Stian (caravelleman) - wolfsburg edt. T4

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

sorry - dobbelposting :lol: I ren glede :lol:
Last edited by Stian on 04 Oct 2007, 08:17, edited 1 time in total.
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Gratulerer, som jeg sier, kunden har alltid rett.
Stian
-
-

Post by Stian »

stemmer det Martin.

Idag skal jeg inn og "høste fruktene" av klage. Skal bli intr. å se tryne på folka der inne når jeg kommer med mail'en fra selveste "Puchase/Product Manager" og krever å få ut fire nye felger....!!!! Jepp, tror f..... jeg tar med kamera mitt :lol: :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

lot være å ta med kamera. De var jammen hyggelige også! Men det skulle bare mangle - etter et halvt år med krangling........

Fikk velge om jeg ville ha samma eller annen type felg.....hmmmmm vanskelig valg - NOOOOOT!!!!

Tok noen av typen RS4-II og fikk i samme slengen ET 35 bak og ET 45 forran.... kanskje ikke så lurt, men det SER forbaska bra ut....

Bilder kommer, for nå regner det :(
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

et knippe bilder av bil med njue felgs;
Image

Image

Image

Image
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

og div bilder av biler det verdt å ta bilde av når en er på guttetur til køben;
Ambulanse T4b på utrykkning
Image

sliten camper?
Image

Var opptøyer der nede samma helg som vi var der
Image

Legg merke til at den oransje kule bilen suser forbi to drittbiler :lol:
Image

en standard, men kul T4
Image
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

Driver og sysler (som alltid :roll: ) med å kjøpe meg bil i tyskland. Har bestemt meg (oss?) for at det må bli en 150TDI Multivan av årgang 02 eller 03. Nyere er og blir for dyrt for en "normal" familie på 6 (!!!!!!! :oops: )
Nå har jeg nesten sluttet å se etter bil på sider som finn.no osv, for alle caravellene der er så j...... kjipe - hvertfall etter noen runder på mobile.de eller autoscout.de. Der ligger det inne kanskje flere hundre stk. av 150TDI, noe en sjelden finner på det norske bruktmarkedet.

Anyway - har snust litt på priser på å oppgradere motor av den bilen jeg regner med å kjøpe over nyttår (påske), og ser at prisen ligger på ca 7-8 lapper.
Så kom jeg på en ting; Hvordan blir det med avgift til de forp.... myndighetene når jeg skrur opp "juicen" på vogna mi? Blir det ruin eller er det overkommelig??
Det blir en økning fra 150HK til ca 190HK.

Og når jeg først driver å skriver så j..... mye; Noen som kjenner til firma som gjør mer enn bare å sette inn chip/omprogramere? Hadde vært j..... good med 200+ i den nye doningen. :twisted:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Martin Sandvik
-
-

Post by Martin Sandvik »

Jeg vil si til deg, glem å trim den, ingen vist til vanlig kjøring.

Lær deg først å kjøre en 150TDI, den går godt nok.

150TDI gir det ekstra som skal til men det kun etter at du har lært deg å kjøre en slik, den er overhode ikke lik som en 102TDI
Må ha mere turtall for å få efekt.

et eksempel: opp Lier bakkene mellom oslo og drammen er en 102TDI seigere med heste henger med 2 hester i en en 150TDI
en 150TDI har høyere fart nede men mister farten mye forte.

Å trimme en 150TDI er for de som har en meget aktiv kjøre stil. da får du bruk for det som er forskjellen mellom trimmet og standard.

Hadde jeg vært fornuftig og hatt familie med unger etc så hadde jeg sattset på en 102TDI med mye mere utstyr også heller brukt penger på noe annet.

beklager dette stian men slik tror jeg det er, en 150TDI er super på autobannen med høye hastigheter
noe du bare opplever i en halv time før du kommer til Drammen
Stian
-
-

Post by Stian »

Hvorfor må du være så fordømra fornuftig Martin :wink: . Jeg ser poenget ditt og jeg skal vurdere det sterkt.
Men du mener altså at jeg vil få mer ut av en 102TDI hvis jeg feks skal bruke henger e.l? Syns det virker snodig siden den andre har mer gamp! Men så er ikke jeg mekaniker og kjenner ikke til alt med trekkraft osv :D
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Martin Sandvik
-
-

Post by Martin Sandvik »

En 150TDI er bygget opp på en annen måte. den varver nesten 1000omd mere etc
Snakket med en på jobb nå i kveld som kjører 102 oghan mente at en 102 som var chippet var bedre til værdagsbruk .

med en 150TDI så betaler du 50% mere HK avgift ca.

kjøp en godt utstyrt 102 Multivan, om ikke så kan du sette ditt egen preg

( jeg pleier ikke være fornuftig, det er jo bare å se på mine egne kjøp )
Stian
-
-

Post by Stian »

Søren også Martin.... :lol:
Nå har jeg gått og grublet på tanken om å droppe 150TDI til fordel for en 102TDI. Tror nesten ikke mine egne tanker. Men jeg kan forsåvidt være med på tanken om at det er mest fornuftig.
Men jeg tror nok jeg må chip'an litt - hehe. Nå har det seg slik at jeg SKAL ha hengerfeste på den nye, for jeg er titt og ofte ute på tur med henger. Enten for egen del eller når jeg hjelper sviger med noe mannfolkarbeid, så argumentet om bedre drag/seigere drag på 102TDI står sterkt.
DAMN !! nå kommer jeg til å slite med dette tankekjøret lenge.

