Huff 112 problemer :-(

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
vwfreak

Huff 112 problemer :-(

Post by vwfreak »

Har byttet toppakning på den ene sida av motoren og da jeg hadde koblet sammen allt igjen ville den ikke starte. Den har tildenser til att den vil starte uten å gjøre det.
Bensintrykket var det første jeg sjekket og det var gode 2,5 bar. Sjekket gnist på plugger og det var det, men jeg vil kansje antyde litt dårlig gnist. Skrudde ut en av pluggene og den var våt. Det tyder på att den får bensin.
Begynte å skifte ut tenningsmodul, fordeler, coil av brukt jeg hadde, men virket som om det ikke hjalp.
Sjekket også luftmåleren på innsuget og byttet denne også, men ingen forandring. Byttet denne også bare for å være sikker uten forandring.
Har etterpå pusset jording inntil motoren.

Noen andre som mistenker brudd på ledning??? eller har gode forslag ???
roars
-
-

Re: Huff 112 problemer :-(

Post by roars »

vwfreak wrote:Har byttet toppakning på den ene sida av motoren og da jeg hadde koblet sammen allt igjen ville den ikke starte. Den har tildenser til att den vil starte uten å gjøre det.
Bensintrykket var det første jeg sjekket og det var gode 2,5 bar. Sjekket gnist på plugger og det var det, men jeg vil kansje antyde litt dårlig gnist. Skrudde ut en av pluggene og den var våt. Det tyder på att den får bensin.
Begynte å skifte ut tenningsmodul, fordeler, coil av brukt jeg hadde, men virket som om det ikke hjalp.
Sjekket også luftmåleren på innsuget og byttet denne også, men ingen forandring. Byttet denne også bare for å være sikker uten forandring.
Har etterpå pusset jording inntil motoren.

Noen andre som mistenker brudd på ledning??? eller har gode forslag ???
Ventiljusteringa ????? hva har du gjort i den sammenheng ?
Roar Sørnmo
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Sjekk at støtstenga ligger rett i skåla. De kan ligge gæli...
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
vwfreak

Post by vwfreak »

Hmm, tørnet motoren rundt ett par ganger på remhjulsbolten og så att ventilene arbeidet som de skulle, og tok en justering. Hvorfor skulle ikke motoren starte om ventilene ikke er justert ordentlig??? Jojo, mister jo kompen om innsugsventilen sår åpen. Kan det være problemet, men har ikke skrudd av toppen på den andre sida, og den burde vel tenne der, men pluggene er våte der også.
RZR-Jånni
-
-
Car: 1967 og 1991
Phone: 975 976 57

Post by RZR-Jånni »

Og ikke byttet om pluggkablene??
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
Post Reply