instrumentproblem t3 112i
instrumentproblem t3 112i
Tankmåler og temperaturmåler viser ikke riktig verdi på bilen, Tankmåleren går skjelden over halv tank, og temperaturmåleren er det bare så vidt det er bevegelse i. Noen forslag til hvor jeg skal feilsøke? 
Ove Korsnes (o\!/o)
Dette kan være "konstanteren" eller selve folien bak på instrumentene.OVE wrote:ingen som har vært borti linende altså
Konstanteren er den lille sorte trafoen som leverer rett spenning til tank-/tempmåler, og ser ut som en forvokst transistor. Den sitter bak på instrumentet og har 3 "ben" som er tredd inn i tilsvarende kontaktpunkter på folien/printplata. Den er vanligvis synderen når både tank- og tempmåler ikke fungerer, men da ligger normalt begge viserne konstant helt på topp eller bunn. Kontaktfeil er kanskje en mulighet, siden det er bevegelse på begge instrumentene, men også feilvisning. Sjekk denne først, er mitt tips.
Jeg har også vært borti at selve printplata(folien) har laget krøll, men det er mer sjeldent.
(Og da er det som regel etseskader pga. bremsevæske-søl på den uten at det har blitt fjernet.)
-
patrick
- -

- Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic
1500,- er jo ca det man må betale for et bra instrumentpanel men riktignok med turteller!
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
-
skattejegeren
VWegard wrote:Dette kan være "konstanteren" eller selve folien bak på instrumentene.OVE wrote:ingen som har vært borti linende altså
Konstanteren er den lille sorte trafoen som leverer rett spenning til tank-/tempmåler, og ser ut som en forvokst transistor. Den sitter bak på instrumentet og har 3 "ben" som er tredd inn i tilsvarende kontaktpunkter på folien/printplata. Den er vanligvis synderen når både tank- og tempmåler ikke fungerer, men da ligger normalt begge viserne konstant helt på topp eller bunn. Kontaktfeil er kanskje en mulighet, siden det er bevegelse på begge instrumentene, men også feilvisning. Sjekk denne først, er mitt tips.
Jeg har også vært borti at selve printplata(folien) har laget krøll, men det er mer sjeldent.
(Og da er det som regel etseskader pga. bremsevæske-søl på den uten at det har blitt fjernet.)
Ove Korsnes (o\!/o)