Innbruddssikkerhet T4

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
krissh
-
-
Car: T4 1999 TDI Syncro

Innbruddssikkerhet T4

Post by krissh »

Nå er det kanskje ikke noen nyhet at det er enkelt å komme seg inn i de fleste biler, men er det så at det er enda enklere å komme seg inn i en T4?

http://www.caravelle.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14186&

mvh
Kristian
Even
-
-
Phone: 95011694

Post by Even »

fant ikke noe spennende der jeg...
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Post by Indian »

En tynn lang stålplate med hakk er nok for å komme inn i de fleste biler. Platen føres inn forbi gummilisten og.....
Jeg tror ikke at enkelte bilmerker er lettere enn andre.
vw&saab
-
-

Post by vw&saab »

Flere bilmerker har deadlock slik at låsen ikke fungerer. SÅ uansett om du får dirket opp låsen vil ikke døren kunne åpnes. Bilen er fortsatt låst.
vwbrumle

Post by vwbrumle »

At t4 ikke er innbruddsikker kan jeg bekrefte. Har på 2 år hatt besøk 4 ganger. Pengbok ble forlagt inni en natt og da var den borte. 7 mnd etter ringes det fra Grønnland pk om at de hadde pågrepet en kar med mitt førerkort. Monterte kenwood navigasjon på mai og september var dette borte uten en skramme på bilen. Har hatt to besøk etter dette ingenting ødelagt kun ipodlader og solbriller og 3 kroner som forsvant. Siste gang lå det igjen en Audinøkkel. Lurer på hvem sin det er. Har ikke alarm da men det er jo en 98 mod med litt skrammer så den kan jo ikke være så aktuell pga stæsj. Men rette karene er vel bare notoriske. Å jeg bor i en gate som er godt trafikkert hele døgnet men likevel er det folk som ikke fornekter seg. så lett må det nok være å komme seg inn i t4 for rette folka.. Samboern låste nøkkelen inn i bilen en gang det var kaldt med trege låser samt bilen i gang, Viking her i trondheim ble tilkalt men de fikk ikke opp bilen så de tauet den inn for eksperthjelp.
Roger
krissh
-
-

Post by krissh »

Denne Stefan i Hannover selger visstnok et eller annet mot dette:
caravelle.dk wrote: det er alt for nemt at komme ind i en T4...

stefan havde demonstreret det på morten m velle og vi gjorde store øjne, der er ingen billeder af noget eller af det som stefan sælger men det virker det er helt sikkert.....

billeder kommer ikke
Noen som vet hva dette kan være?

Kristian
TheScirocco

Post by TheScirocco »

Hjelper ikke at bile er lett å komme seg inn i når tyvpakket er dum nok.

Hadde innbrudd i natt og tyven har ødelagt alle låsene før han ga opp og knuste ruta...

Skulle vært dødsstraff for sånn slask :(

Og kan noen forklare meg hvilken glede en tyv kan ha av servicehefte, vognkort og instruksjonsbok??? Argh!!!
Sindre
1993 T4, 2,5l Bensin, 9-seter Syncro
fborgi

Post by fborgi »

Kan og skrive under på at T4 muligens er den enkleste bilen å komme seg inn i. Har hatt bilen siden februar, hatt innbrudd 2 ganger, og bilen har blitt stjelt 2 ganger, senest i natt... Fant den igjen oppe på NAF-senteret på Økern. Hva folka som brøyt seg inn første gangen skulle med "del 1" av vognkortet og instruksjonsboka vet jeg ikke... Og at de som stjelte bilen min forrige gang bare DEKSELET til CD-spilleren og ikke noe annet er ikke annet enn bare irriterende.

Uansett, der oppe på NAF-senteret viste den ene teknikeren meg hvor enkelt det er å komme seg inn i en T4. Han tok frem en bunke VW og Audi-nøkler og døra gikk opp med nesten alle sammen. Begge gangene bilen min har blitt stjelt så har den blitt "nøkkelkjørt", så det er nok jusst det samme med tenningslåsen.

Virker som om låsen bare er der for at du skal kunne skrive "bilen var låst" når du skal skrive anmeldelse og forsikrings-skjema...