Og Martin - bilene dine ligger vel i gråsonen for "fornuftig", men syns likevel du holder det innenfor grensen for hva som ikke er helt "hinnsides" :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
BusMan
-
-

Post by BusMan »

når kommer soting av ruter? :)
Stian
-
-

Post by Stian »

sot på rutene er noe møkk :lol: ..... neida. For å være helt ærlig så gidder jeg ikke gjøre NOE sprell med T4'en. Skal jo snart få meg ny.
Skal det sotes skal det gjøres proff og det gidder jeg ikke bruke 4-5000 på.
Skal jeg gjøre det selv blir det med drittfilm og da klager ungene....

....så derfor; Nei - ingen sot.
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
BusMan
-
-

Post by BusMan »

caravelleman wrote:sot på rutene er noe møkk :lol: ..... neida. For å være helt ærlig så gidder jeg ikke gjøre NOE sprell med T4'en. Skal jo snart få meg ny.
Skal det sotes skal det gjøres proff og det gidder jeg ikke bruke 4-5000 på.
Skal jeg gjøre det selv blir det med drittfilm og da klager ungene....

....så derfor; Nei - ingen sot.
ikke noe problem å få det pent med 3M film hvis du kan det. Men er best å få proffe til å gjøre det. Å det blir fort dyrt ja.
Stian
-
-

Post by Stian »

Ja! Nå ble det ikke noen bror eller søster til gamle-T4'en, men heller en veldig liten bror - Touran.
Har stort sett digget meg i ny-bilen de siste 2 ukene, men ikveld måtte T4'en få litt omsorg. Sjalusien kunne nesten merkes i det jeg kjørte den opp i gården - det var her den ville stå, og ikke på fellesparkeringa.... :roll:
Vel, etter en god utvendig vask og pleie pluss rengjøring inne, så føler jeg vi er kommet overens igjen :lol: :lol:

Nå snakket vi nettopp om soting i en post over her, og jeg ser at dette blir nødvendig snart. Caravellen ser j...... lang ut uten dette. Så får jeg se om jeg får inn de hvite skivene i instrumentene.... :roll:
går litt treigt
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

går ikke fremover for tiden - kun bakover.
Som nevnt i egen posting; har smasha P2-fangeren, noe som nok skal bli fixa. Men ikke omgående. tenker det blir gjort noe med dette i februar/mars eller seinest april.

Kjenner caravellen har en stor plass i mitt lille hjerte, for jeg har liksom begynt å bry meg mer om den enn Touranen i det siste.... merkelig.... hehehe. Men godt. Go'e gamle bilen min.
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

Var å sjekket pris på å få fixa støtfanger. var hos han som tok lakk på bilen for to år siden. Skulle ha 3000.-. Da tar han en full "shinings" av hele fangeren, for det er kommet en "stjerne" i hvert hjørne oppe mot blinklyset. i tillegg er lakken flerra av mot hjula pga at hjula er litt store :lol:

Fruen syns det var litt dyrt og hun syns ikke hullet hun laget var SÅ synlig og stort...... :roll: :wink:
Derfor har jeg bestemt meg for å ta en repp på saken selv...... Har kompressor, men mangler sprøytepistol. Er biltema sin ok?? Er det noen form for sparkel jeg kan bruke i skaden på fangeren???
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
extremracing.net
-
-
Car: Caravelle 2,5TDI Audi 80Gl 1973
Phone: 97580778

Post by extremracing.net »

bruk glass fiber sparkel på fangeren,blir som nytt da..gjorde det jeg på den hvit/blå min. bare sørg for og få bort alt det som er løst der du skal sparkle så burde det bli bra.

kan du ikke bare sprøyte den med lakk bokser da?? går ca 1 boks på 2 tynne strøk mener jeg det var jeg brukte :)hehe

ellers så tror jeg biltema sprøyte er greit helt kurrant,har en kompis som bruker slik noen ganger og han er fornøyd tror jeg.
Golf 2 1,9 TDI
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja :)
AVWK
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Hvordan får man tak i lakk som er fargekoden på bilen da? Blir det ikke farge forskjell på en med metallic lakk?
Øivind S
-
-

Post by Øivind S »

Det er ikke noe problem hvis du får en lakksjappe til å blande farge til deg. Selv bruker jeg MECA, de blander akkurat den fargen jeg trenger. Med eller uten metallic-lakk.
solrikioo
-
-

Post by solrikioo »

Blir det dyrt for boksen da?
Espen
-
-
Phone: 95216652

Post by Espen »

Tror jeg betalte 160-170 for en boks, billigere og mer på boksen en fra VW. Også må man jo ha klarlakk i tillegg, for lakken er jo ikke tett uten klarlakk.
Espen

solrikioo
-
-

Post by solrikioo »

Hos Haraldesen da eller? ;)
Stian
-
-

Post by Stian »

Er ikke MECA bare en verksted-kjede? Men det er jo MECA her i nærheten, så det vil jeg jo prøve. Er litt redd for at det kan bli dårlig finish på min egen lakkering, men jeg får prøve meg frem :)
Når jeg en gang setter i gang med dette skal jeg legge ut litt bilder.... ikke for mye bilder av rep på styling her inne - hehehe.....
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Espen
-
-
Phone: 95216652

Post by Espen »

solrikioo wrote:Hos Haraldesen da eller? ;)
Var der jeg handlet sist, og da også for siste gang(og det hadde dog ikke noe med produktet å gjøre). Har fått anbefalt noen andre i Amt.svingen som vist er flinke og rimelige. Men det fleste steder som blander lakk lager jo det man vil ha. Både på boks og til sprøyte. Og det er som regel mye billigere en å bestille fra VW, selv om man bare skal ha en boks.
Espen

Post Reply