BusMan's T3 Prosjekt

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Post Reply
BusMan
-
-

BusMan's T3 Prosjekt

Post by BusMan »

Jaja. prosjekt og prosjekt. blir vel litt etterhvært. Men fikk tatt no bilder av "party vogga".

Hittil er det bare bygd anlegg og eksos :) Men kommer litt mer interiør etterhvært.

Er egentlig ikke særlig gira på å betale for lakkering på en såpass billig bil. Så har vurdert svart lakk og fin rull. Vet det ikke blir pent. Men får bort krokan og sliten lakk. Skal selvfølgelig pusse den ned først.

Utenom det så skal det på gangster cap. Sote resten av bakrutene. Kanskje noen ekstralys. Ekstrahjul bak. Kanskje hvite binkers og baklys. Kommer ann på om lommeboka fyller seg snart. Skal begynne med opptrekking av dashen i svart pels og få inn turteller. Dette skal stå sammen med volt meteret i en dobbel holder på dashen. Doble viskere. Nytt batteri. Kanskje noen offroad hjul.

Men får se med tiden.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Det var noen bilder. Har desverre ikke bilder av basskassa pga at det var rotete der:P så ville ikke ta bilder:P
BusMan
-
-

Post by BusMan »

Jordinga som henger ut bak på bilen er nå flyttet :P
Grillene på de blå høytalerene er også satt på :)
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Er ikke lakken ganske grei da??

Post by Bugman »

Er ikke lakken ganske grei da?? :)
Synes ikke du skal gjøre noe så drastisk som å rulle-lakke bilen..

:idea: Puss bort rusten (evt, reparer), legg på Ferrobet rustbeis, børst bort det overflødige, legg på Zink-spray, grunning, og lakk.

Få enten et lakkverksted til å blande original farge (400 ml) på en sparayboks med slik fin og fancy spraydyse.
Eller kjøp originalfarge på "vanlig sprayboks" på BilExtra..

Overlakkbar BodySchutz...kan du jo også ha i de nedre regioner.

Tips: Bruk passer på en pappskive (Corn Flakes) og riss en sirkel med dia på ca 2-5 cm---til maskering over evt. små rustflekker som skal lakkeres over etter rep. Da bygger ikke lakken seg opp så lett. Hold midt mellom plata og spray-dysen..

Evt. 2 cm hull til sandblåsing med pkt sandbl. Så større og større hull til du ender opp med klar-lakk.

Jeg trur det blir bedre enn rull...
Lettere å fikse senere...
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
BusMan
-
-

Re: Er ikke lakken ganske grei da??

Post by BusMan »

Bugman wrote:Er ikke lakken ganske grei da?? :)
Synes ikke du skal gjøre noe så drastisk som å rulle-lakke bilen..

:idea: Puss bort rusten (evt, reparer), legg på Ferrobet rustbeis, børst bort det overflødige, legg på Zink-spray, grunning, og lakk.

Få enten et lakkverksted til å blande original farge (400 ml) på en sparayboks med slik fin og fancy spraydyse.
Eller kjøp originalfarge på "vanlig sprayboks" på BilExtra..

Overlakkbar BodySchutz...kan du jo også ha i de nedre regioner.

Tips: Bruk passer på en pappskive (Corn Flakes) og riss en sirkel med dia på ca 2-5 cm---til maskering over evt. små rustflekker som skal lakkeres over etter rep. Da bygger ikke lakken seg opp så lett. Hold midt mellom plata og spray-dysen..

Evt. 2 cm hull til sandblåsing med pkt sandbl. Så større og større hull til du ender opp med klar-lakk.

Jeg trur det blir bedre enn rull...
Lettere å fikse senere...
Takk for info=)

Er rust på skjærmbuer og litt i plateskjøter. Å på høyre hjørne foran=(
BusMan
-
-

Post by BusMan »

Nå er dashen trukket opp i svart filt. :) ble tøft i grunn :lol: Kommer bilde etterhvært ;)
BusMan
-
-

Post by BusMan »

Ting Tar tid :P

-Nå er den andre bakerste sideruta sotet.
Image

-Oppbevaringsboks fra coach er satt inn. Denne var veldig matt,så den er lakkert svart.
Image

-Dørlomme på sjåfør side.
Image

-Grillen er modifisert. Satt inn svart netting i steden. (Mangler litt pussing)
Image
Image

-Bakfangeren var ekstremt stygg. Så den er lakkert. Ble sig men ser bedre ut enn før.
Image

-Girkule er skiftet ut i en lagd av rustfritt stål.
Image

-Plate under baksete er trekt opp i filt.
Image

-VW emblemet i grillen er lakkert svart å skal festes så snart jeg finner ut en egnet løsning som sitter. (Forslag?)
Image

-Kommer sete med armlener på sjåfør sida snart.(Har bare fått tak i ett) (Noen som har 2 stk billig?)

Så ett spørsmål. Hva er dette?
Image
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Hva dette er.