Er det noen som har noen forslag til hva man kan gjøre? På bensinmotorer kan man jo bare nappe ut coilen, det kan man jo ikke på en dieselbil. Har tversgående rattlås, men den hadde de og dirka opp. Mulig man må kjøpe en litt kraftigere utgave.
Finn Håkon Borgi
Indian
-
-

Post by Indian »

Litt metanol i en 60% sprit flaske i hanskerommet gjør sikkert jobben. Han stjeler aldri igjen. :D
Last edited by Indian on 10 Dec 2007, 21:36, edited 1 time in total.
fborgi

Post by fborgi »

:D hehe... Joa, vurderer en reodorfelgenløsning med en gjemt hovedstømbryter, eventuelt strømførende ratt og girstang... :twisted:
Finn Håkon Borgi
krissh
-
-

Post by krissh »

Som jeg har forstått det går løsningen på caravelle.dk ut på tre ting,
- en eller annen innretning som gjør at du ikke kan åpne ved å stikke noe inn i dørkarmen
- keyless entry-system der man holder en (spesiell) magnet eller noe en plass på bilen med sensor på innsiden. funker sikkert med vanlig sentrallås også, denne er sikkert for biler uten det.
- nøkkelkapsler slik at låsene ikke kan brukes

Alternativt alarm da... Narrealarm (blinkende lys) fra Biltema :)
Indian
-
-

Post by Indian »

Jeg leste om en sak i England der en bileier ble dømt. Han gikk lei av de samme smågutter fra nabolaget som stjal hans gamle cabriolet.
Noen netter senere hørte han en skrik og an ung herremann som løp vekk fra bilen med puta hengende på baken.
Bileieren hadde rettet opp noen fiskekroker og festet dem på en finerplate. Kona trakk det hele med med skumplast of stoff.
Som han uttalt til journalistene senere, boten på £100.00 var en investering da bilen aldri ble stjålet igjen :D
Indian
-
-

Post by Indian »

Alternativt alarm da... Narrealarm (blinkende lys) fra Biltema :)
Med klistremerker fra Biltema også? :D
Last edited by Indian on 10 Dec 2007, 21:54, edited 1 time in total.
fborgi

Post by fborgi »

Har alarm, eller rettere sagt hadde, den forrige eieren har demontert alarmen med å kutte alle kablene i motorrommet... weird. Men Klistermerkene er der fortsatt. Tror uansett ikke det er noe problem for disse folka om det er alarm på bilen.

Bilen er en 91 mod uten sentrallås. Tror nok det enkleste er å legge inn en hovedstrømsbryter.
Finn Håkon Borgi
fborgi

Post by fborgi »

Er ikke innbrudd jeg frykter egentlig, det "driter" jeg i. Er helst det å ikke få stjelt go'bilen da jeg bruker den til transport i jobb. Er bare å ikke ha noe av verdi i bilen så er det ingenting å hente for disse klåfingra fjottene. Så hovedsaken er å finne en sak som gjør at du må vite "noe" for å få start på bilen.
Finn Håkon Borgi
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Har du en TDI så kan du jo ta ut spenningsforsyningsreleet, men siden de har startsperre, så bør det ikke være noe problem egentlig.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
fborgi

Post by fborgi »

"Dessverre" så er dette den gode gamle 2.4 D. Null til hundre kun i nedoverbakke med pannekaker hjemme :)
Finn Håkon Borgi
Der Postmeister
-
-

Av og på-bryter på ledningen til igangsetterstopperen på pumpa burda da gjøre susen.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
fborgi

Post by fborgi »

Ville det ikke enklere å sette en bryter på tenninga? Tenker bare at det muligens ikke er så heldig om de står å kinner i hundre år for å så svev på bilen.
Finn Håkon Borgi
Der Postmeister
-
-

Tenkte mere på at de fleste som rapper en 2.4 ikke er blandt de skarpeste kniva, men gjør du noe rundt rattlåsen syns det, mens i motorrommet må du vite. :wink:
Det er mange muligheter. Hovedstrømbryter feks. :wink:
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
fborgi

Post by fborgi »

hmmm... må vel skjule bryteren en plass i eller under dashbordet da feks. En liten halvmeter med ledning ekstra gjør vel ingenting.
Finn Håkon Borgi
Post Reply