Oi, fant ut hvem som stjal bilen gitt, hva nå?
Oi, fant ut hvem som stjal bilen gitt, hva nå?
Etter en grundig rydding i bilen i går etter jeg fikk den hjem fra Falken med ødelagt motor i forrige uke, så fant jeg jammen et dokument på et midlertidig vognkort, med navn og adresse til en fyr her i Trondheim.
For en dust. Glemme navn og adresse i en bil man har stjålet.
Men spørsmålet er jo hva nå. Politiet pleier jo bare å si "ta med noen kamerater og et balltre", det er ikke mye hjelp å få fra de ihvertfall. Men jeg skulle gjerne hatt igjen noen av alle delene som er borte fra bilen. Hvis de fortsatt finnes da. Spørs vel det.
Ja, jeg ringte og fortalte det til politiet, men de ville heller legge på enn å notere ned navnet på denne fyren. Utrolig synes jeg, mens småunga som nasker sminke på shoppingsenteret skal tas.
Men kan man kreve skade erstatning feks? Taper jo spenn på alt det med forsikringa. Og alt løsøret, fiske utstyret mitt, tv, puter og diverse er jo også borte.
tips?
For en dust. Glemme navn og adresse i en bil man har stjålet.
Men spørsmålet er jo hva nå. Politiet pleier jo bare å si "ta med noen kamerater og et balltre", det er ikke mye hjelp å få fra de ihvertfall. Men jeg skulle gjerne hatt igjen noen av alle delene som er borte fra bilen. Hvis de fortsatt finnes da. Spørs vel det.
Ja, jeg ringte og fortalte det til politiet, men de ville heller legge på enn å notere ned navnet på denne fyren. Utrolig synes jeg, mens småunga som nasker sminke på shoppingsenteret skal tas.
Men kan man kreve skade erstatning feks? Taper jo spenn på alt det med forsikringa. Og alt løsøret, fiske utstyret mitt, tv, puter og diverse er jo også borte.
tips?
-
vanDerDiff
- Car: T3 Oettinger 1991
vel, det var til en "vit 1983 diesel camper", mens min er en 1982 vit camper.... og et annet regnummer også... så kan virke some de trikset littegranne der på et vis. ja.... men jeg er jo ikke noe ekspert på dette.
Uansett lå papiret i min bil, med utstedelsesdato i den perioden bilen var stjålet... så legger man 1 og 1 sammen, er det jo ganske sannsynlig at det var tyven som glemte dette igjen.
Greia var jo at de brukte bilen i månedsvis. Stjålet fra meg i juni, og jeg henta hjem bilen i forrige uke. Ser ut som de hadde vært på en musikkfestival også. Lå ihvertfall noe program inne i bilen. Ja, og narko utstyr, sprøyter sølvfolie osv.
Koselig.
Men om jeg får bilen på veien igjen så tror jeg at jeg skal investere i en alarm. stjålet 2 ganger på 6 mnd er litt i meste laget. Men da er det vel kun DEFA som gjelder?
Egentlig er jeg usikker på om jeg skal bruke penger og energi på den, eller heller kjøpe en annen camper. Hadde jo vært digg med en westfalia, men jeg kommer liksom aldrig over noen idet jeg trenger en bil.
Uansett lå papiret i min bil, med utstedelsesdato i den perioden bilen var stjålet... så legger man 1 og 1 sammen, er det jo ganske sannsynlig at det var tyven som glemte dette igjen.
Greia var jo at de brukte bilen i månedsvis. Stjålet fra meg i juni, og jeg henta hjem bilen i forrige uke. Ser ut som de hadde vært på en musikkfestival også. Lå ihvertfall noe program inne i bilen. Ja, og narko utstyr, sprøyter sølvfolie osv.
Koselig.
Men om jeg får bilen på veien igjen så tror jeg at jeg skal investere i en alarm. stjålet 2 ganger på 6 mnd er litt i meste laget. Men da er det vel kun DEFA som gjelder?
Egentlig er jeg usikker på om jeg skal bruke penger og energi på den, eller heller kjøpe en annen camper. Hadde jo vært digg med en westfalia, men jeg kommer liksom aldrig over noen idet jeg trenger en bil.
Det mest irriterende med sånt er jo at politiet ikke har tid eller mulighet til å oppklare slike saker om man står med beviset i hånda. Om du så står med lommeboka til vedkommende, med førerkort, sammen med sprøyter med DNA-bevis er du jo faktisk like langt. Jeg må innrømme at jeg var utrolig sjokkert første gangen jeg sto ved bilen med tyveri og ødeleggelser som til slutt ende på rundt 30.000. «Du får komme i morgen og levere en annmeldelse da, så du får ordnet det med forsikringsselskapet».
