Høyt tomgangsturtall
Høyt tomgangsturtall
Patrick's wbx er gått ca.250.000km og vi klarer ikke å få ned tomgangsturtallet lavere enn ca 1500 omdr. selv med justerskruen skrudd helt inn. Hva skal vi gå løs på først? Motoren sviver fint ellers, bruker ikke olje, men kjølevannet (rosa væske) er blitt brunt. Hva tyder det på?
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
sindrehauglum
- -

...................
Last edited by Speedster on 22 Nov 2014, 22:11, edited 1 time in total.
-91(M) T3 Syncro
-
Der Postmeister
- -

-
Der Postmeister
- -

-
sindrehauglum
- -

Jeg forhørte meg for 4-5 md siden. Tror VAG skulle ha 700-800 kr for boksen.Der Postmeister wrote:3600 sist jeg hørt om den...
Men jeg fant min hos høggeren og der er det betydelig billigere.
sindrehauglum[a]gmail.com
Syncronaut som skrur mye (ufrivillig)
- ønsker å kjøpe girkasse og diff m/sperr T3
Syncronaut som skrur mye (ufrivillig)
- ønsker å kjøpe girkasse og diff m/sperr T3
-
patrick
- -

- Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic
bilen har gått på rød kjøleveske i flere år!
har bare blitt brunt nå nylig...
har bare blitt brunt nå nylig...
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
-
patrick
- -

kan ikke ha noe med stempelringene å gjøre... det er ikke vann i nærheten av dem... kun olje.
skjønner ikke helt hvor vann og olje kan lekke over i hverandre.. noen som hvet hvor isåfall?
tror nok det er grums ja. begynner å bli en stund siden det var bytte...
hvor ofte bytter dere her inne da?
skjønner ikke helt hvor vann og olje kan lekke over i hverandre.. noen som hvet hvor isåfall?
-74 panel bay Til salgs
Patrick W.
Patrick W.
på denna har vi bytta en del ganger pga en del ting som ikke har fungert som det skal tror jeg...men ellers sjekker vi av og til om den er like brukbar vell...patrick wrote:kan ikke ha noe med stempelringene å gjøre... det er ikke vann i nærheten av dem... kun olje.
Christopher Weiseth
caravelle'n min blir nok kul skal dere se
caravelle'n min blir nok kul skal dere se
-
RZR-Jånni
- -

- Car: 1967 og 1991
- Phone: 975 976 57
Tja.. Toppakning og pakninger på sylinderforingen ut til vannkappen, det er jo både ved toppen og mot blokken. Da er det fra forbrenningskammer og ut i kjølesystemet (men da er det ofte bobler eller høyt trykk i systemet og), også er det fra veivhuset da og ut i kjølesystemet på de "nedre" pakningene på sylinderforingene. Oljekjøler har pakning som kan lekke, da går det fra oljekjøler og ut i kjølesystemet.
Det beste er jo å bytte kjølevæske hvert år. Men kan jo bli litt vel mye i lengden syns jeg. Jeg byttet i 2004. Ser grei ut ennå. Bytter nok alt igjen og skyller godt når jeg gjør en større operasjon på motor/kjølesystem.
Det beste er jo å bytte kjølevæske hvert år. Men kan jo bli litt vel mye i lengden syns jeg. Jeg byttet i 2004. Ser grei ut ennå. Bytter nok alt igjen og skyller godt når jeg gjør en større operasjon på motor/kjølesystem.
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
...................
Last edited by Speedster on 22 Nov 2014, 22:11, edited 1 time in total.
-91(M) T3 Syncro
-
patrick
- -

da har jeg prøvd 2 bokser jeg fikk av pappa og det var ingen forandring...
MEN! da jeg koblet vekk boksen sank turtallet til 8-900 og det er vel der det skal være? skal motoren kunne gå uten den svarte boksen?
den funker hvertfall veldig bra uten!!
ellers så hadde jeg en fin rosa fontene baki bilen idag! den lille hvite tappen som sitter på varmeapparatet var knekt og vannet sto til værs!
fikk stoppet det og koblet sammen slangene ved å skjøte dem med en tynnere slange på innsiden og bruk av slangeklemmer...
MEN! da jeg koblet vekk boksen sank turtallet til 8-900 og det er vel der det skal være? skal motoren kunne gå uten den svarte boksen?
den funker hvertfall veldig bra uten!!
ellers så hadde jeg en fin rosa fontene baki bilen idag! den lille hvite tappen som sitter på varmeapparatet var knekt og vannet sto til værs!
fikk stoppet det og koblet sammen slangene ved å skjøte dem med en tynnere slange på innsiden og bruk av slangeklemmer...
-74 panel bay Til salgs
Patrick W.
Patrick W.