Dyserensing
Dyserensing
Min slitne og lett mishandla Multivan Allstar 2,4d -95 har fått litt nye filtere og denslags. Jeg ble anbefalt ei flaske med Redex i tanken i forbindelse med en langtur for å få rensa litt dyser og sånt. Noen som har erfaring med dette - eller advarsler? Kan det løsne for mye drit? Har minimalt oljeforbruk, men litt høyt dieselforbruk (nærmer seg literen på mix-kjøring) enn tidligere. Reiser tirsdag morgen, så det haster litt med svar........
Jon Bård - også kalt Jompa
-95 Multivan Allstar - med telt og greier...
- og bilen heter naturlig nok Wolfgang
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Jeg husker Redex fra 60-tallet. De påsto litt av hvert men det meste de kunne vise til var masse imponerende hvit røyk fra eksosen i bensin biler. Røyken skulle være bevis for at Redex virket.
Hvit røyk kan all få ved å sprøyte diesel inn i luft inntaket.
Da jeg var yngre brukte jeg Redex men ikke for å rense motoren eller dyser men for å røyklegge nabolaget til stor irritasjon for de som bodde der.
Redex solgte da et dosering apparatet som ble fast montert i bilen med en glass kule og en pumpe for å fylle opp med Redex fra en kanne som er monteret under panseret.
Vi pleide å rygge inn til ingangs dørene til folk og ga dem en dose med hvit røyk....
Hvit røyk kan all få ved å sprøyte diesel inn i luft inntaket.
Da jeg var yngre brukte jeg Redex men ikke for å rense motoren eller dyser men for å røyklegge nabolaget til stor irritasjon for de som bodde der.
Redex solgte da et dosering apparatet som ble fast montert i bilen med en glass kule og en pumpe for å fylle opp med Redex fra en kanne som er monteret under panseret.
Vi pleide å rygge inn til ingangs dørene til folk og ga dem en dose med hvit røyk....
Joda, har vel de samme erfaringene - hihi. Arendal ble ikke den samme etter at vi koblet ei ketchupflaske med redex i hanskerommet inn på bensinslangen på en Renault 4.
Men Redex har altså kommet med nytt innhold - visstnok reine vidunderkuren.....
Men Redex har altså kommet med nytt innhold - visstnok reine vidunderkuren.....
Jon Bård - også kalt Jompa