VR6 - tjuter ibland vid start
VR6 - tjuter ibland vid start
Min 98 VR6 ger ifrån sig ett kort tjut/skrik vid start. Inte alltid, men av och till, och det varar bara i en halv sekund. Låter som det kommer från motorrummet. Sök på forumet ger mig alternativ som slakk viftereim eller dåliga lager i strammehjulet. Låter det riktigt?
jeg hadde dette på min. Det var noe med at starteren ikke gikk tilbake etter innslag. ble fortalt at det hadde liten praktisk betydning for levetid på starter, men lyden er grusom/fruktansvärd.
Jeg drar hjemmefra 06:30. Naboene ble veldig takknemlig nå jeg skiftet starter. Mener at dette ikke kostet så mye. Jeg fikset det på mekonomen.
Jeg drar hjemmefra 06:30. Naboene ble veldig takknemlig nå jeg skiftet starter. Mener at dette ikke kostet så mye. Jeg fikset det på mekonomen.
-
Theodor
- -

- Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
- Phone: 93297430
Har samme lyden (tidvis) på min 2,5 TDI.
Si ifra om det hjelper å bytte starter,da (lær av andre osv...)
Si ifra om det hjelper å bytte starter,da (lær av andre osv...)
Mvh Øystein Theodor
99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)
Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
07 Mazda 5
Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
SKRIK & TJUT
HEJ,relell
Im a newbie
Först måste jag säga,fffaaann va kul att hitta ett skandinaviskt forum
Tro det eller ej,jag är också ägare av en 98 VR6,min 2:a caravelle,du behöver INTE byta hela startmotorn,om du nu inte redan gjort detta förståss,
lossa den bara och byt ut lager-ringen i änden på startmotoraxeln,den kan du köpa på vw-v-stad kostar ca:20spänn och är lätt att byta!
MVH Silver
Im a newbie
Först måste jag säga,fffaaann va kul att hitta ett skandinaviskt forum
Tro det eller ej,jag är också ägare av en 98 VR6,min 2:a caravelle,du behöver INTE byta hela startmotorn,om du nu inte redan gjort detta förståss,
lossa den bara och byt ut lager-ringen i änden på startmotoraxeln,den kan du köpa på vw-v-stad kostar ca:20spänn och är lätt att byta!
MVH Silver
-
Theodor
- -

- Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
- Phone: 93297430
Re: SKRIK & TJUT
Og har du da peiling på part nummer på denne?SILVER wrote:HEJ,relell
Tro det eller ej,jag är också ägare av en 98 VR6,min 2:a caravelle,du behöver INTE byta hela startmotorn,om du nu inte redan gjort detta förståss, lossa den bara och byt ut lager-ringen i änden på startmotoraxeln,den kan du köpa på vw-v-stad kostar ca:20spänn och är lätt att byta!
MVH Silver
Mvh Øystein Theodor
07 Mazda 5
07 Mazda 5