mellomaxel syncro

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
loffi

mellomaxel syncro

Post by loffi »

plokka ned mellomaxeln, og kunne konstatere at bakre kryss har tatt kvelden. spørsmålet er om det er løse kryss og få kjøpt. da jeg har hørt at man måtte kjøpe hele axeln.!!!! er dette tilfelle eller.? er det noen som veit nokka om dette. tips om hvor eventuelt man bør handle kryss?
ska det være enkelt....?
Jørre
-
-
Car: T4 Transporter Syncro,
Phone: nittisøttentolvti

Post by Jørre »

Er dette noe jeg kan ha på lager.....har du ett bilde av tingene....
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link :)
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504

Jørn
loffi

Post by loffi »

jo det skulle kunne ordnes...har du syncro deler da. hørte med verkstedet idag. leverte ikke løse kryss. bare hel axling. fikk høre pris..... og ba dem vurdere og legge ut tykke madrasser foran disken.. det va direkte helsefarlig og høre en sånn pris.... :shock: men krysset ser heilt ordinært ut. så det må da være mulig og finne et tilsvarende en plass. :cry:
ska det være enkelt....?
Jørre
-
-
Car: T4 Transporter Syncro,
Phone: nittisøttentolvti

Post by Jørre »

Å f...Syncro ja....sorry...så ikke det jeg. Kansje Klundre har no på lager..
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link :)
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504

Jørn
klundre

mellomaksel

Post by klundre »

Nei det har jeg desverre ikke,men Uni cardang tar 3000kr for en total overhaling med kryss og balansering og retting og da har man en god som ny pluss att de bytter kryssa ut med smørbare bedre enn den orginale

mvh Trond
HUSK VERKTØYKASSA.......

MOTOR UT/INN 10 GANGER....
WW
-
-

Post by WW »

Vet ikke om det er samme greia men jeg kjøpte kryss til den gamle Range Roveren et eller annet sted på Sandaker og byttet selv.
En låsering holdt hver ende av krysset, smal sak å fikse på den bilen.
Passet selvsagt på å ikke snu alt 180 grader for å unngå større problemer enn nødvendig med balansering.
loffi

Post by loffi »

hei takker for tips...jeg har funnet kryss hos en traktorforhandler... :lol:
krysset var det samme som ble brukt til en freser axling :P 380 kr.
gitt for pengene.. har ikke satt det på enda men har tatt av det gammle og sjekka at målene stemte så det tror eg ska gå greit... og "ww" gjorde som du sa og merka av delene slik at det kommer på nøyaktig slik det va. :wink:
ska det være enkelt....?
loffi

Post by loffi »

ja.. der va krysset kommet på plass, og bilen er prøvekjørt. ingen ubalanse og kjenne... :lol: ... er det noen som kan fortelle meg om det er mye arbeid med og ettermontere sperre på akslingen foran. og eventuelt va som skal til.?
ska det være enkelt....?
kjell

Post by kjell »

Korleis merka du det på bilen at krysset hadde tatt kvelden?

Kva erfaringar har du med det nye krysset?

Syncroen min har litt vibrasjon mellom 60-80 km/t - har fått tips om at det må vere eit av kryssa!
Kjell Arve Bjørnestad
90 15 44 89
loffi

Post by loffi »

vel.... eg merka ikke nokka spesielt mye vibrasjon. det va heller det at krysset va blitt så "tørt" at det laget en forferdelig gnisselyd.. hver gang jeg svingte. det vil si at når axlingen fikk litt motstand.
det nye krysset fungerer kjempemessig. og ingen vibrasjon. + at det nye krysset er smørbart.. det va ikke det gamle.. :)
ska det være enkelt....?
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

har du navnet på denne traktorhandleren og evt. et delenr?

kan være greit å vite når man kjører gammel syncro! :)
kjell

Post by kjell »

eg lurer på det same!
Kjell Arve Bjørnestad
90 15 44 89
loffi

Post by loffi »

vel... det er ikke nokka hokus pokus. det var AK maskiner. regner med de finnes flere plasser slik som feks. felleskjøpet. :) Det er 2 forskjellige kryss. det ene er til 16" syncro og et til 14". viss ikke eg tar feil. :wink: det krysset eg fikk var til 14" eg er et 27.00x70.00 mm.
merk at det orginale er 27.00x69.80 mm. :shock: vel det er ikke nokka problem. ta og dra over med en smergelpapir over ei glassplate på hver av "koppene". det er som dere ser ikke snakk om mye.. :) det var 100% suksess hos meg.. :lol: nu ska det sies at det kan være forskjell på kvaliteten på kryss. men det krysset jeg fikk tak i ble bruk til freseraxslinger slik at det skal stå for en støyt. vel det er no en vurderingssak .og sikker gjenstand til en diskusjon om orginal vs uorginal. :wink:
ska det være enkelt....?
Post Reply