mr.bin wrote:Long life servisene er laget slik at motor er utslitt etter ca 250tkm, d for at vw skal kunne selge deler/ny motor
Audi 2, 5tdi hadde store problemer med kammene på di bilene som kjørte longlife servise.
Di som byttet olje oftere hadde ikke problemer.
Så vi bytter olje ver 15tkm å d vill jeg anbefale
Dette er en veldig gammel tråd du har plukka frem, og dessverre er det noe feil i dine fakta også.
De 2.5tdi du viser til, hadde problemer med legering i kammer og vippearmer, og de ble utslitt uvilkårlig om de ble kjørt med longlifeolje eller ikke. Dette var forøvrig v6.
Å påstå at motorene er lagd for å være utslitt på 250k med longlifeolje synes også å være tatt rett ut av løse lufta.
Å kjøre vanlig syntetisk olje på 15k intervall kontra longlifeolje og la systemet beregne når behovet for skift er der tror jeg har null virkning, heller motsatt, da motoren er bygd for de spesifikasjoner en longlifeolje har.
Som eksempel på longlifeolje bruk som ikke er utslitt på 250k kam jeg nevne min egen (dog t4), som har gått 375k, flere arbeidsbiler hos min forrige arbeidsgiver som med brutal bruk ble solgt med over 300k på telleren. Dette selv med jevnt langt overstegne intervall.
Mvh Frode.
Sent from my iPhone using Tapatalk