gjelder vw caravelle 2.4d 95mod.
jeg har en del rykninger i bilen når jeg kjører med ca. 1400-1500 omdr. på motoren i 4de gear. særlig når bilen går lett, når der ikke er belastning (oppoverbakke). dette har det blitt mer mer av de siste ukene.
og når jeg drar motoren opp i samme omdr. stående, så vibrerer motoren. dette går over når jeg drar den over 1500 omdr.
en mekaniker mente det var dårlige dyser, siste jeg snakket med mente det er "tenningen". slitasje der mente han.
hva mener dere på forumet at disse symtomene tyder på?
takk for svar. ja "tenninga" skal sjekkes på verksted snart. men motorfester? ja , det er jo også mulig. men gir det utslag når bilen står i ro, og jeg øker turtall på motoren til 1400 og der oppstår vibrasjon, som går over ved ca.1500?
takk for svar. ja "tenninga" skal sjekkes på verksted snart. men motorfester? ja , det er jo også mulig. men gir det utslag når bilen står i ro, og jeg øker turtall på motoren til 1400 og der oppstår vibrasjon, som går over ved ca.1500?
På både min og kompisen min sin forrige T4 kan man merke litt vibrasjon i motoren når man står i ro og øker turtall til ca 1300-1400 o/m. På alle andre turtall er det ikke noe utpreget vibrering.
Jeg antar at dette det en "standardegenskap" på disse motorene (ACV)...
Under kjøring har jeg ikke merket noen spesielle vibrasjoner.