HASTER!!!! Gul olje lampe

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
BOS

HASTER!!!! Gul olje lampe

Post by BOS »

Min gule olje lampe lyser. Jeg har fylla på en skvett, og det hjelper ingenting. Hadde planer om å skifte olje og filter i dag, men jeg får ikke ut bunnpluggen, har prøvd med det meste, sitter dønn fast.

Men hvorfor lyser denne lampa? Er det noen som kan hjelpe meg litt fort her. Det er meningen at bilen skal til Bergen i morgen, men hvor lurt er det å sende denne bilen på tur før jeg finner ut av det.

Gi meg noen hint!!!!
Torle
-
-
Car: T4 2002
Phone: 90994928

Post by Torle »

Sjekk om der er brudd på kabel ned til nivåbryter i bunnpannen!
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Post by t21500 »

Ut i fra det kara på merkeverksted sier, så kan du kjøre på gul lampe. Dette betyr som regel at noe ikke er helt bra, og må sjekkes ut. Rød lampe = alvorlig!.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Gul lampe = lavt oljenivå, sjekk og etterfyll.
Rød lampe = Stopp!
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Handyman

Re: HASTER!!!! Gul olje lampe

Post by Handyman »

BOS wrote:Min gule olje lampe lyser. Jeg har fylla på en skvett, og det hjelper ingenting. Hadde planer om å skifte olje og filter i dag, men jeg får ikke ut bunnpluggen, har prøvd med det meste, sitter dønn fast.

Men hvorfor lyser denne lampa? Er det noen som kan hjelpe meg litt fort her. Det er meningen at bilen skal til Bergen i morgen, men hvor lurt er det å sende denne bilen på tur før jeg finner ut av det.

Gi meg noen hint!!!!
Hvis gul lampe lyser, sjekk og fyll på olje. Når panseret åpnes, slukker lampen. Hvis du har fylt olje og nivået er riktig, men lampen lyser fortsatt så sjekk panserbryteren. På min sitter den på høyre forskjerm under panseret. Kan hende den har hengt seg opp. Trykk noen ganger med fingeren på bryteren. Hadde samme problem, men etter å ha gjort dette så slukket lampen.
Post Reply