girkassebytte t4 syncro

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
heljo

girkassebytte t4 syncro

Post by heljo »

nokon som kan seie korleis det er å bytte girkasse på 93/94 mod syncro, 78hk diesel? Eg har høyrt at det skal være ein "tung" jobb, og eg gidd ikkje å kjøpe arbeid. Har ein minibuss på hand, men defekt 4.gir, og sikkert meir feil når eg får sjå bilen. Kva ser eg etter på denne? Forstår dieselpumpa kan lekke, og at dei rustar i kanalar. Kva meir? nokon med raskt svar? skal sjå på bilen 13/1.
Haugesund mann

Hei

Post by Haugesund mann »

Vil bare at du skal tenke deg nøye før du kjøper en bil med feil på Girkassa og Dieselpumpa. Hvis du ikke vil skru lit selv da og har lit insikt

For å demontere Girkasse er det en hel del skruing, Det som er verst er å få på plass drivarmene som går i fra kassa til hjulet. Jeg holder selv på med dette ta og les innlegga mine, har selv problemer med Girkassa og diselpumpa

Hvis Diselpumpa er gåen, kan det bli en dyr afære, jeg spurte et firma her nede om hva dem skulle ha for å åpne pumpa og eliminere feila. Bare for å åpne opp pumpa, skru den fra hverandre skulle dem ha 3500 kr for dette, så kommer jo delene i tilegg + + +

En brukt dieselpumpe vet jeg ikke eksakt prisen på men har en side i danmark som det kan svare seg å finne brukte deler hvis det skulle bli aktuelt.
Girkassa har jeg funnet pris på Overhalt m/garanti til 5.500 kr det er billig

Ønsker deg lykke til
heljo

girkasse

Post by heljo »

takk for svaret. eg er mekanikar, jobbar med lastebil, så eg burde velkunne få det til. Men, det er ikkje alt som er like enkelt når du ikkje veit korleis det skal gjerast.Så eg takkar for svaret, og er egentlig enig med deg at det kanskje er dumt å kjøpe seg alt for mykje arbeid. Prisen på bilen er satt til 20000, dette er ein minibuss, så eg veit ikkje om det er så verst. Skal sjå bilen i morgon, så får vi sjå.
SYNCRO
-
-

Post by SYNCRO »

Heisan.
Satte for en liten stund siden inn min nyoverhalte girkasse i min T4.
Å få demontert dette er vel egentlig ikke så ille. Det som jeg synes var noe krevende var å få lirket vinkeldrevet til mellomaksling på plass, da det er ganske trangt mellom motor og travers.
Det beste tipset jeg kan gi deg er: tenk kreativt og IKKE gi deg.
Ble fortalt av VW mekanikker at ved en slik jobb hos Møller bruker de spesielverktøy for å dra motoren frem for å gi rom mellom motor og travers samt at de er min. 2 mekanikkere som hjelper hverandre og noen ganger faktisk 3. Men stå på IKKE gi deg, deg gjorde ikke jeg og jeg klarte å lirke den på plass etter en liten times jobb.

Hilsen Eskild
Eskild Serigstad
Maskiningeniør

2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
heljo

takk

Post by heljo »

Takkar for svaret, men det blei ikkje bilkjøp denne gangen.Var for mykje rust, og lekkasje i taket, på ei av taklukene. Taket var søkk vått! Men, blir kanskje ein sånn bil likevel.
SYNCRO
-
-

Re: takk

Post by SYNCRO »

heljo wrote:Takkar for svaret, men det blei ikkje bilkjøp denne gangen.Var for mykje rust, og lekkasje i taket, på ei av taklukene. Taket var søkk vått! Men, blir kanskje ein sånn bil likevel.
Du kan jo sjekke prosjektet mitt, det er til salgs for 20.000,- under hva det har kostet meg i deler.
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... poQa535688

Hilsen Eskild
Eskild Serigstad
Maskiningeniør

2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Post Reply