Espen
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Vel, jeg skulle nå klare å fikse bilen, det med motoren var jo det størtse problemet.
Ellers kan det bli vanskelig å få tak i nytt kjøleskap, sofa/sengen, bordet og klesskapet. Resten er stort sett der, gassanlegg, vask osv, og den ene skap/seteraden, men mangler endel skumgummi puter til setene. Er bare treverket der nå.
men det blir jo mye jobb, samt man ender jo bare opp med det samme som før. Eller kanskje tilogmed litt dårligere. Eneste positive med bilen nå er jo lite rust, og alder ikke så altfor langt unna veteranbil status. Men de har jo bulket den litt, og skrapt opp lakken endel, så det er ikke like bra som før.
Vet ikke jeg, fikse eller se etter en westy?
Ellers kan det bli vanskelig å få tak i nytt kjøleskap, sofa/sengen, bordet og klesskapet. Resten er stort sett der, gassanlegg, vask osv, og den ene skap/seteraden, men mangler endel skumgummi puter til setene. Er bare treverket der nå.
men det blir jo mye jobb, samt man ender jo bare opp med det samme som før. Eller kanskje tilogmed litt dårligere. Eneste positive med bilen nå er jo lite rust, og alder ikke så altfor langt unna veteranbil status. Men de har jo bulket den litt, og skrapt opp lakken endel, så det er ikke like bra som før.
Vet ikke jeg, fikse eller se etter en westy?
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Jeg fikk igjennom DNA-prøver på to "ting" som ikke tilhørte meg, så hvorfor skal ikke onkel i barteland gjøre det samma for deg ??
Kanyler er sureshot, det. Da er DNA-materialet der, og kun for en tekniker å hente fram.
Ring og hør, si til dem du ikke ser for deg å la Rams (eller hvem enn det er man kan få "hjelp" av nå for tia) ta seg av saken, men at du ønsker gjøre detta på en røddig måte
mvh,
Yngve S
Kanyler er sureshot, det. Da er DNA-materialet der, og kun for en tekniker å hente fram.
Ring og hør, si til dem du ikke ser for deg å la Rams (eller hvem enn det er man kan få "hjelp" av nå for tia) ta seg av saken, men at du ønsker gjøre detta på en røddig måte
mvh,
Yngve S
Vel, det som jeg var litt bekymra for, var om det ved en senere anledning, feks på en campingtur ved en grensepassering skulle ligge igjen noe fragmenter av noe stoff som ei narko bikkje reagerte på. Og derfor spurte jeg politiet om hva man kunne gjøre med det. Men svaret var at, "det kan vi ikke prioritere".
Så skulle det bli oppdaget noe så er det jo jeg som får problemet. Idiotisk opplegg.
En får tro at siden denslags koster såpass mye, så har de vel ikke "glemt" igjen noen særlige mengder. Så får vel bare støvsuge så godt jeg kan hehe
Så skulle det bli oppdaget noe så er det jo jeg som får problemet. Idiotisk opplegg.
En får tro at siden denslags koster såpass mye, så har de vel ikke "glemt" igjen noen særlige mengder. Så får vel bare støvsuge så godt jeg kan hehe
Dette er jo helt på trynet!! Både tyveri av bil OG brukerutstyr til dop! Politiet kan egentlig bare dra dit peppern gror slik jeg ser det. Ikke rart det er securitas-apene som får all dritten og får all kjeften i media....!! Nei, hadde jeg vært deg tror jeg jammen jeg hadde kontaktet den lokale Helvettes Engler (les på engelsk
). Da tenker jeg nok Politiet hadde "giddet" å gjøre noe - med deg.
Du må uansett ikke la det ligge, for som du sier; tenk om det gir markering på grensen hos ei tispe som er gal etter dop
!!?? Hadde ikke jeg tatt sjansen på.
Du må uansett ikke la det ligge, for som du sier; tenk om det gir markering på grensen hos ei tispe som er gal etter dop
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
Syncronaut
- -

Slikt må du vel evt kunne kreve av forsikringsselskapet? En eller annen grundig runde hos et bilpleiefirma eller noe slikt?tilstad wrote:Vel, det som jeg var litt bekymra for, var om det ved en senere anledning, feks på en campingtur ved en grensepassering skulle ligge igjen noe fragmenter av noe stoff som ei narko bikkje reagerte på. Og derfor spurte jeg politiet om hva man kunne gjøre med det. Men svaret var at, "det kan vi ikke prioritere".
