Hånbrekk som henger seg opp
-
TheScirocco
Hånbrekk som henger seg opp
Har de siste dagene opplevd at det "smeller" akkurat i det jeg tar løs når bilen har stått en stund. Det kan virke som om håndbrekket har hengt seg opp. Er dette en kjent feil med en enkel løsning? Noe som bør smøres med jevne mellomrom for eksempel?
Sindre
1993 T4, 2,5l Bensin, 9-seter Syncro
-
TOBLERONEJAN
- -

Er ikke uvanelig at biler som er vant med og stå uten håndbrekk setter seg veldig fort hvis du begynner og bruke det.
Prøv og smør, men tror det kjapt vil sette seg i gjenn. (er min erfaring)
Men sikkert andre som har tips til deg
Prøv og smør, men tror det kjapt vil sette seg i gjenn. (er min erfaring)
Men sikkert andre som har tips til deg
Livet er for kort til og kjøre kjedelige biler.
Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen
-
TheScirocco
Bruker da hånbrekk daglig. Har hatt bilen i ca 4-5 mnd og bruker alltid brekket når jeg parkerer.
Det som slo meg var om det kanskje kunne være bremseklosser bak som hang seg opp. Da vil det jo ha noe å si for bremsene også?
Er det noen god måte å sjekke tilstanden til bremseklosser uten å bruke en hel dag på å demontere? Er dette ting som blir sjekket på en EU-kontroll? Bilen var inne til kontroll for to mnd siden.
Jeg blir litt skeptisk nå, for jeg synes jeg opplevde at bremsekraften ble dårligere i går. Men jeg hadde da akkurat kjørt ut fra vaskeautomaten på Statoil, så jeg tenkte at det bare var fordi bremsene hadde blitt våte! Har ikke merket noe i dag, men man venner seg jo til sånne forandringer over tid!
Det som slo meg var om det kanskje kunne være bremseklosser bak som hang seg opp. Da vil det jo ha noe å si for bremsene også?
Er det noen god måte å sjekke tilstanden til bremseklosser uten å bruke en hel dag på å demontere? Er dette ting som blir sjekket på en EU-kontroll? Bilen var inne til kontroll for to mnd siden.
Jeg blir litt skeptisk nå, for jeg synes jeg opplevde at bremsekraften ble dårligere i går. Men jeg hadde da akkurat kjørt ut fra vaskeautomaten på Statoil, så jeg tenkte at det bare var fordi bremsene hadde blitt våte! Har ikke merket noe i dag, men man venner seg jo til sånne forandringer over tid!
Sindre
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
TheScirocco
-
Jørre
- -

- Car: T4 Transporter Syncro,
- Phone: nittisøttentolvti
Fiks det før vintern kommer 
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn