Har gjort et søk men fant ikke noe ordentelig svar på dette.
T4,en har i det siste begynnt med skrike lyd da den er kald. Ingen lyd da den triller og motor går.
Skriker bare 300-500 meter så gir det seg. Lade lampa lyser under oppstart men blir borte med engang du gir litt gass. (alltid vært slik siden jeg kjøpte den)
Miner meg om ulyd fra viftereim.
Har en viss anelse om at det er dynamo reima.
Noen som vet?? evt hvordan og etter stramme den reima??
skrike lyd ved kaldmotor
-
TOBLERONEJAN
- -

skrike lyd ved kaldmotor
Livet er for kort til og kjøre kjedelige biler.
Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Det er to utgaver av reimopplegget. Denne er den gamle utgaven med kilereim hvor du må stramme opp dynamoen sjøl.Indian wrote:Sjekk hjulet som skal spenne reima. Det kan være at plashjulet er borte.
Den du sikter til er den nye med profilkilereim med sjølstrammer. Disse har plasthjul, ikke de gamle.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
TOBLERONEJAN
- -

Kommer jeg til selv?? evt farlig og kjøre med eller??Der Postmeister wrote:Det er to utgaver av reimopplegget. Denne er den gamle utgaven med kilereim hvor du må stramme opp dynamoen sjøl.Indian wrote:Sjekk hjulet som skal spenne reima. Det kan være at plashjulet er borte.
Den du sikter til er den nye med profilkilereim med sjølstrammer. Disse har plasthjul, ikke de gamle.
Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen
Jeg regner med at dette er snakk om på den 94-modellen du har i signaturen din, og da har du nok av den gamle utgaven med stramming på generatoren. Du må ta dette fra undersiden.TOBLERONEJAN wrote:Kommer jeg til selv?? evt farlig og kjøre med eller??Der Postmeister wrote:Det er to utgaver av reimopplegget. Denne er den gamle utgaven med kilereim hvor du må stramme opp dynamoen sjøl.Indian wrote:Sjekk hjulet som skal spenne reima. Det kan være at plashjulet er borte.
Pell ned dekslet og du har alt rett foran deg.
(Typen med multirem kom et lite stykke ut på 95-serien.)
-
TOBLERONEJAN
- -

Ja det er den T4 som står i signaturen minVWegard wrote:Jeg regner med at dette er snakk om på den 94-modellen du har i signaturen din, og da har du nok av den gamle utgaven med stramming på generatoren. Du må ta dette fra undersiden.TOBLERONEJAN wrote:Kommer jeg til selv?? evt farlig og kjøre med eller??Der Postmeister wrote: Det er to utgaver av reimopplegget. Denne er den gamle utgaven med kilereim hvor du må stramme opp dynamoen sjøl.
Pell ned dekslet og du har alt rett foran deg.
(Typen med multirem kom et lite stykke ut på 95-serien.)
Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen
Standard opplegg. Låsebolt som løsnes, og så stramme med stor fastnøkkel, på tannhjulet mot tannstangen i opphenget til dynamoen.Indian wrote:Sitter ikke det en skralle på dynamoen for å stramme?
Skru til låsebolten mens du holder passe stramt. Kan tas fra oversiden hvis du vipper fram radiatoren, men mye enklere underfra.
Trygve
Trygve Sørdal
T4 1991 2.5B
T4 1991 2.5B