Gorm
Det er jo ikke alltid så veldig lett å kreve noe av et forsikringsselskap da gitt. Mener jeg hadde lest et annet sted her at forsikringsselskapet ikke var helt enig med eier av bilen i denne saken...Syncronaut wrote:Slikt må du vel evt kunne kreve av forsikringsselskapet? En eller annen grundig runde hos et bilpleiefirma eller noe slikt?
Espen
Gå til media med saken. Dette er jo latterlig! Du får jo ikke noe hjelp likevel av Politiet - så hvorfor ikke bruke pressen (prøv deg på TV2, kanskje?). Og det poenget med at det har vært brukerutstyr i bilen, og konsekvenser av det hvis du møter en snusepetter på fire ben ansatt i Politiet, er et dårlig framtidssenario....
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Ring vedkommende og si det som det er.Spør om di vil gjøre opp for seg (lite sansynlig) men du kan jo ikke få annet en nei hellerda.Visst ikke hadde jeg iallefall tatt kontakt med noe av det tvilsomme bekjentskapet mitt å avlagt et lite besøk til vedkommende....
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
For tiden uten VW buss, men....
Ja, snakket med Tiller, og han kunne bytte motoren for 7000. Ulempen er at den nye han hadde brukte endel olje.
Forøvrig så ser det ut til at forsikringsselskapet har bestemt seg for et nytt tilbud nå da, enda ikke fått det skriftlig, men muntlig på telefonen så var det jo 4 ganger så mye som det første tilbudet. Så pengemessig er det vel greit. Tok litt tid og arbeid/overtalelse å komme frem til det, men det er jo de selv som satt beløpet, ikke jeg.
Når det gjelder bilen ellers, er hovedproblemet at det ser ut til at jeg flytter ifra Trondheim til Oslo omgående, og da blir det vanskelig med Tiller og motorbytte, evt hos en annen, nå Tiller mente at det ville ta minst 1 mnd. Og saken er vel den at, selv om jeg koster på bilen alle pengene jeg fikk ifra selskapet, så ville jeglikevel fått en bedre T3 dersom jeg bare kjøper den ferdig. Men igjen, som nevnt, lite rust og lav km + gammel (snart veteran) er ting som teller som et pluss.
For meg er dette et veldig vannskelig valg. Har grublet på hva jeg skal gjøre lenge, men jeg må jo faktisk ta en avgjørelse i morgen, etter det blir den tauet vekk pga manglende(stjålne) skilter.
Når det gjelder han der narkomanen som stjal bilen, så kom jeg vel frem til at det kanskje er best å bare holde seg unna sånne folk. Ikke er det sannnsynlig at personen har mye å erstatte noe som helst med, og risikoen er jo tilstede for at fyren går deg på nervene på en eller annen måte. Kanskje best å bare få sånne folk ut av håret i det hele tatt.
Totalt sett så ville jeg få enbillig bil ved motorbytte, registrert er den jo allerede på meg, og ellers var den jo fullt fungerende, ingen feil egentlig. Men nå mangler såpass mye av innredningen at det blir ikke helt som før.
Hovedulempen er om det skulle bli noe mer tull med den etter motorbyttet, eller at det i seg selv blir noe tull med. Vanskelig å ordne opp i om jeg da allerede har flyttet derfra.
Sjekkt litt om bilfrakt til Østlandet, men alle jeg fant krevde flyttbar bil, dvs at motor fungerer. Ellers hadde det vært veldig mye lettere for meg å byttet motoren selv der.
Forøvrig så ser det ut til at forsikringsselskapet har bestemt seg for et nytt tilbud nå da, enda ikke fått det skriftlig, men muntlig på telefonen så var det jo 4 ganger så mye som det første tilbudet. Så pengemessig er det vel greit. Tok litt tid og arbeid/overtalelse å komme frem til det, men det er jo de selv som satt beløpet, ikke jeg.
Når det gjelder bilen ellers, er hovedproblemet at det ser ut til at jeg flytter ifra Trondheim til Oslo omgående, og da blir det vanskelig med Tiller og motorbytte, evt hos en annen, nå Tiller mente at det ville ta minst 1 mnd. Og saken er vel den at, selv om jeg koster på bilen alle pengene jeg fikk ifra selskapet, så ville jeglikevel fått en bedre T3 dersom jeg bare kjøper den ferdig. Men igjen, som nevnt, lite rust og lav km + gammel (snart veteran) er ting som teller som et pluss.
