lyd hornet virker ikke
lyd hornet virker ikke
Hører det klikker i releet når jeg trykker på rattet, men ingen lyd.
Noen som kan hjelpe?
Noen som kan hjelpe?
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Eh, hva er dette ?
Atle, gidder du slette minst to av innlegga dine ?
EDIT - til saken :
Samma her, vurderer løfte fløyta opp bakom øvre plastgrill, men samtidig uten at den da "skygger" for radiatoren.
mvh,
Yngve S
EDIT - til saken :
Samma her, vurderer løfte fløyta opp bakom øvre plastgrill, men samtidig uten at den da "skygger" for radiatoren.
mvh,
Yngve S
Last edited by Rudeboy on 19 Feb 2007, 13:39, edited 1 time in total.
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
På vår Multivan hadde vi samme problemet, kjøpte et sett med billig horn og satte de oppe i motor-rommet. Brukte det ene feste skruen til luftfilter boksen. Den orginale plasseringen og prisen på de orginale fløytene var hinsides. Har lest om andre som har satt fløytene ved batteriet, men da blir det fort dårlig med plass ved filter bytte samt at enkelte modeller har mye der fra før!
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
Eks Multivan 2002 TDI 102
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
---caravelleman wrote:hvorfor ikke legge et kompressor-anlegg inni under panseret? Slik som "moi"
Å dét har man da tenkt på
Men tanken var god inntil kona informerte meg om at sånn kompressorhorn jeg vil ha, som finnes på utrykningskjøretøyene á lá US Firetruck sitt horn, ærnte løvle å montere på "sivile" biler.
Og noe "Yankee Doodle"-melodi vil jeg ikke ha, så da ligger den idéen på is - heldigvis
mvh,
Yngve S
(Veit det finnes to/tre-tonesystem uten melodier, ja)
Har det blitt forbudt med kompressorhorn?
Det var i alle fall tillatt før.
Trodde det fortsatt var tillatt hvis man ikke overskrider et visst desibelnivå.
Melodihorn er jo forbudt, men det er jo "en annen skål"....
Det var i alle fall tillatt før.
Trodde det fortsatt var tillatt hvis man ikke overskrider et visst desibelnivå.
Melodihorn er jo forbudt, men det er jo "en annen skål"....
Arild Aase
`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
-
JourneyMan
- Car: T4 2,4D syncro - 1995
Max decibel på lydhorn?
Noen som vet hvor mange decibel et lydhorn kan ha på en vanlig personbil?
Edit: Ifølge kjøretøyforskriften er maksimal grense for signalhorn 118 decibel
Jeg skal erstatte de originale som er på min bil, og jeg er ute etter noen som kan gi naboen hjerteinfarkt (bare i teorien, der altså...). Ser at en rekke kompressorhorn oppgir høyt decibelnivå, men vil man få max decibel fra første sekund, eller er det slik at lyden "bygger seg opp"?
Edit: Ifølge kjøretøyforskriften er maksimal grense for signalhorn 118 decibel
Jeg skal erstatte de originale som er på min bil, og jeg er ute etter noen som kan gi naboen hjerteinfarkt (bare i teorien, der altså...). Ser at en rekke kompressorhorn oppgir høyt decibelnivå, men vil man få max decibel fra første sekund, eller er det slik at lyden "bygger seg opp"?
Gamle kompressorhorn har en tendens til å være trege til å bygge opp lyd. Meeeen,visst en gidder legge litt arbeid i det,finnes gode 12v kompressorer.Er masse plass under en velle til både kompressor å en passe stor trykktank
Trenger en trykkbryter fra en gammel kompressor-eller ny,luftslanger og et rele.Så er det bare å bygge i vei.Da er det snakk om J¤¤¤#"#¤%&!!! mye lyd å hente.Ser di jeg har på lastebilen er effektive.Skremmer både syklister og bobiler til skogs 
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
For tiden uten VW buss, men....
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Theodor
- -

- Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
- Phone: 93297430
Jeg hadde begge horn foran høyre forhjul... Flytta dem opp, plasserte dem bak/under høyre framlampe, i motorrom. Kjøpte sånn sneglehus-horn, med tuten pekende mot grill/senter av bilen. Har ikke hatt noe problemer med det. Akkurat passert EU, null feil!
Mvh Øystein Theodor
99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)
Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)
Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.