Hvor store hjul kan jeg ha på en syncro (offroad) uten å måtte modifisere noe. Lurer på det fordi fattern er påståelig. Å mener at ikke no annet enn 14" stålfelg passer Tosk ass:P
Har 15" med ET 35 og 235/75 MT dekk. Funker bra. Tar litt borti bakkant på framskjermer ved hard brems eller fjæring og litt sving. Men ikke noe kritisk.
jeg hadde 225x75x15 og ET35 og jeg kjørte i en humpel mens jeg svingte og da slo hjulet opp i bakkant av fremre hjulbue og den ble selvfølgelig bøyd. jeg har skjært bort noe av hjulbuen for å unngå dette problemet.
Øyvin Lanner med orange multivan syncro 1,9tdk intercooler decoupler og 74 T2b
Jeg har noen 30x9.5 R15 (tilsvarer vel ca. 235/75 R15) på Ronal felger (KBA 40500), husker ikke ET, dem tar borti bakre/nedre del av hjulbuen foran, selv om det allerede er skjært vekk en del! Må nok ta bort enda mer!
Ikke er det mye plass bak mellom dekk og bærebru heller!
wickie wrote:Jeg har noen 30x9.5 R15 (tilsvarer vel ca. 235/75 R15) på Ronal felger (KBA 40500), husker ikke ET, dem tar borti bakre/nedre del av hjulbuen foran, selv om det allerede er skjært vekk en del! Må nok ta bort enda mer!
Ikke er det mye plass bak mellom dekk og bærebru heller!
Eg hadde 225/75x15 på ET35 på min førre syncro - hadde aldri problem med at dekka tok i bakkant hjulbue. No har eg 215/70-15 på ET23 - det går akkurat mht. skyvedøra.