For meg er dette et veldig vannskelig valg. Har grublet på hva jeg skal gjøre lenge, men jeg må jo faktisk ta en avgjørelse i morgen, etter det blir den tauet vekk pga manglende(stjålne) skilter.
Når det gjelder han der narkomanen som stjal bilen, så kom jeg vel frem til at det kanskje er best å bare holde seg unna sånne folk. Ikke er det sannnsynlig at personen har mye å erstatte noe som helst med, og risikoen er jo tilstede for at fyren går deg på nervene på en eller annen måte. Kanskje best å bare få sånne folk ut av håret i det hele tatt.
Totalt sett så ville jeg få enbillig bil ved motorbytte, registrert er den jo allerede på meg, og ellers var den jo fullt fungerende, ingen feil egentlig. Men nå mangler såpass mye av innredningen at det blir ikke helt som før.
Hovedulempen er om det skulle bli noe mer tull med den etter motorbyttet, eller at det i seg selv blir noe tull med. Vanskelig å ordne opp i om jeg da allerede har flyttet derfra.
Sjekkt litt om bilfrakt til Østlandet, men alle jeg fant krevde flyttbar bil, dvs at motor fungerer. Ellers hadde det vært veldig mye lettere for meg å byttet motoren selv der.
-
patrick
- -

- Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic
er det ingen med en motor i området som kan hjelpe deg pronto? hadde dette vært sørlandet hadde du hatt ny motor allerede! jeg ville satset på å fikse bilen. som sagt snart veteran og fin i kroppen. skjønner at det betyr mye stress for deg. håper noen kan hjelpe deg! kvikt!
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Ser for meg at du bare må ta med deg noe backup og dra å besøke denne karen.
Ikke gjøre noe ulovlig, ingen håndgemeng, men møte opp og fortelle at du vil ha igjen tinga dine.
Du ser nok om det er han eller ikke på reaksjonen hans.
Kanskje du skulle tatt med noen penger fra han også, for tapet - om han har noe.
Han blir nok ikke hørt på av onkel om han skulle anmelde deg.?
Iallefall ville jeg anmeldt karen for tyveri av bil.
Ikke gjøre noe ulovlig, ingen håndgemeng, men møte opp og fortelle at du vil ha igjen tinga dine.
Du ser nok om det er han eller ikke på reaksjonen hans.
Kanskje du skulle tatt med noen penger fra han også, for tapet - om han har noe.
Han blir nok ikke hørt på av onkel om han skulle anmelde deg.?
Iallefall ville jeg anmeldt karen for tyveri av bil.
Mvh, Vemund Simensen
Vw für alles, Vw über alles!

Vw für alles, Vw über alles!

Vel, jeg fant ut at forsikringa dekket både bilen og bryderiet, og vel så det. Så da gadd jeg ikke krangle med fyen, da jeg fikk mer enn nok penger for bilen. Ca 4 ganger hva jeg betalte for den. Nå var det endel løsøre i bilen, nytt verktøy osv, men jeg synes det ble dekket av forsikringen, så da brød jeg meg ikke med det.
Var igrunn derfor jeg i utgangspunktet forsikret bilen for en gitt sum, i tilfelle alt skulle forsvinne.
Hvilket det gjorde, og som jeg fikk betalt for. Føvrig flyttet jeg fra Trondheim til Kongsberg på samme tiden, så det passet igrunn aldrig så godt å begynne å krangle med denne karen. Det lar jeg heller forsikrings selskapet ta seg av.
Bilen ble hivd på fyllinga, det var ingen annen løsning på det.
Var igrunn derfor jeg i utgangspunktet forsikret bilen for en gitt sum, i tilfelle alt skulle forsvinne.
Hvilket det gjorde, og som jeg fikk betalt for. Føvrig flyttet jeg fra Trondheim til Kongsberg på samme tiden, så det passet igrunn aldrig så godt å begynne å krangle med denne karen. Det lar jeg heller forsikrings selskapet ta seg av.
Bilen ble hivd på fyllinga, det var ingen annen løsning på det.
Last edited by tilstad on 06 Jul 2008, 02:40, edited 1 time in total.
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
bilen da?tilstad wrote:Vel, jeg fant ut at forsikringa dekket både bilen og bryderiet, og vel så det. Så da gadd jeg ikke krangle med fyen, da jeg fikk mer enn nok penger for bilen. Ca 4 ganger hva jeg betalte for den. Nå var det endel løsøre i bilen, nytt verktøy osv, men jeg synes det ble dekket av forsikringen, så da brød jeg meg ikke med det.
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1