Caravelle T5b 2.0 TDI 114hk

Post by vidar_78 »

CarlOtto wrote:Bare et tips... I hvertfall relevant for oss som bor på vestlandet med flere ferjer :lol: Kanskje ikke relevant for deg i Skien..

Det kan faktisk være greit å kjøpe en kort utgave for da er du under 5 meter lang. Jeg reiser av og til med ferje og på en av de ferjene er det bra prisforskjell for bil korterer/lengre enn 5 meter. Andre ferjesamband har denne grensen ved 6 meter og da er det uansett greit med kort/lang T4.

Carl Otto
Hmmm, er det ikke departementet som lager takstregulativet for offentlig transport, dvs. også ferjesamband?

Riksregulativ:
http://www.ntsasa.no/Riksregulativ.htm

Alle ferjesamband har første skille i taksten på < 6 meter, etter endring fra dep i 1998 eller 2001 (eller når det enn var).....
Jeg kjører mye på vestlandet, stavanger - molde, og på ferjene underveis er det kun <6meter> som gjelder.
Vidar Øverås
Nyjord-vegen 48
2012 Caravelle 2.0 TDI 114HK
c_haugseter

Post by c_haugseter »

hei der. ferje mål er ikke så viktig for megda jeg bor i skien og stort sett klarer meg på land:-) og til de turene som skal til på ferjer har jeg andre biler. har jo en bay camper og en lt (snart) camper.

christian
vwtrond
-
-

Ferjer

Post by vwtrond »

Har lang caravelle. Har aldri betalt mer på ferjer enn vanlig personbil takst. Ingen billetører på ferjene har spurt etter lengda. Bor på vestlandet , og her er det ferjer i mange veistrekninger. Men eg trur grensa går på 6 meter på ferjene rundt om her.
Trond Steinar Førde Andersen
Meg: Caravelle 98 mod 2,5tdi lang minibuss (Solgt), :caravelle 9-seter 2001 mod 2,5tdi lang. (Solgt) kjører nå Audi Q7
Konebil: car.9-seter 94mod, 2.4 syncro kort(Solgt) /Ny bil : 1999 modell caravelle 5 seter 2,5tdi lang.
Forfatteren

Post by Forfatteren »

Men skal man med ferjer til utlandet kan det fort koste mye, og skal man med ferjer i utlandet blir det garantert dyrt. Å ta båten fra Skotland til Irland, en tur på under to timer kan koste inntil 200 pund for bil inntil 5.15 og 350 pund for bil mellom det og 7 meter.
skaravelle
-
-

Post by skaravelle »

Det du skal ha er jo en T-3!
Trenger litt støtte her nå, og du liker jo entusiast-biler? T-3 er losjebil mener nå jeg...
Image

bugbuddies.no
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Brukes samme fjører på korte og lange T4, forskjellene ligger i lasteevnen til fjøra. Dette varierer.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply