Motorlyd wbx 2,1
Motorlyd wbx 2,1
Min wbx har fått diesellyd! Den "knatrer" av og til som en dieselmotor ved hardt pådrag og når jeg slipper gassen. Har aldri hørt rådebank på wbx, kan det høres sånn ut? Eller kan det være defekt kam, ventilløfter(e)
:
wbx 2,1 syncro camper (solgt)
Golf II (levert til hugger´n)
Saab 9000
Kaare Brauti, Siljan Telemark
kbraut@online.no
41311167
Saab 9000
kbraut@online.no
41311167
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
sjekket tenningen i det siste? tenningsbank?
tror du får prøve å lokalisere lyden ja.. det kan vel være alt du nevner.. går den dårligere da?
tror du får prøve å lokalisere lyden ja.. det kan vel være alt du nevner.. går den dårligere da?
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
Tenninga er riktig og lyden er kraftigere enn tenningsbank. Ikke så lett å lokalisere, men høres ut som det er på venstre side, derfor lurte jeg på kam, ventilløftere etc.
Saab 9000
kbraut@online.no
41311167
Saab 9000
kbraut@online.no
41311167
Glemte noe.. den drar dårligere, ja.
Saab 9000
kbraut@online.no
41311167
Saab 9000
kbraut@online.no
41311167
Jeg ville sjekket følgende:Kaare wrote:Glemte noe.. den drar dårligere, ja.
- vippearmsaksel for brudd, spesiellt ved de 2 opplagringspunktene fordi der er det lite gods i akselen pga. hullet. Har en aksel vært løsnet før og ikke skruddd til med det rette momentet og med låseskive er det stor fare for at mutteren løsner.
- at alle ventilløftere er i fin form, om en eller fler er dårlige får du dårliggere løft + at støtstangen/ene kan banke borti sidene i løfterløpet
- det siste er at kamdrevet har mistet en eller fler tenner, da får du en slik lyd du beskriver.
Hilsen Eskild
Eskild Serigstad
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
-
Arne Grostøl
Sjekk eksospakningene først... Trodde også det var noe alvårlig galt der bak for det kom en skarp lyd alla kraftig tikking fra ventiler, men etter og ha kjøpt meg en motor til fant eg ut at det var en stk pakning til 25 kr.. høyre forran.. men til info trakk ikke mei merkbart dårligere. Kan også si at rådebank merker du... utrolig mye bråk..
Hjertelig takk for kloke svar. Fri i morgen så da blir det litt sjekking. Planen er at fruen, hundene og jeg skal til Lofoten i august så det er litt ergerlig hvis jeg må overhale/bytte motor nå. Hvis det er rådebank vurderer jeg å sette inn en annen type motor. Ser at yankeene setter inn VW rekkefirer også, både 1,8 og 2,0. Noen som har erfaring med sånt?
Saab 9000
kbraut@online.no
41311167
Saab 9000
kbraut@online.no
41311167
1,8 går fint det...må ha kløtsjhus fra diesel...den blir litt høy under motorlokket om du skal ha en forgassermotor.Kaare wrote:Hjertelig takk for kloke svar. Fri i morgen så da blir det litt sjekking. Planen er at fruen, hundene og jeg skal til Lofoten i august så det er litt ergerlig hvis jeg må overhale/bytte motor nå. Hvis det er rådebank vurderer jeg å sette inn en annen type motor. Ser at yankeene setter inn VW rekkefirer også, både 1,8 og 2,0. Noen som har erfaring med sånt?
Som ellers her..du bør ha bunnpanna fra dieselen, og oljepickup/pumpe.
Roar Sørnmo
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Ser da ingen grunn til å bytte fra boxeren til slike motorer? 1,8n er vel svakere også?
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"