Dette er fra gamle dager da vi mått stemple hvor mange km en kjørte med diesel bilene også sende dette in også måtte en betale avgift.
t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Post by t21500 »

Svar på det siste: etterlevning fra da man måtte lese av km. stand på dieselbiler, da avgiften ikke lå på pumpepris. Man hadde egne avlesningskort som man stakk inn i navet (på denne) og fikk stemplet km. stand. Deretter betalte man avgift etter hvor langt man hadde kjørt.
t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Post by t21500 »

Kom meg i forkjøpet der, gitt.
BusMan
-
-

Post by BusMan »

t21500 wrote:Svar på det siste: etterlevning fra da man måtte lese av km. stand på dieselbiler, da avgiften ikke lå på pumpepris. Man hadde egne avlesningskort som man stakk inn i navet (på denne) og fikk stemplet km. stand. Deretter betalte man avgift etter hvor langt man hadde kjørt.
Gjør det noe om jeg tar den vekk? å hvordan?
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

Bare å slå ut en splint, du finner denne på siden. Må erstattes med en vanlig splint, ellers detter hjulet av :wink:
BusMan
-
-

Post by BusMan »

Livar wrote:Bare å slå ut en splint, du finner denne på siden. Må erstattes med en vanlig splint, ellers detter hjulet av :wink:
Mener du den i det runde hullet du ser oppe på måleren? Eller er det en annen?
BusMan
-
-

Post by BusMan »

Da blir det snart ny lakk å :D

Noen som vil anbefale farge? skal skille seg ut litt,men ikke metallic. IKKE svart eller orginal farger. Og heller IKKE hvit.

Noen som har bilde av en caravelle med en litt spess farge innenfor disse kriteriene?
BusMan
-
-

Post by BusMan »

davar gangster capen innkjøpt. Må bare modifisere litt fordi den satt på en Hiace
Harald Hansen
-
-
Car: 1986 T3 Syncro

Post by Harald Hansen »

Farge: Buells "Molten Orange".
Harald Hansen
2003 Multivan Syncro m/ hevetak
1988 T3 Syncro C, to sperrer, 225/75R16, 1,9 TD (AAZ)
BusMan
-
-

Post by BusMan »

Harald Hansen wrote:Farge: Buells "Molten Orange".
Den må sjekkes ut :)
Jørre
-
-
Car: T4 Transporter Syncro,
Phone: nittisøttentolvti

Post by Jørre »

Gjør det noe om jeg tar den vekk? å hvordan?[/quote]

Du får kjøpt deksel til og sette på. Det er vel en wire inni der også....mener jeg og huske.
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link :)
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504

Jørn
BusMan
-
-

Post by BusMan »

Jørre wrote:Gjør det noe om jeg tar den vekk? å hvordan?
Du får kjøpt deksel til og sette på. Det er vel en wire inni der også....mener jeg og huske.[/quote]

Har egentlig bestemt meg for å la den sitte inntil videre. Siden jeg ikke er noen proff mekaniker så kan det fort skje noe skummelt.
BusMan
-
-

Post by BusMan »

Nå er stigtrinn fra vw T3 buss montert :) Bilde kommer senere en gang.
Jørre
-
-
Car: T4 Transporter Syncro,
Phone: nittisøttentolvti

Post by Jørre »

Sikkert lurt og få noe foran høyttalerne under baksetet....tenker på sporene på cowboyboots,n...som sitter fast i membran. :shock: :shock:
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link :)
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504

Jørn
BusMan
-
-

Post by BusMan »

Jørre wrote:Sikkert lurt og få noe foran høyttalerne under baksetet....tenker på sporene på cowboyboots,n...som sitter fast i membran. :shock: :shock:
Tok dem av med vilje grunnet noe sprekker ved montering. Tenkte jeg skulle lage no slags jail bars foran der.
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Buells Molten Orange er da mektig lik en slags "Harley-orange", såvidt meg bekjent... 8)

Men så er jo Buell identisk med Harley, siden Miliwaukee Iron eier Buell, da :wink:

Skulle hatt pææng til slik jernhest, ja - og laga en henger som kunne passe bra bak Tyskerbrakka 8)

BUSMAN - det sto feilparkert no japansk ræl på sia VW'n din, nabo som ikke kom seg helt hjem en sein kveld, eller ??

Og smussavviseren likner min selv om din er gjennomsiktig og min ikke er det. Du har en fet bil, mer er det ikke å si :D

mvh,
Yngve S
BusMan
-
-

Post by BusMan »

Rudeboy wrote:Buells Molten Orange er da mektig lik en slags "Harley-orange", såvidt meg bekjent... 8)

Men så er jo Buell identisk med Harley, siden Miliwaukee Iron eier Buell, da :wink:

Skulle hatt pææng til slik jernhest, ja - og laga en henger som kunne passe bra bak Tyskerbrakka 8)

BUSMAN - det sto feilparkert no japansk ræl på sia VW'n din, nabo som ikke kom seg helt hjem en sein kveld, eller ??

Og smussavviseren likner min selv om din er gjennomsiktig og min ikke er det. Du har en fet bil, mer er det ikke å si :D

mvh,
Yngve S
Må prøve å få sjekka ut den fargen.
Japse rælet var hybel værten min sin:P
Han skrøt i tide og utide om den dritbilen:P

Siden disse bildene ble tatt er det montert 4 grøftelys,hvite baklys,hvite blinkers,lastebil-markeringslys på siden,vind avvisere på framvinduene. Har grillspoiler og gangster cap å. Men hakke fått satt på enda. Skal ta noen bilder når jeg får nett hjemme,som sannsyneligvis skjer i løpet av august.

Takk for kompliment:)
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

BusMan wrote:
Jørre wrote:Gjør det noe om jeg tar den vekk? å hvordan?
Du får kjøpt deksel til og sette på. Det er vel en wire inni der også....mener jeg og huske.
Har egentlig bestemt meg for å la den sitte inntil videre. Siden jeg ikke er noen proff mekaniker så kan det fort skje noe skummelt.[/quote]
Det er ikke wire inni, og du trengere heller ikke noe deksel. Alt du trenger er en ny slint i sentermutteren, du ser på den andre siden hvordan det ser ut
BusMan
-
-

Post by BusMan »

Da blir bilen solgt til første med 15 laken. Har kjøpt meg 3'er golf i steden. Mye mer praktisk for min del.
Post Reply